Déšť a přechodné gumy mohou zdramatizovat závod v Sepangu

Bude to loterie na kluzkém povrchu jako už několikrát? Nedělní Velká cena Malajsie formule 1 má totiž přívlastek tropická a na okruhu v Sepangu není nic neobvyklého, když se rychle změní počasí a přijde prudký liják. V kombinaci s novými pneumatikami Pirelli to může přinést velice dramatickou podívanou.

První tréninkové porce před druhým podnikkem mistrovství sěta se ale odjely na suchu, i když za značného vlhka a při teplotách nad třicet stupňů. Nejrychlejší byl pilot stáje Red Bull Mark Webber, který o pět tisícin porazil Jensona Buttona z McLarenu. Třetí skončil jeho stájový kolega Lewis Hamilton a za ním dojel úřadující mistr světa a vítěz prvního letošního klání v Austrálii Sebastian Vettel.

Klepněte pro větší obrázek
Vítěz pátečních tréninkových jízd Mark Webber

Jezdci Red Bullu v Sepangu letos poprvé vyzkoušeli systém sběru kinetické energie KERS. Australan Webber si triumfem v obou částích tréninku zlepšil sebevědomí po nepříliš povedeném vkročení do šampionátu, kdy v závodě na domácím okruhu v Melbourne dojel pátý. Nyní má ale k dispozici vylepšené auto.

Každý jezdec smí během závodního víkendu použít kromě suchých také čtyři sady přechodných a tři sady mokrých pneumatik. Pokud ale jízdy výrazně ovlivní déšť, mohlo by to podle Hamiltona přinést komplikace právě s obutím.

„Starosti nám dělá to, že máme tři sady mokrých pneumatik. Ty přechodné nejsou moc dobré,“ řekl britský pilot. „Moc dlouho nevydrží. Takže bude těžké najít v závodě rovnováhu. Pokud se budeme muset kvalifikovat v těchto extrémních podmínkách a odjet závod na těchto třech sadách, může nastat chvíle, kdy přijdou ke slovu přechodné pneumatiky, které vodu tak dobře neodvádějí. Bude to zajímavá situace." Další informace na f1sports.autorevue.cz

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

16.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků
TEST Renault Clio 1.0 TCe 100: Nový vrchol třídy? I Fabia může tiše závidět!

Renault Clio 1.0 TCe

Pravidlem je vyměnit nárazníky a tvářit se, že máte úplně nové auto. Renault na to šel s pátou generací Clia obráceně. Od základů nově vyvinutý vůz zabalil do povědomého tvaru a chce s ním navázat na předchůdce. V zájmu Francouzů by nicméně mělo být, aby se jim to v případě tříválcové pohonné jednotky raději nepovedlo.

14.  1.  2020 | Miro Mihálik | 69 příspěvků
Minitest Lexus RC 300h F Sport: Mohl být skvělý, ale doplatil na zvrácenost doby

Lexus RC 300h F Sport

Nejkratší cesta do srdce chlapa nevede mezi žebry, ale skrze krásné auto. A tohle si vás prostě získá!

11.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 147 příspěvků