Děsivý crash test mimo zavedené normy. Slisovaný Leaf si vedl překvapivě dobře

13 komentářů

Freddka
6. června • 10:37

Velmi velmi dobre vysledky.Pozar bych ani nweekal, to je u EV priorita tomu predejit.Ale je moc dobre ze to nekdo otestuje!Jinak baterky v podlaze jsou strukturalne vyhodne, to je velmi velmi pevna podlaha - viz crashtesty Tesly zboku na sloup. To maji tak dobre / tvrde, ze ani Volvo se na ne nechyta.Tesla je vyelijake kontroverzni auto, ale pevnost skeletu a crashtesty, tam beze srandy exceluji a prave ted na ne asi nikdo nema. Ani Volvo. Ale prijde elektricky polestar, tak uvidime.

Moik
19. listopadu • 11:24

Fuj, zase budu jezdit o něco pomalej...

Jančo Šicko
18. listopadu • 22:36

Horia hlavne Tesly. Od 2013 pri autonehodach, alebo samovznietenim horeli 28X.Tesla musela softverovo znížiť kapacitu (skrátiť dojazd) asi o 5%,aby nepretazovali lithiove baterky.

Majkl
19. listopadu • 12:09

Nebo jsou jen silně medializované.

kolemjdoucí
18. listopadu • 14:10

A proč je to bez kol? Se bojí, co by udělala setrvačnost s cca 4x15kg?

iPace
18. listopadu • 18:51

pravdepodobne nemeli tak vysoke ty kolecka na kterych auto jelo bokem, a tim jak by kola dreli o zem by to asi nedostali na potrebnou rychlost narazu

kolemjdoucí
18. listopadu • 19:55

Spíš pro to, že by kinetická energie buď utrhla kus auta, nebo by se to auto omotalo kolem sloupu úplně B-]

iPace
19. listopadu • 9:37

se podivej na tu drahu, nemaj tam vodice pro kola, takze auto by tim navyjakem mozna ani neroztahly pokud by melo kola ;-) proto take tento test dela ADAC na stojicim vozidle a naraz zajistuje pohybujici se prekazka

17listopad kde byl Zeman?
18. listopadu • 16:00

To je jedno. Pointa je, jak to neni podle euro n cap tak to neni zadna hitparada. V ruskych zpravach se bezne ukazuji nehody jak z auta koukaji nohy, nebo chlapek lezi vyvraceny z poza volantu na zadni sedadla pod jiz odstrizenou strechou a hasici jeho telo vytahuji. Takze jezdete s rozmyslem vuci sobe i okoli.

Chytrak
18. listopadu • 17:04

Nemyslím. Na čelním nárazu je krásně vidět jak kabina zůstala takovou šílenou peckou intaktní. Na to že to je rána na malou plochu je to fakt obdivuhodné. Tady je vidět že čelní náraz dle ENCAP strukturu kabiny velmi dobře řeší. U bočního nárazu nezbývá než konstatovat že to je asi nad rámec dnešních konstrukčních možností u vozu této kategorie (rozuměj - nikdo tu potřebnou extrémně vysokou tuhost karoserie nechce zaplatit). Ale ta rána je fakt až nesmyslná, na takovou pecku je potřeba aspoň metr deformační zóny, a ta na boku jaksi není.

Freddka
6. června • 10:30

Souhlasim.
A pridam jeste podstatny fakt - lidske telo, hlavne krcni pater, zvlada lepe pretizeni dopredu / dozadu nez z boku. Kdysi hsem znal i ty limitni g pretizeni, nicmene pri narazu ze strany telo vydrzi asi 3x mene nez pri narazu zepredu.Takze ono je to stejne na limitu, muzete zdelt pevnejsi skelet, ale otazkou zustava, zda jsme take schpni zajistit ten krk / hlavu.Ve formuli to jde, maji helmu + okraj auta / skelet vedle hlavy jen nekolik cm, helma je privazana k autu vlevo i vpravo.
Tim se u formule da zajistit tepreticky preziti narazu v 300km/h do betonove zdi komo zepredu (viz napr. Zanardi, sice prisel o nohy, ale je to stejne neskutecne, ze to lze prezit) no a z boku se rika az 180-200km/h.Ovsem takhle prikurtovany jak ve stihacce nikdo v osobnim aute jezdit nebude, tam tohle musi resit airbagy. Ty by musely hlavu a krk podrzet.A tak to neni konstrukcne az tak velky problem z pohledu pevnejsiho skeletu auta, ale to samo osobe by nestacilo (a dokonce by bylo kontraproduktivni v narazu pri 50km/h, kene deformace, vetsi pretizeni, vetsi uraz). Musely by tam byt take patricne airbagy a to uz je jina otazka, ty uz by asi bylo extremne obtizne vyrobit, to mozna ani nejsme technicky v tuhle chvili schopni udelat.

Assire var Anahid
18. listopadu • 14:50

Asi proto, že pro daný test kola nebyla potřebná. A proč riskovat patnáctikilový projektil poletující neřízeně někde kolem?

iPace
18. listopadu • 13:49

jakto ze ty Leafy hned nehorej a cele neshorej a pak to nomeusi lezet 3 dny v lazni aby to znova nechylo?a ted vazne, u celniho narazu je krasne videt jak na podvozku rozbusky odbouchnou kabelaz od baterie aby nehrozilo zraneni elektrinou :-)

Doporučujeme

Články odjinud