Děsivý crash test mimo zavedené normy. Slisovaný Leaf si vedl překvapivě dobře

iPace  |  18. 11. 2019 13:49

jakto ze ty Leafy hned nehorej a cele neshorej a pak to nomeusi lezet 3 dny v lazni aby to znova nechylo?

a ted vazne, u celniho narazu je krasne videt jak na podvozku rozbusky odbouchnou kabelaz od baterie aby nehrozilo zraneni elektrinou

Odpovědět  |   | 
kolemjdoucí  |  18. 11. 2019 14:10

A proč je to bez kol? Se bojí, co by udělala setrvačnost s cca 4x15kg?

Odpovědět  |   | 
Assire var Anahid  |  18. 11. 2019 14:50

Asi proto, že pro daný test kola nebyla potřebná. A proč riskovat patnáctikilový projektil poletující neřízeně někde kolem?

Odpovědět  |   | 
17listopad kde byl Zeman?  |  18. 11. 2019 16:00

To je jedno. Pointa je, jak to neni podle euro n cap tak to neni zadna hitparada. V ruskych zpravach se bezne ukazuji nehody jak z auta koukaji nohy, nebo chlapek lezi vyvraceny z poza volantu na zadni sedadla pod jiz odstrizenou strechou a hasici jeho telo vytahuji. Takze jezdete s rozmyslem vuci sobe i okoli.

Odpovědět  |   | 
Chytrak  |  18. 11. 2019 17:04

Nemyslím. Na čelním nárazu je krásně vidět jak kabina zůstala takovou šílenou peckou intaktní. Na to že to je rána na malou plochu je to fakt obdivuhodné. Tady je vidět že čelní náraz dle ENCAP strukturu kabiny velmi dobře řeší. U bočního nárazu nezbývá než konstatovat že to je asi nad rámec dnešních konstrukčních možností u vozu této kategorie (rozuměj - nikdo tu potřebnou extrémně vysokou tuhost karoserie nechce zaplatit). Ale ta rána je fakt až nesmyslná, na takovou pecku je potřeba aspoň metr deformační zóny, a ta na boku jaksi není.

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  06. 06. 2020 10:30

Souhlasim.
A pridam jeste podstatny fakt - lidske telo, hlavne krcni pater, zvlada lepe pretizeni dopredu / dozadu nez z boku. Kdysi hsem znal i ty limitni g pretizeni, nicmene pri narazu ze strany telo vydrzi asi 3x mene nez pri narazu zepredu.

Takze ono je to stejne na limitu, muzete zdelt pevnejsi skelet, ale otazkou zustava, zda jsme take schpni zajistit ten krk / hlavu.

Ve formuli to jde, maji helmu + okraj auta / skelet vedle hlavy jen nekolik cm, helma je privazana k autu vlevo i vpravo.
Tim se u formule da zajistit tepreticky preziti narazu v 300km/h do betonove zdi komo zepredu (viz napr. Zanardi, sice prisel o nohy, ale je to stejne neskutecne, ze to lze prezit) no a z boku se rika az 180-200km/h.

Ovsem takhle prikurtovany jak ve stihacce nikdo v osobnim aute jezdit nebude, tam tohle musi resit airbagy. Ty by musely hlavu a krk podrzet.

A tak to neni konstrukcne az tak velky problem z pohledu pevnejsiho skeletu auta, ale to samo osobe by nestacilo (a dokonce by bylo kontraproduktivni v narazu pri 50km/h, kene deformace, vetsi pretizeni, vetsi uraz). Musely by tam byt take patricne airbagy a to uz je jina otazka, ty uz by asi bylo extremne obtizne vyrobit, to mozna ani nejsme technicky v tuhle chvili schopni udelat.

Odpovědět  |   | 
iPace  |  18. 11. 2019 18:51

pravdepodobne nemeli tak vysoke ty kolecka na kterych auto jelo bokem, a tim jak by kola dreli o zem by to asi nedostali na potrebnou rychlost narazu

Odpovědět  |   | 
kolemjdoucí  |  18. 11. 2019 19:55

Spíš pro to, že by kinetická energie buď utrhla kus auta, nebo by se to auto omotalo kolem sloupu úplně

Odpovědět  |   | 
iPace  |  19. 11. 2019 09:37

se podivej na tu drahu, nemaj tam vodice pro kola, takze auto by tim navyjakem mozna ani neroztahly pokud by melo kola proto take tento test dela ADAC na stojicim vozidle a naraz zajistuje pohybujici se prekazka

Odpovědět  |   | 
Jančo Šicko  |  18. 11. 2019 22:36

Horia hlavne Tesly. Od 2013 pri autonehodach, alebo samovznietenim horeli 28X.Tesla musela softverovo znížiť kapacitu (skrátiť dojazd) asi o 5%,aby nepretazovali lithiove baterky.

Odpovědět  |   | 
Majkl  |  19. 11. 2019 12:09

Nebo jsou jen silně medializované.

Odpovědět  |   | 
Moik  |  19. 11. 2019 11:24

Fuj, zase budu jezdit o něco pomalej...

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  06. 06. 2020 10:37

Velmi velmi dobre vysledky.

Pozar bych ani nweekal, to je u EV priorita tomu predejit.

Ale je moc dobre ze to nekdo otestuje!

Jinak baterky v podlaze jsou strukturalne vyhodne, to je velmi velmi pevna podlaha - viz crashtesty Tesly zboku na sloup. To maji tak dobre / tvrde, ze ani Volvo se na ne nechyta.

Tesla je vyelijake kontroverzni auto, ale pevnost skeletu a crashtesty, tam beze srandy exceluji a prave ted na ne asi nikdo nema. Ani Volvo. Ale prijde elektricky polestar, tak uvidime.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG: Můj brácha má prima bráchu

Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG

S kompakty na platformě MQB Evo se v posledních měsících roztrhl pytel. Dnes si řekneme více o novém Seatu Leon, který dorazil do testu v podobné konfiguraci jako nedávno Volkswagen Golf. Mohou se oba sourozenci v zásadních věcech vůbec lišit?

12.  7.  2020 | Jan Mička | 33 příspěvků
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 87 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků

Nejčtenější články

Škoda Octavia I ve skutečnosti skončila teprve nedávno. Našly se jasné důkazy

Škoda Octavia I ve skutečnosti skončila tep…

Produkce populární octavie první generace skončila již před deseti lety, přesto máme za to, že tento vůz může jít v klidu do důchodu až nyní. Teprve nedávno totiž utichly poslední nástroje vyrábějící důležité náhradní díly.

21.  6.  2020 | | 47 N/A
Supersport blokoval nabíječku pro elektromobily. Policista na elektrokole si s tím poradil

Supersport blokoval nabíječku pro elektromo…

Takzvaný ICEing je oblíbená kratochvíle vidláků v Americe. Toto ale určitě nebyl ten případ.

10.  7.  2020 | | 50 N/A
TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle bych si klidně koupil!

TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle…

I Dacia musela zdražovat. SUV Duster, které pořídíte i v tovární úpravě na LPG, si však stále drží velmi příznivou cenu. A víte co? Plynovou verzi bych si klidně sám koupil.

28.  6.  2020 | | 107 N/A
Luxusní Hyundai Palisade teď koupíte i v Česku. Stojí méně než Škoda Kodiaq RS

Luxusní Hyundai Palisade teď koupíte i v Če…

Šestiválec, místo pro osm cestujících a šestnáct držáků na nápoje. Obří SUV od Hyundaie se s tím nemaže. Teď si ho můžete koupit i v Česku.

3.  7.  2020 | | 56 N/A
Nový Hyundai i30 poprvé naživo: Poctivá a cenově dostupná auta ještě existují!

Nový Hyundai i30 poprvé naživo: Poctivá a c…

Dneska je to samý displej, hybrid, asistent a kdoví co ještě. A také kvůli tomu rostou ceny nový aut. Ještě pořád ale můžete narazit na „normální“ cenově dostupné auto, na jehož ovládání nepotřebujete návod. A co víc, je z Česka.

25.  6.  2020 | | 86 N/A