Děsivý crash test mimo zavedené normy. Slisovaný Leaf si vedl překvapivě dobře

Jak si povede starý Nissan Leaf v nárazových testech mimo klasické normy? Pár vlastních testů nyní provedla společnost DEKRA.

Pohled na vývoj bezpečnosti dnešních elektromobilů, jejich riziko požáru po srážce a možné zlepšení postupů záchranných složek při řešení nehod elektrických vozidel. Z těchto důvodů provedla německá DEKRA vlastní řadu nárazových testů, a to rovněž mimo stanovené postupy testů organizace Euro NCAP. Jednoduše řečeno, DEKRA poslala starší elektromobil Nissan Leaf na smrt v mnohem vyšší rychlosti.

Záběry bourajících Leafů tedy vypadají mnohem brutálněji, než v případě normovaných testů Euro NCAP, během kterých starší generace elektromobilu v roce 2012 bodovala v kategorii ochrany dospělé posádky s 89 % a ochrany dětí s 83 %. Hlavní myšlenkou DEKRY byl přitom čelní i boční náraz do stromu (simulovaný pevným sloupem) v rychlosti 75 km/h. Euro NCAP prováděl obdobný test v rychlosti 50 km/h.

Mazda CX-30 si odnáší rekordní hodnocení v testu Euro NCAP. Překonává i Volvo

Mazda CX-30 si odnáší rekordní hodnocení v testu Euro NCAP. Překonává i Volvo

V případě bočního nárazu se Leaf v této rychlosti naprosto zkroutil a sloup zasáhl až do poloviny kabiny. I když se následky testů zdají opravdu drsné, experti z DEKRY uvádějí, že takovým způsobem by skončilo i obdobné vozidlo s klasickým spalovacím motorem. Pozitivní stránku lze vidět i na bezpečné deformaci baterie v podlaze, která ani po takto silném nárazu nerozpoutala požár vozu.

Čelní náraz do sloupu probíhal v rychlosti 84 km/h, ve srovnání s čelním nárazem u Euro NCAP v rychlosti 64 km/h. Výsledek je podobně děsivý, ale opět se potvrzuje dobré zabezpečení elektrické sítě vozu bez vzniku požáru a minimálně stejné následky jako u klasického vozu.

Figurína ženy pro nárazové testy vlastně neexistuje. Ženám ale hrozí vyšší riziko

Figurína ženy pro nárazové testy vlastně neexistuje. Ženám ale hrozí vyšší riziko

„Velké automobilky vyrábějící elektromobily v sériové produkci již dosáhly minimálně stejné úrovně bezpečnosti, jakou známe u modelů se spalovacími motory,“ tvrdí experti z DEKRY. Nová generace Nissanu Leaf by přitom mohla v podobných testech dopadnout ještě o chlup lépe, ve zkouškách Euro NCAP si odnesla lepší hodnocení 93 % pro ochranu dospělých a 86 % pro děti.

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

dnes | Vladimír Kadera | 8 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků