Děsivý crash test mimo zavedené normy. Slisovaný Leaf si vedl překvapivě dobře

Jak si povede starý Nissan Leaf v nárazových testech mimo klasické normy? Pár vlastních testů nyní provedla společnost DEKRA.

Pohled na vývoj bezpečnosti dnešních elektromobilů, jejich riziko požáru po srážce a možné zlepšení postupů záchranných složek při řešení nehod elektrických vozidel. Z těchto důvodů provedla německá DEKRA vlastní řadu nárazových testů, a to rovněž mimo stanovené postupy testů organizace Euro NCAP. Jednoduše řečeno, DEKRA poslala starší elektromobil Nissan Leaf na smrt v mnohem vyšší rychlosti.

Záběry bourajících Leafů tedy vypadají mnohem brutálněji, než v případě normovaných testů Euro NCAP, během kterých starší generace elektromobilu v roce 2012 bodovala v kategorii ochrany dospělé posádky s 89 % a ochrany dětí s 83 %. Hlavní myšlenkou DEKRY byl přitom čelní i boční náraz do stromu (simulovaný pevným sloupem) v rychlosti 75 km/h. Euro NCAP prováděl obdobný test v rychlosti 50 km/h.

Mazda CX-30 si odnáší rekordní hodnocení v testu Euro NCAP. Překonává i Volvo

Mazda CX-30 si odnáší rekordní hodnocení v testu Euro NCAP. Překonává i Volvo

V případě bočního nárazu se Leaf v této rychlosti naprosto zkroutil a sloup zasáhl až do poloviny kabiny. I když se následky testů zdají opravdu drsné, experti z DEKRY uvádějí, že takovým způsobem by skončilo i obdobné vozidlo s klasickým spalovacím motorem. Pozitivní stránku lze vidět i na bezpečné deformaci baterie v podlaze, která ani po takto silném nárazu nerozpoutala požár vozu.

Čelní náraz do sloupu probíhal v rychlosti 84 km/h, ve srovnání s čelním nárazem u Euro NCAP v rychlosti 64 km/h. Výsledek je podobně děsivý, ale opět se potvrzuje dobré zabezpečení elektrické sítě vozu bez vzniku požáru a minimálně stejné následky jako u klasického vozu.

Figurína ženy pro nárazové testy vlastně neexistuje. Ženám ale hrozí vyšší riziko

Figurína ženy pro nárazové testy vlastně neexistuje. Ženám ale hrozí vyšší riziko

„Velké automobilky vyrábějící elektromobily v sériové produkci již dosáhly minimálně stejné úrovně bezpečnosti, jakou známe u modelů se spalovacími motory,“ tvrdí experti z DEKRY. Nová generace Nissanu Leaf by přitom mohla v podobných testech dopadnout ještě o chlup lépe, ve zkouškách Euro NCAP si odnesla lepší hodnocení 93 % pro ochranu dospělých a 86 % pro děti.

TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

včera | Petr Schnagl | 15 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 144 příspěvků
Levné Hyundaie i20 a i30 na ostří nože: Hodně muziky za méně než 300.000 Kč!

Hyundai i20 vs. Hyundai i30

Řekněme, že chcete nové auto a stanovíte si limit 300 tisíc korun. Český Hyundai má pro vás hned dvě lákavé nabídky.

1.  12.  2019 | Vladimír Kadera | 82 příspěvků