Děsivá statistika varuje řidiče: Agresivita může za 40 procent smrtelných nehod!

Tomáš Fuk  |  18. 02. 2020 08:08

A já myslel, že za účelem zachování bezpečnosti silničního provozu je zřízena ta část policie, které se říká policie dopravní. Ale protože ji ještě nikdy nikdo neviděl, tak to a silnicích vypadá jak v Rusku a přizivují se na tom rozličné, zpravidla samozvané organizace a existence.

Odpovědět  |   | 
Driver  |  18. 02. 2020 08:21

To není o tom, že není vidět, ale o tom, že když mají monitoring jednou za uherský rok, se nezaměřují na příčiny nehod např nebezpečnou hazardní jízdu například odstup nebo chování chodců skákajících pod kola atd. Jediné, co snad dělají dobře, je kontrola na alkohol, ale myslím si, že by to chtělo lepší testy na drogy a víceméně každý kdo denně jezdí ví, kde jsou největší rizika. Rozhodně to nebude PIRÁT, jedoucí ve 2 ráno ZCELA sám na tříproudé dálnici 150! (s vozem, co dokáže jet přes 300 a nikdy neměl nehodu)

Odpovědět  |   | 
Tom  |  18. 02. 2020 11:31

A na zaklade jakeho predpokladu omlouvas cloveka jedouciho 150km/h na triproudu a smahem odsoudis nekoho, kdo nadycha 0,3 promile? Ja bych zase rekl, ze ta rychlost je nebezpecnejsi, peotoze nikdy nevis a nez zareagujes, muzes ujet vice nez ten s 0,3 promile jedouci dle predpisu.

Odpovědět  |   | 
Lesní plesnivec  |  18. 02. 2020 11:43

0,3 je legálí všude možně. Předpokládám, že někdo viděl jak se v ČR nezřízeně chlastá a jak tu chybí jakákoli disciplína, tak to radši zakázal úplně.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  18. 02. 2020 16:39

Ano a uplne stejne zakazal jezdit 150km/h. Takze pokud chceme porusovat jedno, musime byt benevolentni k porusovani jineho.

Odpovědět  |   | 
Lesní plesnivec  |  19. 02. 2020 09:57

Musíme? Proč? Co to spolu vůbec má společného? Měli bychom tedy taky být benevolentnější k vraždám, protože chudinka čecháček si nemůže dát k obědu lahvinku nebo dvě?

Odpovědět  |   | 
Lesní plesnivec  |  18. 02. 2020 09:24

V těch vzácných případech, kdy policie něco dělá, jí místní hňupové obviňují ze šmíractví, bonzování, policejních států a jiných nesmyslů. Jaký národ, taková policie.

Odpovědět  |   | 
EL2020  |  18. 02. 2020 10:41

Smysl dopravní policie přece není být vidět, aby řidiči dodržovali pravidla jen když ji vidí. Smysl dopravní policie je vytvořit v řidičích pocit, že mohou být sledováni a přistižen kdykoliv, aby dodržovali pravidla permanentně...

Odpovědět  |   | 
k8  |  18. 02. 2020 11:45

Ať je její smysl jakýkoliv, rozhodně se jí to nedaří a na silnicích to bohužel vypadá tak, jak to vypadá.

Odpovědět  |   | 
Driver  |  18. 02. 2020 08:09

Taky jsem si toho všiml. Před 20ti agresivita na silnici byla něco jako náhoda. Jako když občas potkáte nevrlého člověka. Dnes je to samozřejmostí. Tomu, aby se ta velká část nehod nestala, může zabránit jen řidič s nadhledem, který agresivního pustí, neškolí, ale je nad věcí a nechá ho, aby se střetl s jiným blbem.... agresivních je tolik, že se brzy potkají vzájemně a vzájemně se srazí. Je hloupost se toho účastnit, jsou to takoví psychopati, že to v hlavě nemají v pořádku, takové nevyškolí ani opakované odebrání řidičáku. Řešení by bylo odebrání na vždy. Typická situace, neomezit předjížděné vozidlo. Tohle nerespektuje absolutně nikdo, ani IZS když nejsou na zásahu, ale jen se přemisťují...

Odpovědět  |   | 
PanHajzl  |  18. 02. 2020 13:26

Souhlasim s Vama. Byl jsem prekvapen, minuly tyden v nasi obci jela sanita za osobakem, jede se tu 70 a pak je znacka s 50tkou, prujezd obci a odbocovaci pruh do obce. Sanita normalne na prasaka predjela osobak pres odbocovak. Zadna vystrazna svetla, zadny kalup k nejakemu akutnimu pripadu. Nevim, kam jsme to, jako spolecnost dopracovali. Inu...kazda civilizace spela k svemu zaniku

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  18. 02. 2020 18:36

Bohužel ten agresivní blb, kterému všichni uhýbají, jen získává na síle a chuti do další a větší agrese. Vždyť přeci znovu uhnou, ne? A bohužel, když už se s někým srazí, není to podobný blb, ale člověk, který je obvykle naprostým opakem.

Odpovědět  |   | 
PanHajzl  |  19. 02. 2020 08:13

No a ted tedy napis, jak z toho? Uprimne by jsi riskoval, ze takovej koko.t ,co predjizdi v protismeru a "nevejde se" tak by jsi mu proste just neuhnul? Kdyz ma nakuleno pres kilo a do toho Tva rychlost? Mam RRovera, ale asi bych do toho ani s timhle autem uplne nesel. Proste je to selhani spolecnosti. Charakter spolecnosti upada a projevuje se to na vsech stranach. Tohle napravi vybuch megasopky, nebo sutr, co prileti z nebes

Odpovědět  |   | 
Lojza  |  18. 02. 2020 08:11

Ano, bohužel u mě vzbuzují agresivitu (kterou ventiluji max. probliknutím nebo poklepáním na čelo) řidiči, kteří si ustavičně drží levý pruh, kteří jedou třicítkou v padesátce, kteří z jednosměrky odbočují vlevo a stojí na pravé straně, mlhovkáři všech zemí, dálniční experti, kteří to pošlou do levého těsně před vámi atd. Až se takoví to řidiči naučí jezdit, ubude drtivá většina agresivity...

Odpovědět  |   | 
Driver  |  18. 02. 2020 08:28

Pravda, každá druhá Dacia je agresivní jak kotě po týdnu na světě. Nic nezná,nic neumí ale prská na všechny okolo a nejradši všem vyškrábalo oči. Včera jeden "borec" s Loganem vybrzdil M3 100m před kruháčem tak, že tažné skončilo v chladiči Nehodnotím to jen komentuji, nevím kde zrovna byla chyba, ale trochu nadhledu, on snad vybržďuje každého druhého, když každý druhý nedodržuje odstup?

Odpovědět  |   | 
Lojza  |  18. 02. 2020 10:40

Naposledy, když se na mě lepil frajer, tak jsem těsně před škaredou dírou na poslední chvíli uhnul, on už nestačil zareagovat a krásně ji vymetl, pak už si držel odstup...

Odpovědět  |   | 
Tom  |  18. 02. 2020 11:46

A ty jsi v zivote nic neporusil a vzdy jsi se choval jen podle zakonu a vyhlasek? Pak se pred tebou sklanim...

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  18. 02. 2020 09:16

Výsledek policie, pokud pojedeš ohleduplně a předvídavě 150, tak tě změří. Můžeš jet jako prase do 130, vše ti projde.

Odpovědět  |   | 
Lesní plesnivec  |  18. 02. 2020 09:28

Na jízdě 150 není nic ohleduplného.

Odpovědět  |   | 
150 :-D  |  18. 02. 2020 10:43

150? To je naprostý zločin, takový člověk by měl být rovnou popraven. Nedejbože, když tě ještě takový zločinec problikne ať vypadneš z levého pruhu, kterého se držíš zuby nechty, však co, jedu 130, víc se stejně nesmí...

Odpovědět  |   | 
Lesní plesnivec  |  18. 02. 2020 10:50

Doporučuji konzultovat nejbližší výkladový slovník. Jak se zdá, uniká vám význam slova "ohleduplný".

Odpovědět  |   | 
ŠKODA  |  18. 02. 2020 11:11

Nemějte péči, jediné co mi uniká je fakt, čím je jízda 150 na dálnici neohleduplná. Neohleduplné je mít mlhovky za solidní viditelnosti, nedodržovat bezpečnou vzdálenost, zkrátka úkon, kterým na někoho neberu ohled. Příklad kdy můžu být neohleduplný při jízdě 150 je, když pojedu touto rychlostí v levém pruhu a nepustím vozidlo jedoucí 160 svým odbočením do volného pravého pruhu. To bych byl vážně neohleduplný...

Odpovědět  |   | 
Lesní plesnivec  |  18. 02. 2020 11:40

No samozřejmě, když se člověk chová jako bezohledný hňup a je přesvědčen o vlastní výjimečnosti, těžko chápe širší realitu, která jeho nijak negativně neovlivňuje. Že dokážete vyjmenovat některé jiné příklady bezohledného chování je sice hezké, ale nepříliš relevantní.

Jízda na dálnici která není jinak úplně prázdná znamená, že těm slušnějším řidičům ztěžujete nebo znemožňujete předjet, protože si většina lidí české zákony mylně vykládá tak, že rychlejší má absolutní přednost. Čím hustší provoz, tím větší bezohlednost, samozřejmě. Dále, 150 km/h je podstatně hlučnější, než 130 km/h, takže všechny bydlící jeden dva kilometry od dálnice otravujete hlukem a samozřejmě i více spodinami. Pak o 50% zvyšujete rychlostní diferenciál, s čímž exponenciálně klesá bezpečnost.

Ten váš příklad s ještě rychlejším autem je totálně mimo. Na dálnici se jezdí vpravo, to není ohleduplnost, ale zákon. Ale s tím vy si moc hlavu asi nelámete, že.

Odpovědět  |   | 
ŠKODA  |  18. 02. 2020 12:22

Zácházet do takových detailů, že při 150 uvolňuji do ovzduší o 15% více škodlivin a jsem neohleduplný k celé planetě? To nemyslíte vážně. V místech, kde vede dálnice městem nebo zastavěnou zónou je snížená rychlost na 100-110. V takovém místě jet nad limit může být vůči lidem co tam bydlí neohleduplné. Chůdaci ti ohleduplní, kteří nemohou předjet, a tak strhnou auto při předjíždění do levého pruhu těsně před vámi a blinkr sepnou zároveň s pohybem ruky na volantu, ale můžu si za to sám, jelikož jsem jel moc rychle. Nemusíme tady vyjmenovávat X případu bezohledného chování. Když je řidič slušný a jezdí s rozumem, může jezdit 150 po dálnici a být zároveň ohleduplný.

Pročetl jsem si pár vašich příspěvků na tomto portále a používat slovíčko jako hňup z vaší produkce je dost odvážné. Měl jsem si to přečíst dříve, než se s někým kdo na jednu stranu se snaží psát jako sečtělý člověk (to však neznamená, že text má nějakou hodnotu) a na druhou stranu se uchyluje k vulgarismům a tupým větám. Jste nejspíše odborník přes typologii člověka, jelikož dokážete odhalit jen na základě vozidla, které řídí či jednoho příspěvku v diskusi, jestli je Hňup či jiné hanlivé výrazy, za které bych vám jako administrátor s klidem udělil BAN.

Držte se dále stoprocentně dodržování předpisů, určitě jste nikdy neporušil jediný a věřte, že i takový řidič může být mnohem bezohlednější, než ten, který si to "letí" 150

Rovnou říkám, že už s vámi nebudu dále ztrácet čas, takže jestli na to budete reagovat, ať si počtou jiní. Sbohem...

Odpovědět  |   | 
Lesní plesnivec  |  18. 02. 2020 12:49

Ano, je to jeden z několika detailů. 15% není zrovna málo.

Strhnout auto do levého pruhu? Jakože vjedou do toho auta, co předjíždějí? Nebo do té skulinky, kam se sice vejdou, ale rozhodně to nelze považovat za bezpečné zařazení - dodržování bezpečné vzdálenosti? A co ti "chudáci", kteří se blíží ke kamionu jedouce 130, ale najednou se objeví hňup jedoucí 150 kterému tam samozřejmě nemůže jen tak vjet a musí tedy zpomalovat nebo i brzdit, jen aby pán silnice mohl "ohleduplně" jet svých 150 a byl doma o pět minut rychleji?

O rozumu nemluvte. Nejen jsem vám vyjmenovat několik aspektů jízdy 150 km/h které z ní dělají jízdu bezohlednou a vy jste z nich jednu polovinu ignoroval a druhou odmávnul trapným zesměšňováním, ale (mimo jiné i tím) je celkem jasné, že nemáte dostatek rozumu se v diskusi o ohleduplnosti zamyslet nad tím, jak vaše řízení ovlivňuje ostatní a jaké situace každou chvíli kvůli vašemu "bezohlednému" řízení vznikají. Místo toho se zamýšlíte nad výmluvami a omluvami a že se povyšujete nad zákon a nad ostatní vám ani nepřijde zvláštní.

Hňup bude hňupem. Nehodlám se chovat s respektem k lidem, kteří nemají respekt ani k ostatním lidem, ani k zákonu.

Ano, podle některých aut se dá poznat část charakteru člověka. Něco jako Kodiaq vRS si může koupit jen povrchní frajírek. Taky to málo těch pekáčů co jsem na silnici potkal se chovalo bezohledně. Chápu, máte kolegiální potřebu bránit bezohledné řidiče...

Vy byste dával ban za neškodná slova, já bych banoval za nabádání, podporování, nebo omlouvání porušování zákona.

Ten argument ad absurdum o "stoprocentně dodržování předpisů" je celkem komická tečka, díky . Falešné dilema o tom, jestli řidič jedoucí 150 může být ohleduplnější než předpisový taky pobavilo, ale tak nějak trpce potvrdilo, že nemáte zájem se zamyslet nad ničím jiným, než nad výmluvami.

Sbohem, dík učebnicový příklad nepřemýšlení českého řidiče.

Odpovědět  |   | 
Xixao  |  18. 02. 2020 22:18

Exponencialne? Tedy to znamena, ze nemecke dalnice byly doted plne nehod diky ridicum jedoucim 150 ci vice? Nebo snad vozidla jedouci naopak mnohem pomaleji nez 130 radikalne zvysuji bezpecnost na dalnici?

Odpovědět  |   | 
Lesní plesnivec  |  19. 02. 2020 09:54

To máte tak, když nechápete, že rozdíl rychlosti není jediným faktorem bezpečnosti. Marná snaha...

Odpovědět  |   | 
Tom  |  18. 02. 2020 11:44

Ano, takze pojdme zrusit vsechna pravidla. Pro tebe je nesmysl predepsana rychlost, pro me 0 promile. Souhlasis?

Odpovědět  |   | 
Lesní plesnivec  |  18. 02. 2020 09:23

Tak za volant je třeba "usedat bez negativních emocí"? To jako potom, co vylistujete prasárny, které slušný řidič vidí každý den? A to ten seznam není zdaleka vyčerpávající. Značná část řidičů jsou prostě bezohledná prasata, kterým jsou nějaká pravidla naprosto ukradená. Policie je líná a tvoří jí stejní zmetci, jako ti, co jsou na silnici v civilních autech. Penalizace jsou v této zemi trapně nízké.

Už aby přišla nějaká epidemie, fakt.

Odpovědět  |   | 
P  |  18. 02. 2020 09:45

Po 2.sv. válce jezdil ten, kdo si uměl dát auto svépomocí do pojízdného stavu. Ergo, jezdili lidé se vztahem ke svému majetku a s vědomím, že pokud si ho neopraví sami, tak si nezajíždí. A tak jsme byli kolegové. Jenže jak rostla životní úroveň, tak se za volant dostávalo stále víc lidí zcela bez znalosti a zkušenosti s technikou. Ekonomická nenasytnost autoškol vyprodukovala i jedince, kteří než za volant, patří do psychiatrické léčebny. Samolibé omezence a narcisy i alkoholiky a feťáky. No, asi jsme každý někoho potkali. Když s tím nic nesvede stát prostřednictvím policie, tak je asi chyba v řízení státu. A za tu si to značné míry můžeme sami. Koho jsme si zvolili, toho tam máme.

Odpovědět  |   | 
Driver  |  18. 02. 2020 10:01

Celé to máš správně, ale tu poslední tezi už zcela ne. Ta platí pro demokracii přímou, nikoliv zastupitelskou. Velký rozdíl. Viz starosta Řeporyjí.

Odpovědět  |   | 
EL2020  |  18. 02. 2020 10:46

V zemi, kde obyvatelé nezvládnou ani třídění odpadu (stačí nahlédnout do takové popelnice), je iluzorní, že by mohla fungovat demokracie (viz. obsah volebních uren) a přímá demokracie, tak to už by byla naprostá katastrofa.

Odpovědět  |   | 
Xixao  |  18. 02. 2020 22:19

Kterou mas na mysli? Ptam se proto, ze cesi jsou a tridenim odpadu blizko evropske spicce.

Odpovědět  |   | 
P  |  18. 02. 2020 10:48

Mám asi jinou zkušenost. A možná i minoritní. V aktivním věku jsem byl asi od roku 1992 několik období radním i mistostarostou. Z toho mám poznatek, že čím větší stranik, z libovolné strany, tím horší charakter. A lidé u voleb jsou většinou líní se seznámit s kandidáty a raději volí stranu. Čímž těm kovaným straníkům otevírají dveře k moci. A dále. Přímo jsme volili prezidenta. A myslím, že od jeho osobnosti stoupá, nebo klesá mravní úroveň. Jak lidu, tak volených zástupců. A všichni vidíme, jak to dopadlo. Takže bych neviděl nějakou naději na změnu, i kdybychom měli přímou demokracii ve všech orgánech. Tenhle stát dojíždí na to, že napřed Němci a potom komunisté zničili elity a naučili lidí hledět si jen svého a maximálně tak nadávat na poměry u piva. Ale skutečně něco řešit chce jen pár jedinců.

Odpovědět  |   | 
Mrdokvas  |  18. 02. 2020 17:49

tak kdo by nebyl, když jedeš ze šichty v 5 domu a před tebou se plazí VYMRDANEC 60km/h ikdyž muže jet 90 nepředjedeš.. a když tam zrovna nejede tenhle vymrdanec, tak jede spíčenej traktor s vlekem 40 a voalá nepoředjedeš! zapomeň no pak už je k vraždě blízko...

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  18. 02. 2020 18:54

Koukám, že přesně o tobě ten článek byl...

Odpovědět  |   | 
Xixao  |  18. 02. 2020 22:21

Presne tak. Nikoliv o tech, kteri ohleduplne jedou mnohem pomaleji nez by mohli, nejlepe nalepeni na stredove care.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  19. 02. 2020 10:35

No ono taky lidi za tmy jedou aby vůbec viděli cestu i klidně 60 a pak je dohoní kokot co taky hovno vidí a
I když je rovina 2km dlouhá a nikdo nikde tak ho stejně neprejdedou ale přitom za pitomce jsou oni.Já jedu třeba 100tacho tempomat někdo mě dojede dá bezpečný odstup 1metr vykukuje a se mnou to ani nehne ale když to trvá už dyl tak postupně zpomaluji ať je nasrany ještě víc.Prostě ňáká zábava musí byt :))

Odpovědět  |   | 
Net  |  20. 02. 2020 09:33

Mně fascinuje, kolik lidí mě v noci dojede na dálnici, ale pak mě předjedou a jedou pomaleji než já, protože jim najednou nesvítím na cestu a dohled se jim sníží... Ale obecně ve tmě jezdím nejradši za někým, abych viděl hezky do dálky. Takže, když mě někdo předjede, jsem jen rád, ale ať mu vydrží jet rychleji, ne, že se bude ploužit pomaleji, než jsem jel... Něco podobného se mi stávalo v zimě, když byl na silnici čerstvý poprašek a cesta nebyla úplně zřejmá, to také občas někoho napadlo předjet, protože jsme jel strašně pomalu, ale pak najednou zpomalil:)

Odpovědět  |   | 
Michal  |  20. 02. 2020 10:51

Jo přijde tma a silnice je mokrá a s heligonama je houby vidět.Srnce a jinè menší havěťi je jedno že jedeš.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  20. 02. 2020 13:10

Připravuje se informační pole na zvýšení agresivity státního aparátu v dopravě. O nic jiného nejde. Pokud by měl stát zapracovat na silniční síti, odstranit nebezpečná místa tak to by byl v pytli. Takto zdůvodní zvýšení počtu policajtů, rychlých aut, helikoptér.....
O nic jiného teď nejde.

Odpovědět  |   | 
Rejpal  |  20. 02. 2020 17:02

To, jako že by průměrný řidič potkal dopravní policii při preventivní činnosti častěji než dvakrát za měsíc, a byl namátkově kontrolován častěji než jednou za deset let?

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  21. 02. 2020 14:01

Vůbec ne, to by zůstalo postaru, ale početní stavy v kanclech by šly nahoru.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

5.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 81 příspěvků
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků

Nejčtenější články

Na severu Čech leží obrovské pohřebiště vozů Tatra. Pár z nich je možné zachránit

Na severu Čech leží obrovské pohřebiště voz…

Podobných míst byste našli spousty. Zrovna tady však odpočívá a záchranu (bez)nadějně očekává především hromada starých tatrovek.

26.  3.  2020 | | 31 N/A
Tragická nehoda, nebo vražda? Otec Škody Octavia zemřel za podivných okolností

Tragická nehoda, nebo vražda? Otec Škody Oc…

Škoda si v rámci 125letého výročí připomíná klíčové osobnosti vzniku automobilky. V případě Ludvíka Kalmy však nelze kromě vyzdvižení jeho důležité role opomenout i jeho tragický odchod.

18.  3.  2020 | | 43 N/A
Nový Ford Bronco odhalen únikem. Má dvě verze, zaútočí na Jeep i Land Rover

Nový Ford Bronco odhalen únikem. Má dvě ver…

Fordu utíkají na veřejnost fotky chystaného SUV a off-roadu rodiny Bronco. Potvrzují se tak informace o dvojici různě zaměřených modelů.

10.  3.  2020 | | 7 N/A
Prohlédněte si ty nejlepší registrační značky na přání. Najdete mezi nimi tu svou?

Prohlédněte si ty nejlepší registrační znač…

Registrační značky na přání jsou v České republice již velice rozšířené. Projděte si galerii těch nejlepších.

1.  4.  2020 | | 26 N/A
Nová Dacia Sandero bude stále levná. Ilustrace ale naznačují stylovější design

Nová Dacia Sandero bude stále levná. Ilustr…

Nové generace Dacie Sandero bychom se měli dočkat ještě letos a klasicky se tedy objevují neoficiální ilustrace, jak by mohl cenově dostupný hatchback vypadat.

26.  3.  2020 | | 13 N/A