Děsivá statistika varuje řidiče: Agresivita může za 40 procent smrtelných nehod!

Jezdit dvoustovkou po veřejné komunikaci je čirý nesmysl. Někteří tak ale i nadále činí.

Nedodržování bezpečné vzdálenosti, překračování maximální povolené rychlosti či kličkování v hustém provozu. Tyto a další hrubé přestupky spáchané za volantem mají často na svědomí agresivní řidiči. Ať už jde o stres, pospíchání, ukazování nadřazenosti nebo dělání naschválů ostatním účastníkům silničního provozu, mohou být následky takového chování fatální.

Nejznámější nehoda Tesly odhaluje další fakta. Řidič si za svou smrt mohl sám

Nejznámější nehoda Tesly odhaluje další fakta. Řidič si za svou smrt mohl sám

Jeden příklad za všechny se stal i před pěti lety v Praze, když řidič silného SUV Porsche Cayenne havaroval v rychlosti 200 km/h. Náraz do pouliční lampy vymrštil motor 150 metrů od vozidla. Záběry z nehody nyní využila nezisková organizace Záchranný kruh v rámci kampaně Ty to zvládneš. 

Poláci si došlápli na opilé řidiče. Nehody v opilosti trestají doživotním zákazem řízení

Poláci si došlápli na opilé řidiče. Nehody v opilosti trestají doživotním zákazem řízení

Informuje o tom, že agresivita za volantem způsobuje až 40 % smrtelných dopravních nehod. Dlouhodobá statistika také uvádí, že v letech 2006 až 2016 přišlo vlivem agresivního řízení na našich silnicích o život 2983 lidí. Nutno podotknout, že toto číslo není ve světě ojedinělé a podobné statistiky se objevují i v dalších vyspělých státech.

Roman Budský, předseda expertní rady platformy VIZE 0 zdůrazňuje, že agresivní chování nemusí být jen ve vrozené dispozici jedince, ale i vlivem vnějších faktorů. „Dle průzkumu provedeného EOS Gallup Europe se jedná o bezdůvodné zabrání dvou parkovacích míst, včasné neztlumení dálkových světel, vjetí do ucpané křižovatky a následné zablokování provozu, předjetí řady čekajících řidičů a agresivní natlačení se do jejího čela, odbočování z levého jízdního pruhu na poslední chvíli a změna pruhů bez použití ukazatele směru“, okomentoval možné příčiny téměř poloviny smrtelných nehod.

Dopravní nehoda v zahraničí: Správný postup řešení, užitečné rady a tipy

Dopravní nehoda v zahraničí: Správný postup řešení, užitečné rady a tipy

Nedbalé chování za volantem může způsobit řetězovou reakci i na ostatní řidiče. O důležitosti preventivního chování za volantem hovoří i Lukáš Hutta, výkonný manažer Asociace Záchranný kruh. „Každý z nás by měl být v silničním provozu vzorem pro ostatní. Za volant je třeba usedat bez negativních emocí a také předem pečlivě naplánovat svoji trasu s ohledem na možný výskyt dopravních omezení, způsobujících časové zdržení. Pokud však k němu dojde, nezbývá než se obrnit trpělivostí, protože dojet pozdě je stále lepší než už nikdy nedojet“.

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 136 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků