Desítka nejdražších veteránů roku 2006

Veteráni nejsou jen koníčkem milovníků klasických tvarů, ale také velkým byznysem. I nový Veyron je proti těm nejdražším levný...

Letošní rok byl pro aukční síně s veterány poměrně úspěšný. Cena za nejvzácnější kousek hravě přesáhla hodnotu pěti milionů amerických dolarů (konkrétně 5,6 milionu USD, přibližně 118 milonů Kč) a ani na konci nejlepší desítky cena neklesala pod dva miliony USD - pomyslnou „top ten” uzavírá Ferrari 500 TRC s cenovkou 2,3 milionu USD, tedy cca 48 milionů Kč).

Deset nejlepších prodejů tak přineslo jejich dřívějším majitelům téměř 34 mil. dolarů (přibližně 715 milionů Kč). Je vidět, že starat se o svůj vůz se vyplatí... Když začal první majitel Ferrari 412S v roce 1958 leštit svého miláčka, pracoval s cenou o několik řádů nižší. Dnes má v garáži vůz, který svou cenou několikanásobně předčí hodnotu nejdražšího vyráběného vozu, Bugatti Veyron.

Bugatti přesto jeden vavřín zůstává, a to pro nejvyšší cenu kdy vydraženého veterána. V roce 1984 bylo Bugatti Royale Kellner Coupe z roku 1931 prodáno za astronomických 8,7 milonu dolarů, což v přepočtu na dnešní ceny činí 17,6 mlionu USD. A to je i přes klesající hodnotu dolaru stále pořádný balík... (přes 370 milionů Kč).

A jaká je tedy desítka letošních „nej”?

1958 Ferrari 412S Sports racer
Prodáno za: $5,610,000

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

1953 GM Futurliner Parade of Progress bus
Prodáno za: $4,320,000

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

1938 Talbot-Lago T150C SS coupe
Prodáno za: $3,905,000

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

1928 Mercedes-Benz 26/120/180 Torpedo Type S
Prodáno za: $3,645,000

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

1934 Packard Twelve Runabout speedster
Prodáno za: $3,190,000

Klepněte pro větší obrázek

1954 Pontiac Bonneville Special Coupe
Prodáno za: $3,024,000

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

1960 Ferrari 250 GT SWB Competition berlinetta
Prodáno za: $2,750,000

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

1931 Duesenberg J special phaeton
Prodáno za: $2,640,000

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

1927 Bugatti Type 35C Grand Prix racer
Prodáno za: $2,585,000

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

1957 Ferrari 500 TRC Spider
Prodáno za: $2,285,500

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 22 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků