Desítka nejdražších veteránů roku 2006

Veteráni nejsou jen koníčkem milovníků klasických tvarů, ale také velkým byznysem. I nový Veyron je proti těm nejdražším levný...

Letošní rok byl pro aukční síně s veterány poměrně úspěšný. Cena za nejvzácnější kousek hravě přesáhla hodnotu pěti milionů amerických dolarů (konkrétně 5,6 milionu USD, přibližně 118 milonů Kč) a ani na konci nejlepší desítky cena neklesala pod dva miliony USD - pomyslnou „top ten” uzavírá Ferrari 500 TRC s cenovkou 2,3 milionu USD, tedy cca 48 milionů Kč).

Deset nejlepších prodejů tak přineslo jejich dřívějším majitelům téměř 34 mil. dolarů (přibližně 715 milionů Kč). Je vidět, že starat se o svůj vůz se vyplatí... Když začal první majitel Ferrari 412S v roce 1958 leštit svého miláčka, pracoval s cenou o několik řádů nižší. Dnes má v garáži vůz, který svou cenou několikanásobně předčí hodnotu nejdražšího vyráběného vozu, Bugatti Veyron.

Bugatti přesto jeden vavřín zůstává, a to pro nejvyšší cenu kdy vydraženého veterána. V roce 1984 bylo Bugatti Royale Kellner Coupe z roku 1931 prodáno za astronomických 8,7 milonu dolarů, což v přepočtu na dnešní ceny činí 17,6 mlionu USD. A to je i přes klesající hodnotu dolaru stále pořádný balík... (přes 370 milionů Kč).

A jaká je tedy desítka letošních „nej”?

1958 Ferrari 412S Sports racer
Prodáno za: $5,610,000

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

1953 GM Futurliner Parade of Progress bus
Prodáno za: $4,320,000

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

1938 Talbot-Lago T150C SS coupe
Prodáno za: $3,905,000

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

1928 Mercedes-Benz 26/120/180 Torpedo Type S
Prodáno za: $3,645,000

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

1934 Packard Twelve Runabout speedster
Prodáno za: $3,190,000

Klepněte pro větší obrázek

1954 Pontiac Bonneville Special Coupe
Prodáno za: $3,024,000

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

1960 Ferrari 250 GT SWB Competition berlinetta
Prodáno za: $2,750,000

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

1931 Duesenberg J special phaeton
Prodáno za: $2,640,000

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

1927 Bugatti Type 35C Grand Prix racer
Prodáno za: $2,585,000

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

1957 Ferrari 500 TRC Spider
Prodáno za: $2,285,500

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 46 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Minitest Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line: Důstojné stáří

Ford Kuga 1.5 EB ST-Line (minitest)

Ačkoli je Kuga průběžně modernizována, nic to nemění na skutečnosti, že patří k nejstarším SUV na trhu. Má ve svém věku, a navíc s malým benzínovým čtyřválcem pod kapotou, ještě co nabídnout?

5.  11.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků