Desítka nejdražších veteránů roku 2006

Veteráni nejsou jen koníčkem milovníků klasických tvarů, ale také velkým byznysem. I nový Veyron je proti těm nejdražším levný...

Letošní rok byl pro aukční síně s veterány poměrně úspěšný. Cena za nejvzácnější kousek hravě přesáhla hodnotu pěti milionů amerických dolarů (konkrétně 5,6 milionu USD, přibližně 118 milonů Kč) a ani na konci nejlepší desítky cena neklesala pod dva miliony USD - pomyslnou „top ten” uzavírá Ferrari 500 TRC s cenovkou 2,3 milionu USD, tedy cca 48 milionů Kč).

Deset nejlepších prodejů tak přineslo jejich dřívějším majitelům téměř 34 mil. dolarů (přibližně 715 milionů Kč). Je vidět, že starat se o svůj vůz se vyplatí... Když začal první majitel Ferrari 412S v roce 1958 leštit svého miláčka, pracoval s cenou o několik řádů nižší. Dnes má v garáži vůz, který svou cenou několikanásobně předčí hodnotu nejdražšího vyráběného vozu, Bugatti Veyron.

Bugatti přesto jeden vavřín zůstává, a to pro nejvyšší cenu kdy vydraženého veterána. V roce 1984 bylo Bugatti Royale Kellner Coupe z roku 1931 prodáno za astronomických 8,7 milonu dolarů, což v přepočtu na dnešní ceny činí 17,6 mlionu USD. A to je i přes klesající hodnotu dolaru stále pořádný balík... (přes 370 milionů Kč).

A jaká je tedy desítka letošních „nej”?

1958 Ferrari 412S Sports racer
Prodáno za: $5,610,000

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

1953 GM Futurliner Parade of Progress bus
Prodáno za: $4,320,000

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

1938 Talbot-Lago T150C SS coupe
Prodáno za: $3,905,000

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

1928 Mercedes-Benz 26/120/180 Torpedo Type S
Prodáno za: $3,645,000

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

1934 Packard Twelve Runabout speedster
Prodáno za: $3,190,000

Klepněte pro větší obrázek

1954 Pontiac Bonneville Special Coupe
Prodáno za: $3,024,000

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

1960 Ferrari 250 GT SWB Competition berlinetta
Prodáno za: $2,750,000

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

1931 Duesenberg J special phaeton
Prodáno za: $2,640,000

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

1927 Bugatti Type 35C Grand Prix racer
Prodáno za: $2,585,000

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

1957 Ferrari 500 TRC Spider
Prodáno za: $2,285,500

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 76 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků