Desítka nejdražších veteránů roku 2006

Veteráni nejsou jen koníčkem milovníků klasických tvarů, ale také velkým byznysem. I nový Veyron je proti těm nejdražším levný...

Letošní rok byl pro aukční síně s veterány poměrně úspěšný. Cena za nejvzácnější kousek hravě přesáhla hodnotu pěti milionů amerických dolarů (konkrétně 5,6 milionu USD, přibližně 118 milonů Kč) a ani na konci nejlepší desítky cena neklesala pod dva miliony USD - pomyslnou „top ten” uzavírá Ferrari 500 TRC s cenovkou 2,3 milionu USD, tedy cca 48 milionů Kč).

Deset nejlepších prodejů tak přineslo jejich dřívějším majitelům téměř 34 mil. dolarů (přibližně 715 milionů Kč). Je vidět, že starat se o svůj vůz se vyplatí... Když začal první majitel Ferrari 412S v roce 1958 leštit svého miláčka, pracoval s cenou o několik řádů nižší. Dnes má v garáži vůz, který svou cenou několikanásobně předčí hodnotu nejdražšího vyráběného vozu, Bugatti Veyron.

Bugatti přesto jeden vavřín zůstává, a to pro nejvyšší cenu kdy vydraženého veterána. V roce 1984 bylo Bugatti Royale Kellner Coupe z roku 1931 prodáno za astronomických 8,7 milonu dolarů, což v přepočtu na dnešní ceny činí 17,6 mlionu USD. A to je i přes klesající hodnotu dolaru stále pořádný balík... (přes 370 milionů Kč).

A jaká je tedy desítka letošních „nej”?

1958 Ferrari 412S Sports racer
Prodáno za: $5,610,000

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

1953 GM Futurliner Parade of Progress bus
Prodáno za: $4,320,000

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

1938 Talbot-Lago T150C SS coupe
Prodáno za: $3,905,000

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

1928 Mercedes-Benz 26/120/180 Torpedo Type S
Prodáno za: $3,645,000

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

1934 Packard Twelve Runabout speedster
Prodáno za: $3,190,000

Klepněte pro větší obrázek

1954 Pontiac Bonneville Special Coupe
Prodáno za: $3,024,000

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

1960 Ferrari 250 GT SWB Competition berlinetta
Prodáno za: $2,750,000

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

1931 Duesenberg J special phaeton
Prodáno za: $2,640,000

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

1927 Bugatti Type 35C Grand Prix racer
Prodáno za: $2,585,000

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

1957 Ferrari 500 TRC Spider
Prodáno za: $2,285,500

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

včera | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků