Designová studie SUV ŠKODA VisionS bude mít premiéru v Ženevě

Designová studie SUV ŠKODA VisionS bude mít premiéru v Ženevě
  • Pohled do budoucnosti: ŠKODA VisionS ukazuje směr, kterým se vydají nová SUV značky ŠKODA 
  • › Výrazný vzhled: Moderní, silný a působivý designový jazyk
  • › Typicky velkorysá nabídka prostoru – nyní se třemi řadami sedadel a délkou vozu 4,70 m

​Mladá Boleslav, 2. února 2016 – ŠKODA přivádí nový, moderní designový jazyk do segmentu SUV. Nový showcar ŠKODA VisionS v březnu 2016 na mezinárodním autosalonu v Ženevě naznačí, jak by mohlo vypadat budoucí SUV značky ŠKODA. Jeho design je vyváženým mixem estetiky, emocí, síly a funkčnosti. V posledních letech ŠKODA obnovila a rozšířila svou modelovou paletu. V další fázi bude následovat rozšíření nabídky v segmentu SUV.

​V roce 2014 představila ŠKODA designovou studii VisionC a s ní i nový designový jazyk, který nyní přivádí do segmentu SUV. Studií VisionS (S vychází ze zkratky SUV) značka poprvé ukazuje, jak by mohlo vypadat nové SUV, které se zařadí do nabídky nad úspěšným kompaktním SUV ŠKODA Yeti. Automobil s délkou 4,7 m, šířkou 1,91 m a výškou 1,68 m vytváří spontánně působivý dojem. Uvnitř vozu sází značka, jako obvykle, na prvotřídní nabídku prostoru: ŠKODA VisionS přijíždí se třemi řadami sedadel a nabízí místo pro šest cestujících.  

Vnější design studie ŠKODA VisionS reflekuje emociálně působivý šarm značky: všechny hrany a tvary jsou čistě, precizně a ostře tvarované. Vnější vzhled nezaměnitelně zvýrazňují krystalické designové prvky. Na výrazně tvarovaných plochách vytváří světlo a stín zajímavé efekty. 

Kapota je výrazně plasticky tvarovaná, její hrany směřují k logu značky. Široká maska a čtyři vysoko umístěné, klínovitě tvarované světlomety využívajcí techniku LED utvářejí osobitou tvář studie a zvýrazňují charakter SUV. Logo a vertikální lamely na masce jsou osazeny originálními krystalickými prvky. ŠKODA Design tak skládá poctu českému křišťálu.

Také boční pohled zvýrazňuje silný charakter SUV ŠKODA VisionS. Ostrá linie Tornado se táhne podél celé výrazné karoserie. Blatníky dostaly offroadově hranaté výřezy pro kola, mohutně tvarované boky zase charakteristické prolisy v úrovni kol. Klesající linie střechy s dlouhým spojlerem na konci a ostře zakončená záď vyvolávají dojem vizuální dynamiky, aniž by se showcar pohyboval.

Záď studie ŠKODA VisionS má výrazné tvary. Působivě tvarovaný nárazník s difuzorem a velkými integrovanými koncovkami výfuků dodává velkému SUV vizuálně silný vzhled. 

Pod nízkým zadním oknem je logo ŠKODA a nízké, dynamicky tvarované koncové svítilny s krystalickým vzhledem. Pro design vozů ŠKODA charakteristický tvar  písmene C zde začíná v koncových světlech a pokračuje v nízkých svítilnách umístěných níže v nárazníku

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků