Stuttgartská automobilka se na začátku devadesátých let potýkalo s problémy. Nakonec jí před krachem zachránila převratná designová studie Boxster.
Psal se rok 1993, když v lednu Porsche odhalilo na autosalonu v Detroitu převratnou novinku. Designová studie Boxster s motorem uprostřed se před 25 lety nejen u novinářů, ale také u veřejnosti setkala s velkým nadšením.
Pro stuttgartskou automobilku ale šlo ještě o mnohem víc. Na začátku 90. let se Porsche nedařilo právě nejlépe. V roce 1986 prodalo celkem 50.000 vozů. Prodeje za rok 1993 se zastavili jen na čísle 14.000. Pokud tedy chtěla značka přežít, potřebovala pořádnou změnu.
Inspirace nakonec přišla z Japonska. Porsche podnítil úspěch vozu MX-5 Miata. Úspěšný vzorec chtěli skombinovat se sportovní minulostí značky. A tak se zrodil Boxster s vlivy od modelů 550 Spyder a 718 RSK.
První generace Boxsteru a generace 996 modelu 911 by nevznikla bez Toyoty. Know-how japonské automobilky pomohlo německé automobilce v oblasti řízení nákladů a produktivity. Čas výroby jednoho vozu se podařilo snížit ze 120 na 72 hodin. Počet problémů spojených s výrobou také klesl o 50 procent.
Tři roky po premiére v Detroitu se dočkal dlouho očekávaného debutu produkční model Boxster. Pod kapotou měl šestiválec o objemu 2,5 litru. Na trhu se objevil rok před modelem 911 řady 996, který už dostal motory o objemu 3,4 a 3,6 litru. Ve špatných časech to byl ale právě model Boxster, který Porsche zachránil před krachem, v roce 2002 prodejní sílu umocnila první generace SUV Cayenne.