Designová studie Boxster slaví 25 let. Porsche zachránila před krachem

Stuttgartská automobilka se na začátku devadesátých let potýkalo s problémy. Nakonec jí před krachem zachránila převratná designová studie Boxster.

Psal se rok 1993, když v lednu Porsche odhalilo na autosalonu v Detroitu převratnou novinku. Designová studie Boxster s motorem uprostřed se před 25 lety nejen u novinářů, ale také u veřejnosti setkala s velkým nadšením. 

Pro stuttgartskou automobilku ale šlo ještě o mnohem víc. Na začátku 90. let se Porsche nedařilo právě nejlépe. V roce 1986 prodalo celkem 50.000 vozů. Prodeje za rok 1993 se zastavili jen na čísle 14.000. Pokud tedy chtěla značka přežít, potřebovala pořádnou změnu. 

Jak přišlo Porsche 911 ke svému jménu? Mohou za to Francouzi

Jak přišlo Porsche 911 ke svému jménu? Mohou za to Francouzi

Inspirace nakonec přišla z Japonska. Porsche podnítil úspěch vozu MX-5 Miata. Úspěšný vzorec chtěli skombinovat se sportovní minulostí značky. A tak se zrodil Boxster s vlivy od modelů 550 Spyder a 718 RSK. 

První generace Boxsteru a generace 996 modelu 911 by nevznikla bez  Toyoty. Know-how japonské automobilky pomohlo německé automobilce v oblasti řízení nákladů a produktivity. Čas výroby jednoho vozu se podařilo snížit ze 120 na 72 hodin. Počet problémů spojených s výrobou také klesl o 50 procent.

Tři roky po premiére v Detroitu se dočkal dlouho očekávaného debutu produkční model Boxster. Pod kapotou měl šestiválec o objemu 2,5 litru. Na trhu se objevil rok před modelem 911 řady 996, který už dostal motory o objemu 3,4 a 3,6 litru. Ve špatných časech to byl ale právě model Boxster, který Porsche zachránil před krachem, v roce 2002 prodejní sílu umocnila první generace SUV Cayenne.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků