Designová studie Boxster slaví 25 let. Porsche zachránila před krachem

Stuttgartská automobilka se na začátku devadesátých let potýkalo s problémy. Nakonec jí před krachem zachránila převratná designová studie Boxster.

Psal se rok 1993, když v lednu Porsche odhalilo na autosalonu v Detroitu převratnou novinku. Designová studie Boxster s motorem uprostřed se před 25 lety nejen u novinářů, ale také u veřejnosti setkala s velkým nadšením. 

Pro stuttgartskou automobilku ale šlo ještě o mnohem víc. Na začátku 90. let se Porsche nedařilo právě nejlépe. V roce 1986 prodalo celkem 50.000 vozů. Prodeje za rok 1993 se zastavili jen na čísle 14.000. Pokud tedy chtěla značka přežít, potřebovala pořádnou změnu. 

Jak přišlo Porsche 911 ke svému jménu? Mohou za to Francouzi

Jak přišlo Porsche 911 ke svému jménu? Mohou za to Francouzi

Inspirace nakonec přišla z Japonska. Porsche podnítil úspěch vozu MX-5 Miata. Úspěšný vzorec chtěli skombinovat se sportovní minulostí značky. A tak se zrodil Boxster s vlivy od modelů 550 Spyder a 718 RSK. 

První generace Boxsteru a generace 996 modelu 911 by nevznikla bez  Toyoty. Know-how japonské automobilky pomohlo německé automobilce v oblasti řízení nákladů a produktivity. Čas výroby jednoho vozu se podařilo snížit ze 120 na 72 hodin. Počet problémů spojených s výrobou také klesl o 50 procent.

Tři roky po premiére v Detroitu se dočkal dlouho očekávaného debutu produkční model Boxster. Pod kapotou měl šestiválec o objemu 2,5 litru. Na trhu se objevil rok před modelem 911 řady 996, který už dostal motory o objemu 3,4 a 3,6 litru. Ve špatných časech to byl ale právě model Boxster, který Porsche zachránil před krachem, v roce 2002 prodejní sílu umocnila první generace SUV Cayenne.

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 61 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků