Designová studie Boxster slaví 25 let. Porsche zachránila před krachem

Stuttgartská automobilka se na začátku devadesátých let potýkalo s problémy. Nakonec jí před krachem zachránila převratná designová studie Boxster.

Psal se rok 1993, když v lednu Porsche odhalilo na autosalonu v Detroitu převratnou novinku. Designová studie Boxster s motorem uprostřed se před 25 lety nejen u novinářů, ale také u veřejnosti setkala s velkým nadšením. 

Pro stuttgartskou automobilku ale šlo ještě o mnohem víc. Na začátku 90. let se Porsche nedařilo právě nejlépe. V roce 1986 prodalo celkem 50.000 vozů. Prodeje za rok 1993 se zastavili jen na čísle 14.000. Pokud tedy chtěla značka přežít, potřebovala pořádnou změnu. 

Jak přišlo Porsche 911 ke svému jménu? Mohou za to Francouzi

Jak přišlo Porsche 911 ke svému jménu? Mohou za to Francouzi

Inspirace nakonec přišla z Japonska. Porsche podnítil úspěch vozu MX-5 Miata. Úspěšný vzorec chtěli skombinovat se sportovní minulostí značky. A tak se zrodil Boxster s vlivy od modelů 550 Spyder a 718 RSK. 

První generace Boxsteru a generace 996 modelu 911 by nevznikla bez  Toyoty. Know-how japonské automobilky pomohlo německé automobilce v oblasti řízení nákladů a produktivity. Čas výroby jednoho vozu se podařilo snížit ze 120 na 72 hodin. Počet problémů spojených s výrobou také klesl o 50 procent.

Tři roky po premiére v Detroitu se dočkal dlouho očekávaného debutu produkční model Boxster. Pod kapotou měl šestiválec o objemu 2,5 litru. Na trhu se objevil rok před modelem 911 řady 996, který už dostal motory o objemu 3,4 a 3,6 litru. Ve špatných časech to byl ale právě model Boxster, který Porsche zachránil před krachem, v roce 2002 prodejní sílu umocnila první generace SUV Cayenne.

TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

dnes | Jan Mička | 2 příspěvky
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 35 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků