Designérské ocenění Nissanu Primera

Německé Design Zentrum Nordrhein-Westfalen udělilo svou letošní cenu Red Dot za špičkový design novému nissanu. Japonská automobilka tak po letech 1993, 1996 a 2001 získala prestižní ocenění už po čtvrté.
Designérské ocenění Nissanu Primera

Mezi 1479 výrobky hodnocenými v kategorii "Produktový design" posuzovalo 27 členů poroty kvalitu jejich designu z pohledu inovace, funkčnosti, ergonomie a přátelského vztahu k životnímu prostředí. Členové komise zvláště ocenilii výrazně sportovní, dynamickou linii mono silhouette karoserie nové primery a konzistentní návazností této filozofie designu i v interiéru.

Jeden ze členů poroty řekl: "Design klasické limuzíny se s Nissanem Primera otevřel do další dimenze - od kapoty až po víko zavazadlového prostoru splývá jediná elegantní křivka. Tento design umožňuje nabídnout v interiéru ohromný prostor a komfort. Spolu s vynikající funkčností vnitřního designu je Nissan Primera na cestách navíc i naprosto zřetelně odlišitelný“.

Klepněte pro větší obrázek

Primera, která vznikla v mnichovském Nissan Design Centre, přikládá velkou důležitost zákaznickým požadavkům. Cílem bylo spojit funkčnost prostorného, komfortního interiéru s výrazným, až futuristickým zevnějškem. Vybočit ze stereotypního konceptu limuzín, nabídnout výjimečný design ve spojení se vzrušením a potěšením z jízdy.

Šéfdesigner studia Stéphane Schwarz byl z udělené ceny nadšený: "Cítíme se velmi poctěni tím, že primera získala Red Dot. To jen potvrzuje, že to, co jsme chtěli novou primerou vyjádřit, je dobře srozumitelné. Ocenění patří všem našim designerům, kteří na tomto projektu opravdu zaníceně pracovali."

V minulých letech získal Red Dot za design Nissan Micra (1993), Nissan Almera (1996) a Nissan Almera Tino (2001).

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků