Designérská hvězda Petera Schreyera stoupá, bude se starat i o Hyundai

Peter Schreyer byl jmenován do funkce prezidenta, který bude dohlížet na designérská střediska Hyundai a Kia. Jeho jmenování ohlásil Woong-Chul Yang, viceprezident Výzkumného a vývojového střediska Hyundai Motor Group v Koreji.
Designérská hvězda Petera Schreyera stoupá, bude se starat i o Hyundai

Woong-Chul Yang při jmenování kromě jiného řekl: „Design je nejen nejviditelnějším aspektem vozu, ale také oblastí, s níž zákazníci navazují silné emocionální spojení. Peter Schreyer disponuje obrovskými zkušenostmi v oboru designu v globálním automobilovém průmyslu a znalostí skupiny Hyundai Motor Group. Tyto cenné kvality nám pomohou postavit základy potřebné k tomu, aby se značky Hyundai a Kia staly vedoucími globálními výrobci automobilů.“ 

Schreyer, který převzal značku Kia v roce 2006, pro ni stvořil novou filozofii. Charakterizovala ji „jednoduchost rovných linií“.

Když přicházel do funkce, řekl: „Vozy Kia jsou snadno přehlédnutelné. Když nějaký spatříte na silnici, nevíte, zde je to korejské či japonské auto. Myslím, že je naprosto zásadní, abyste vůz Kia poznali okamžitě, na první pohled.“

Vozy Kia, které byly navrženy pod jeho vedením, získaly za svůj moderní vzhled mnoho prestižních designérských ocenění, například red dot nebo iF.

 

Kariéra Petera Schreyera

1953 Narozen v Bad Reichenhallu, v Německu
1975-79 Studium na Průmyslové designérské škole aplikovaného umění v Mnichově a na Royal College of Art v Londýně
1994-2002 Vedoucí designu Audi
2002-2006 Vedoucí designu Volkswagen
2006-2012 Šéfdesignér společnosti Kia Motors Corp.
2013 Jmenován prezidentem designérských středisek Hyundai a Kia

 
Kia

Designér Peter Schreyer si práci pro značku Kia užívá

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků