Designérská hvězda Petera Schreyera stoupá, bude se starat i o Hyundai

Peter Schreyer byl jmenován do funkce prezidenta, který bude dohlížet na designérská střediska Hyundai a Kia. Jeho jmenování ohlásil Woong-Chul Yang, viceprezident Výzkumného a vývojového střediska Hyundai Motor Group v Koreji.
Designérská hvězda Petera Schreyera stoupá, bude se starat i o Hyundai

Woong-Chul Yang při jmenování kromě jiného řekl: „Design je nejen nejviditelnějším aspektem vozu, ale také oblastí, s níž zákazníci navazují silné emocionální spojení. Peter Schreyer disponuje obrovskými zkušenostmi v oboru designu v globálním automobilovém průmyslu a znalostí skupiny Hyundai Motor Group. Tyto cenné kvality nám pomohou postavit základy potřebné k tomu, aby se značky Hyundai a Kia staly vedoucími globálními výrobci automobilů.“ 

Schreyer, který převzal značku Kia v roce 2006, pro ni stvořil novou filozofii. Charakterizovala ji „jednoduchost rovných linií“.

Když přicházel do funkce, řekl: „Vozy Kia jsou snadno přehlédnutelné. Když nějaký spatříte na silnici, nevíte, zde je to korejské či japonské auto. Myslím, že je naprosto zásadní, abyste vůz Kia poznali okamžitě, na první pohled.“

Vozy Kia, které byly navrženy pod jeho vedením, získaly za svůj moderní vzhled mnoho prestižních designérských ocenění, například red dot nebo iF.

 

Kariéra Petera Schreyera

1953 Narozen v Bad Reichenhallu, v Německu
1975-79 Studium na Průmyslové designérské škole aplikovaného umění v Mnichově a na Royal College of Art v Londýně
1994-2002 Vedoucí designu Audi
2002-2006 Vedoucí designu Volkswagen
2006-2012 Šéfdesignér společnosti Kia Motors Corp.
2013 Jmenován prezidentem designérských středisek Hyundai a Kia

 
Designér Peter Schreyer si práci pro značku Kia užívá

Designér Peter Schreyer si práci pro značku Kia užívá

TEST Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD AT: Umíněná kráska

Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD

Být originální za každou cenu, když se všichni podřizují přísným emisním limitům, může být známkou punku ale i hlouposti. Skončí Mazda ve slepé uličce nebo objevila svou vlastní cestu na výsluní?

dnes | Miro Mihálik
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků