Designérka Škody vytvořila z Voiturette A autonomní kočár. Mohl by vozit turisty

Známé Voiturette A ve formě autonomního vozidla z budoucnosti? Pro designérku ze škodovky naprosto žádný problém.

Jak by vypadalo 115 let staré Voiturette A ještě z dob Laurina & Klementa z pohledu současného designéra? Asi nějak takhle. Do futuristické interpretace vůbec prvního automobilu předchůdce dnešní mladoboleslavské značky se pustila Jü-chan Čangová, designérka původem z Číny, která v současnosti pracuje v oddělení interiérů Škody Auto.

Vize mladé čínské designérky je jakýmsi moderním dvoumístným kočárem s plně autonomním řízením, volant a pedály tedy nehledejte. Podle Jü-chan by měla novodobá Voiturette sloužit velmi specifickému účelu: má jít o vůz, který bude autonomně vozit turisty například po Praze. „Auto vám za jízdy na velkém displeji ukáže popis památek, ale také může představit historii automobilky,“ popisuje základní myšlenku designérka.

Potvrzeno: Nová Škoda Fabia se ukáže příští rok! Bude skvělá, říká Schäfer

Potvrzeno: Nová Škoda Fabia se ukáže příští rok! Bude skvělá, říká Schäfer

Samotný design má pak s historickým vozem hodně společného. „Chtěla jsem zachovat původního ducha vozu. Ten má totiž velmi charakteristický tvar s výraznou kapotou, vysokou pozici sezení na jakémsi gauči a minimalistické uspořádání pracoviště řidiče,“ popisuje Jü-chan inspiraci. Futuristická je i představa, kdy jsou maska přídě i ráfky kol tvořeny LED displeji. „Měl by to být způsob, jak s vámi bude auto komunikovat, jak vás přivítá.“

Výsledek byl konzultován s šéfdesignérem Škody Oliverem Stefanim. Jelikož šlo o vizi auta budoucnosti bez jasného zadání, připomínky byly jen drobné. Odstraněny byly například některé detaily, které připomínaly řešení, jež automobilka teprve připravuje pro svá sériová auta.

Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na dno. Místy to vypadalo, že vyletí z trati

Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na dno. Místy to vypadalo, že vyletí z trati

Pro zopakování, Laurin & Klement Voiturette A byl prvním automobilem mladoboleslavské značky, který vznikl v roce 1905. Dvousedadlového vozu bylo vyrobeno 44 kusů. Poháněn byl vidlicovým dvouválcem, jehož výkon 5 kW (7 koní) byl přenášen na zadní kola. Maximální rychlost byla 40 km/h.

Futuristická vize je prvním výtvorem seriálu Ikony v novém kabátě, ve kterém budou designéři škodovky představovat své moderní interpretace legendárních vozů automobilky. V následné době tedy čekejte příchod několika dalších studií inspirovaných historií značky.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Za volantem Škody Octavia RS Combi 2.0 TSI: Kabel nechte Bruselu, berte tuhle!

Škoda Octavia RS Combi 2.0 TSI

Vyzkoušeli jsme Škodu Octavia RS. Tu správnou Škodu Octavia RS. A tady je pár důvodů, proč byste se měli zajímat právě o verzi, o které si dnes budeme povídat.

včera | Jan Mička | 65 příspěvků
Za volantem Škody Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): To nejlepší z Mladé Boleslavi?

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

S novou Škodou Octavia Scout jsme poprvé jezdili už v pondělí, o dojmy se však můžeme podělit až teď. Jak jezdí s nejsilnějším a v současnosti jediným dostupným motorem v Česku?

3.  12.  2020 | Jan Mička | 106 příspěvků
TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků