Designér Peter Schreyer si práci pro značku Kia užívá

Peter Schreyer (57) se narodil v Německu, pracoval 26 let pro Volkswagen a Audi, kromě jiného se podílel na vzniku legendárního Audi TT. Dnes je šéfdesignérem automobilky Kia. V poslední době poskytl několik rozhovorů. V nich detailně popsal, jaké to je navrhovat auta pro korejského výrobce č.2. Nabízíme vám některé z jeho myšlenek. 

„Existuje jeden podstatný rozdíl mezi evropskými a korejskými výrobci automobilů: Evropané navrhují vozy srdcem, zato Korejci hlavou.“ 

„V evropské společnosti je každý řidič, automobilový nadšenec. Od toho největšího šéfa až po posledního asistenta designu. Všichni chtějí postavit auta, v nichž by rádi seděli. Korejci jsou ale více orientováni na trh. Oni hledí na mapu světa a přemýšlejí, který trh vyzkoušet nebo dobýt. Co je třeba udělat, aby se tam prosadili.“

„Naše auta jsou kvalitnější, mají lepší motory. Snažím se, aby to samé platilo i o designu. Zdvihli jsem se. Našimi soupeři tak jsou dnes hlavně Volkswagen, Opel, Nissan, Honda a Toyota.“ 

„Není možné šetřit. Zákazník to pozná. Jenže je také třeba to vybalancovat s prostředky, které máte k dispozici. Stačí však přidat jen málo a vrátí se vám to pětkrát.“

„Pokud něco vypadá hodně levně, zákazník se bude při placení ošívat. Pokud ale něco vypadá dobře, tak zákazník bude pravděpodobně ochoten za to zaplatit o něco více.“

„Mým hlavním úkolem je smíchat evropskou eleganci s korejskou pragmatičností. Přiznávám, že občas narážím na konzervativní myšlení, na bojácnost. Ten nudný design minulosti je v některých Korejcích hluboce zakořeněný. Ale na druhou stranu je nich také vidět, jak moc chtějí změnu. Mají velká očekávání. Ostatně proto si mne najali.“

„Sídlím v evropském designérském studiu ve Frankfurtu nad Mohanem. Jednou za měsíc ale létám do Soulu. Jednání s Korejci jsou tvrdá. Ale jak se jednou pro něco rozhodnou, následuje vždy neuvěřitelně rychlá akce.“

„Při prezentaci máme jen hliněný model. Je rozhodnuto, že do toho půjdeme a za několik měsíců už před námi stojí perfektní prototyp. To je pozoruhodné. Ta rychlost. U Volkswagenu a Audi trvalo vše v průměru o rok déle.“

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Peter Schreyer a dva z jeho výtvorů: Sportage a Picanto.
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků