Designér Peter Schreyer si práci pro značku Kia užívá

Peter Schreyer (57) se narodil v Německu, pracoval 26 let pro Volkswagen a Audi, kromě jiného se podílel na vzniku legendárního Audi TT. Dnes je šéfdesignérem automobilky Kia. V poslední době poskytl několik rozhovorů. V nich detailně popsal, jaké to je navrhovat auta pro korejského výrobce č.2. Nabízíme vám některé z jeho myšlenek. 

„Existuje jeden podstatný rozdíl mezi evropskými a korejskými výrobci automobilů: Evropané navrhují vozy srdcem, zato Korejci hlavou.“ 

„V evropské společnosti je každý řidič, automobilový nadšenec. Od toho největšího šéfa až po posledního asistenta designu. Všichni chtějí postavit auta, v nichž by rádi seděli. Korejci jsou ale více orientováni na trh. Oni hledí na mapu světa a přemýšlejí, který trh vyzkoušet nebo dobýt. Co je třeba udělat, aby se tam prosadili.“

„Naše auta jsou kvalitnější, mají lepší motory. Snažím se, aby to samé platilo i o designu. Zdvihli jsem se. Našimi soupeři tak jsou dnes hlavně Volkswagen, Opel, Nissan, Honda a Toyota.“ 

„Není možné šetřit. Zákazník to pozná. Jenže je také třeba to vybalancovat s prostředky, které máte k dispozici. Stačí však přidat jen málo a vrátí se vám to pětkrát.“

„Pokud něco vypadá hodně levně, zákazník se bude při placení ošívat. Pokud ale něco vypadá dobře, tak zákazník bude pravděpodobně ochoten za to zaplatit o něco více.“

„Mým hlavním úkolem je smíchat evropskou eleganci s korejskou pragmatičností. Přiznávám, že občas narážím na konzervativní myšlení, na bojácnost. Ten nudný design minulosti je v některých Korejcích hluboce zakořeněný. Ale na druhou stranu je nich také vidět, jak moc chtějí změnu. Mají velká očekávání. Ostatně proto si mne najali.“

„Sídlím v evropském designérském studiu ve Frankfurtu nad Mohanem. Jednou za měsíc ale létám do Soulu. Jednání s Korejci jsou tvrdá. Ale jak se jednou pro něco rozhodnou, následuje vždy neuvěřitelně rychlá akce.“

„Při prezentaci máme jen hliněný model. Je rozhodnuto, že do toho půjdeme a za několik měsíců už před námi stojí perfektní prototyp. To je pozoruhodné. Ta rychlost. U Volkswagenu a Audi trvalo vše v průměru o rok déle.“

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Peter Schreyer a dva z jeho výtvorů: Sportage a Picanto.
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků