Designér Peter Schreyer si práci pro značku Kia užívá

Peter Schreyer (57) se narodil v Německu, pracoval 26 let pro Volkswagen a Audi, kromě jiného se podílel na vzniku legendárního Audi TT. Dnes je šéfdesignérem automobilky Kia. V poslední době poskytl několik rozhovorů. V nich detailně popsal, jaké to je navrhovat auta pro korejského výrobce č.2. Nabízíme vám některé z jeho myšlenek. 

„Existuje jeden podstatný rozdíl mezi evropskými a korejskými výrobci automobilů: Evropané navrhují vozy srdcem, zato Korejci hlavou.“ 

„V evropské společnosti je každý řidič, automobilový nadšenec. Od toho největšího šéfa až po posledního asistenta designu. Všichni chtějí postavit auta, v nichž by rádi seděli. Korejci jsou ale více orientováni na trh. Oni hledí na mapu světa a přemýšlejí, který trh vyzkoušet nebo dobýt. Co je třeba udělat, aby se tam prosadili.“

„Naše auta jsou kvalitnější, mají lepší motory. Snažím se, aby to samé platilo i o designu. Zdvihli jsem se. Našimi soupeři tak jsou dnes hlavně Volkswagen, Opel, Nissan, Honda a Toyota.“ 

„Není možné šetřit. Zákazník to pozná. Jenže je také třeba to vybalancovat s prostředky, které máte k dispozici. Stačí však přidat jen málo a vrátí se vám to pětkrát.“

„Pokud něco vypadá hodně levně, zákazník se bude při placení ošívat. Pokud ale něco vypadá dobře, tak zákazník bude pravděpodobně ochoten za to zaplatit o něco více.“

„Mým hlavním úkolem je smíchat evropskou eleganci s korejskou pragmatičností. Přiznávám, že občas narážím na konzervativní myšlení, na bojácnost. Ten nudný design minulosti je v některých Korejcích hluboce zakořeněný. Ale na druhou stranu je nich také vidět, jak moc chtějí změnu. Mají velká očekávání. Ostatně proto si mne najali.“

„Sídlím v evropském designérském studiu ve Frankfurtu nad Mohanem. Jednou za měsíc ale létám do Soulu. Jednání s Korejci jsou tvrdá. Ale jak se jednou pro něco rozhodnou, následuje vždy neuvěřitelně rychlá akce.“

„Při prezentaci máme jen hliněný model. Je rozhodnuto, že do toho půjdeme a za několik měsíců už před námi stojí perfektní prototyp. To je pozoruhodné. Ta rychlost. U Volkswagenu a Audi trvalo vše v průměru o rok déle.“

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Peter Schreyer a dva z jeho výtvorů: Sportage a Picanto.
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků