Designér automobilky Kia Peter Schreyer má sen: roadster

Němec Peter Schreyer dnes patří ve světě automobilového designu k nejvýraznějším postavám. Před patnácti lety se podílel na vzniku originálního vozu Audi TT, nyní má na starosti design v automobilce Kia. V těchto dnech se vyjádřil, že by chtěl rozšířit nabídku korejské automobilky o roadster. „Je to můj sen,“ řekl.

Kia však nejprve musí zatraktivnit vzhled Carensu a Carnivalu. Tyto modely stále ještě nezískaly Schreyerův podpis – „tygří nos“.

Schreyer nastoupil do korejské automobilky v roce 2006. Krátce po svém příchodu řekl: „V minulosti byly vozy Kia obyčejné. Když jste je viděli na silnici, tak jste v první chvíli nevěděli, zdali to jsou japonské nebo korejské vozy. Byly takové nijaké. Myslím, že je velmi důležité, abyste vozy Kia poznali hned na první pohled. Aby se odlišovaly.“

A to se mu zcela jistě daří. Stačí jen zmínit některé z jeho povedených kreací: Soul, Sportage, Sorento, Optima, Picanto. 

Schreyer nyní touží po tom, aby Kia vyprodukovala také sportovní vůz. Nezapře, že jeho srdce stále bije pro sportovní vozy. „Mohl by to být buď roadster nebo kabriolet. Nevzdám to, dokud jeden nebudeme mít.“

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Designér Peter Schreyer a dva vozy, na jejichž vzniku se podílel: Kia Sportage a Audi TT. 

 

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

dnes | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků