Designér automobilky Kia Peter Schreyer má sen: roadster

Němec Peter Schreyer dnes patří ve světě automobilového designu k nejvýraznějším postavám. Před patnácti lety se podílel na vzniku originálního vozu Audi TT, nyní má na starosti design v automobilce Kia. V těchto dnech se vyjádřil, že by chtěl rozšířit nabídku korejské automobilky o roadster. „Je to můj sen,“ řekl.

Kia však nejprve musí zatraktivnit vzhled Carensu a Carnivalu. Tyto modely stále ještě nezískaly Schreyerův podpis – „tygří nos“.

Schreyer nastoupil do korejské automobilky v roce 2006. Krátce po svém příchodu řekl: „V minulosti byly vozy Kia obyčejné. Když jste je viděli na silnici, tak jste v první chvíli nevěděli, zdali to jsou japonské nebo korejské vozy. Byly takové nijaké. Myslím, že je velmi důležité, abyste vozy Kia poznali hned na první pohled. Aby se odlišovaly.“

A to se mu zcela jistě daří. Stačí jen zmínit některé z jeho povedených kreací: Soul, Sportage, Sorento, Optima, Picanto. 

Schreyer nyní touží po tom, aby Kia vyprodukovala také sportovní vůz. Nezapře, že jeho srdce stále bije pro sportovní vozy. „Mohl by to být buď roadster nebo kabriolet. Nevzdám to, dokud jeden nebudeme mít.“

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Designér Peter Schreyer a dva vozy, na jejichž vzniku se podílel: Kia Sportage a Audi TT. 

 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků