Jak je patrné z fotek, příď chystaného Mini je elegantní evolucí současného stavu. Máme zde osmiúhelníkovou čelní masku, kulatá LED světla (mimochodem již ne zcela zapuštěná do kapoty) i typický prvek „plovoucí střechy.“ Zdroj: Twitter, Wilcoblok

Jak je patrné z fotek, příď chystaného Mini je elegantní evolucí současného stavu. Máme zde osmiúhelníkovou čelní masku, kulatá LED světla (mimochodem již ne zcela zapuštěná do kapoty) i typický prvek „plovoucí střechy.“ | Zdroj: Twitter, Wilcoblok

Zatímco vpředu je vše bez většího překvapení, záď už nyní budí velké emoce. Zdroj: Twitter, Wilcoblok

Zatímco vpředu je vše bez většího překvapení, záď už nyní budí velké emoce. | Zdroj: Twitter, Wilcoblok

Trojúhelníková světla s mřížkovou strukturou jsou propojena tmavým pásem s názvem modelu – jde o radikální odklon od současného stavu, který plus minus vychází z původního klasického Mini. Zdroj: Twitter, Wilcoblok

Trojúhelníková světla s mřížkovou strukturou jsou propojena tmavým pásem s názvem modelu – jde o radikální odklon od současného stavu, který plus minus vychází z původního klasického Mini. | Zdroj: Twitter, Wilcoblok

Špionům se podařilo nahlédnout i dovnitř, kde překvapí absence klasického přístrojového štítu a přítomnost obří kulaté obrazovky s lesklým povrchem, pod níž se nachází několik ovládacích prvků. Zdroj: Twitter, Wilcoblok

Špionům se podařilo nahlédnout i dovnitř, kde překvapí absence klasického přístrojového štítu a přítomnost obří kulaté obrazovky s lesklým povrchem, pod níž se nachází několik ovládacích prvků. | Zdroj: Twitter, Wilcoblok

Nový třídveřový hatchback přijde v roce 2023, zřejmě se k němu připojí i pětidveřová verze.  Zdroj: Autocar

Nový třídveřový hatchback přijde v roce 2023, zřejmě se k němu připojí i pětidveřová verze.  | Zdroj: Autocar

Čtvrtou generaci svého kompaktního modelu nabídne Mini „s úspornými benzinovými i naftovými motory“ pro regiony, které zatím nejsou připraveny na přesun k plné elektromobilitě.  Zdroj: Autocar

Čtvrtou generaci svého kompaktního modelu nabídne Mini „s úspornými benzinovými i naftovými motory“ pro regiony, které zatím nejsou připraveny na přesun k plné elektromobilitě.  | Zdroj: Autocar

Aktivity značky budou rámovány snahou elektrifikovat své portfolio od začátku třicátých let aktuálního století. Zdroj: Autocar

Aktivity značky budou rámovány snahou elektrifikovat své portfolio od začátku třicátých let aktuálního století. | Zdroj: Autocar

Mini Cooper 2023 Zdroj: Autocar

Mini Cooper 2023 | Zdroj: Autocar

Nabídku doplní dva nové vozy, vyvinuté v Číně – dle informací magazínu Autocar může již o ultrakompaktní supermini s názvem Minor a kompaktní crossover o chlup menší, než je Countryman. Zdroj: Autocar

Nabídku doplní dva nové vozy, vyvinuté v Číně – dle informací magazínu Autocar může již o ultrakompaktní supermini s názvem Minor a kompaktní crossover o chlup menší, než je Countryman. | Zdroj: Autocar

Poslední vůz se spalovacím motorem má pak značka představit v roce 2025. Zdroj: Autocar

Poslední vůz se spalovacím motorem má pak značka představit v roce 2025. | Zdroj: Autocar

Zatímco vpředu je vše bez většího překvapení, záď už nyní budí velké emoce. Zdroj: Twitter, Wilcoblok
Trojúhelníková světla s mřížkovou strukturou jsou propojena tmavým pásem s názvem modelu – jde o radikální odklon od současného stavu, který plus minus vychází z původního klasického Mini. Zdroj: Twitter, Wilcoblok
Špionům se podařilo nahlédnout i dovnitř, kde překvapí absence klasického přístrojového štítu a přítomnost obří kulaté obrazovky s lesklým povrchem, pod níž se nachází několik ovládacích prvků. Zdroj: Twitter, Wilcoblok
Nový třídveřový hatchback přijde v roce 2023, zřejmě se k němu připojí i pětidveřová verze.  Zdroj: Autocar
10
Fotogalerie

Design nového Mini vyzrazen! Předek je klasika, ale záď i vnitřek budí vášně

Z čínské továrny unikly první pořádné fotky zatím tajného stylového hatchbacku. Do jeho premiéry zbývá zhruba rok.

Nová generace Mini má mít premiéru až v roce 2023. Už nyní ale víme, že půjde o poslední verzi, která nabídne jak spalovací (benzin i diesel), tak elektrické motory. Dle jistých náznaků využije platformu FAAR, která vychází z konstrukčního základu staršího řešení BMW UKL1 (Untere Klasse). Tu v současnosti najdeme u všech menších Mini, její větší verze UKL2 našla využití v Countrymanu, Clubmanu, BMW řad 1 i 2 a také aktuální X1 a X2. Pro zajímavost, má ji také crossover Zinoro 60H, vyráběný pod čínským BMW Brilliance.

Jak je patrné z fotek, příď chystaného Mini je elegantní evolucí současného stavu. Máme zde osmiúhelníkovou čelní masku, kulatá LED světla (mimochodem již ne zcela zapuštěná do kapoty) i typický prvek „plovoucí střechy.“ Zatímco vpředu je vše bez většího překvapení, záď už nyní budí velké emoce. Trojúhelníková světla s mřížkovou strukturou jsou propojena tmavým pásem s názvem modelu – jde o radikální odklon od současného stavu, který plus minus vychází z původního klasického Mini.

Špionům se podařilo nahlédnout i dovnitř, kde překvapí absence klasického přístrojového štítu a přítomnost obří kulaté obrazovky s lesklým povrchem, pod níž se nachází několik ovládacích prvků. Zobrazení jízdních údajů tak bude zřejmě řešeno výhradně přes průhledový displej na štítku před řidičem, který by v takovém případě musel být sériovou výbavou.

Mini

Původní Mini byla britská ikona 60. let. V osmdesátých letech byla výroba originálních Mini ukončena, v roce 1994 se pak značka patřící k Rover Group dostala pod BMW.

V roce 2001 se objevila nová generace  v podobě Mini One a sportovních verzí Cooper.

Mini Cooper • Mini Cabrio • Mini Clubman • Mini Countryman

Doporučujeme

Články odjinud