Design je pro Čechy při nákupu auta to nejméně důležité, tvrdí průzkum

Už šest procent Čechů nepotřebuje auto před nákupem reálně řídit. Stačilo by jim otestování pomocí virtuální reality.
Design je pro Čechy při nákupu auta to nejméně důležité, tvrdí průzkum

Preference Čechů, kteří kupují nová auta, se postupně mění. Průzkum společnosti EY mezi 524 respondenty v ČR mimo jiné ukázal, že sedm z deseti Čechů by už bylo ochotno uvažovat o koupi elektromobilu. Dokonce by 49 procent dotazovaných akceptovalo i vyšší pořizovací cenu, pokud by se ovšem náklady vrátily při provozu a současně by vůz měl prokazatelně pozitivní dopad na životní prostředí. V tomto aspektu je citelný velký posun. Ještě vloni při stejném průzkumu bylo takových lidí jen 27 procent.

Pozoruhodné je, že ačkoli v současnosti automobilky stále více upozorňují na designové stránky svých modelů, Čechy kritérium designu při nákupu nového auta zajímá ze všeho nejméně.

V jakém pořadí projedou auta křižovatkou? Většina řidičů odpoví špatně

V jakém pořadí projedou auta křižovatkou? Většina řidičů odpoví špatně

Jak ukázaly výsledky průzkumu, v němž dotazovaní uváděli vždy dva faktory, oblast designu je důležitá jen pro devět procent zákazníků, stejně tak jako konkrétní model. Pro jedenáct procent pak je důležitá výbava, 17 procent se rozhoduje podle značky, 32 procent podle spolehlivosti, 41 procent podle provozních nákladů a 66 procent podle ceny. 

Existuje však určitý rozdíl mezi muži a ženami. Zatímco ženy jednoznačně upřednostňují cenu a pořizovací náklady (rozhoduje se podle nich polovina řidiček), u mužů je to jen třetina. Pro ně je důležitější radost a potěšení z jízdy. 

Další průzkum potvrdil, že moderní výbava většiny aut je naprosto zbytečná

Další průzkum potvrdil, že moderní výbava většiny aut je naprosto zbytečná

 

Drtivá většina kupujících nového auta si před uzavřením smlouvy chce vůz osobně vyzkoušet. Přibývá však těch, kterým by postačovala možnost testování pomocí virtuální reality. Je jich už šest procent. 

bazar

Skoda Octavia 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 108 423 km
Cena: 194 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 317 km
Cena: 50 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2013
Stav: 83 866 km
Cena: 239 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 890 km
Cena: 54 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 210 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků