Design je pro Čechy při nákupu auta to nejméně důležité, tvrdí průzkum

Už šest procent Čechů nepotřebuje auto před nákupem reálně řídit. Stačilo by jim otestování pomocí virtuální reality.
Design je pro Čechy při nákupu auta to nejméně důležité, tvrdí průzkum

Preference Čechů, kteří kupují nová auta, se postupně mění. Průzkum společnosti EY mezi 524 respondenty v ČR mimo jiné ukázal, že sedm z deseti Čechů by už bylo ochotno uvažovat o koupi elektromobilu. Dokonce by 49 procent dotazovaných akceptovalo i vyšší pořizovací cenu, pokud by se ovšem náklady vrátily při provozu a současně by vůz měl prokazatelně pozitivní dopad na životní prostředí. V tomto aspektu je citelný velký posun. Ještě vloni při stejném průzkumu bylo takových lidí jen 27 procent.

Pozoruhodné je, že ačkoli v současnosti automobilky stále více upozorňují na designové stránky svých modelů, Čechy kritérium designu při nákupu nového auta zajímá ze všeho nejméně.

V jakém pořadí projedou auta křižovatkou? Většina řidičů odpoví špatně

V jakém pořadí projedou auta křižovatkou? Většina řidičů odpoví špatně

Jak ukázaly výsledky průzkumu, v němž dotazovaní uváděli vždy dva faktory, oblast designu je důležitá jen pro devět procent zákazníků, stejně tak jako konkrétní model. Pro jedenáct procent pak je důležitá výbava, 17 procent se rozhoduje podle značky, 32 procent podle spolehlivosti, 41 procent podle provozních nákladů a 66 procent podle ceny. 

Existuje však určitý rozdíl mezi muži a ženami. Zatímco ženy jednoznačně upřednostňují cenu a pořizovací náklady (rozhoduje se podle nich polovina řidiček), u mužů je to jen třetina. Pro ně je důležitější radost a potěšení z jízdy. 

Další průzkum potvrdil, že moderní výbava většiny aut je naprosto zbytečná

Další průzkum potvrdil, že moderní výbava většiny aut je naprosto zbytečná

 

Drtivá většina kupujících nového auta si před uzavřením smlouvy chce vůz osobně vyzkoušet. Přibývá však těch, kterým by postačovala možnost testování pomocí virtuální reality. Je jich už šest procent. 

Test Renaultu Clio R.S. po faceliftu: Je to opravdu ztracená generace?

Renault Clio R.S. 2017

Někteří odklon od jednoduššího pohonného ústrojí Renaultu neodpustí. Není to ale škoda? Jaké je Clio R.S. po faceliftu?

včera | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků