Deset významných městských aut 20. století. Řada vznikla z nouze...

9 komentářů

Joe Doe
18. července • 21:22

Aaaa, Daewoo Tico. Auto s prevratnym podvozkom :)

Jo
18. července • 15:08

Myslím, že by místo R 4L, by bylo vhodnější R 4CV. To vzniklo za války a bylo vyráběné, myslím až do začátku 60.let. A to byl "konkurent" 2CV.

Jo
18. července • 15:07

Myslí, že by místo R 4L, by bylo vhodnější R 4CV. To vzniklo za války a bylo vyráběné, myslím až do začátku 60.let. A to byl "konkurent" 2CV.

JirkaK
16. července • 15:34

Zmiňovaný Citroen byl typ 2CV,nikoli C2V.....

king014
16. července • 9:25

Vychvalovat Káčko je dobrej fór, na tom autě byl dobrej tak akorát podvozek, zastaralej užranej motor, rezlo to víc jak Felície, proti tomu bylo to Tico za půl peněz a špatně rozhodně nejezdilo

puk123
17. července • 8:06

Především je divné, zařadit ho mezi 10 nejdůležitějších městských vozítek. Když už od Forda, tak první Fiestu.
Japonské (a korejské) kei cars jsou kapitolou samou pro sebe.
Nezdá se mi ještě zařazení 5L od Renaultu. To bylo hlavně auto francouzského venkova. Ve městech ho používali jen ti, kteří si nechtěli obouchávat lepší káru. Od Renaultu bych tam spíše dosadil pětku.
Z německých aut se mi do takového výběru nejvíce vkrádá první VW Golf, případně Polo.
A nakonec Fiat. Ten jich má řadu. Není zde třeba Panda I a II nebo Uno.

emel
18. července • 16:00

Káčko výchádza technicky z Fiesty, je to v podstate to samé, akurát kratšie - teda vhodnejšie do mesta.

Aladin
16. července • 11:01

Ka jsem měl půjčený před lety na dovče na pár dní. Jel jsem s tím docela náročný terén. Původně jsem o něm neměl valné mínění. Nakonec příjemně překvapil ve všech směrech. Podvozek vynikající, zvládl hodně. Na klikatých asfaltkách i kamenitých cestách. Řízení super, lehce přetáčivé. Motor též skvělý, výborně se vytáčel, velmi dobrá charakteristika v nízkých, středních a obzvláště vysokých otáčkách. Trošku více papkal, to je pravda, ale jel. Celkově byl vůz dobře ovladatelný a předvídatelný. Při jízdě poskytoval informace, jak se chová. Musím říci, že v té době to bylo oproti větší Corse nebo Saxu (které jsem též řidil) auto o ligu jinde. Zkrátka bylo poznat, proč je dražší.

emel
18. července • 15:58

Káčko malo podvozok z Fiesty (teda výborný), navyše skrátený o previsy.
Malo síce iba 8-ventilový motor, ale to v meste vôbec nevadí - práve naopak. Vrchol krútiaceho momentu pri 2500 otáčkach je na križovatkách fajn :-) . Popri revolučnom dizajne (z ktorého celý Ford ťažil ešte pár rokov pri iných modeloch) prinieslo Káčko úplne zásadnú vec, a to sériovo montovaný airbag vodiča. Vo vtedajších dobách to z konkurencie nemal absolútne NIKTO a aj o triedu vyššie to nebola samozrejmosť. Potom ďalšie možnosti výbavy, ako okná v elektrike, airbag spolujazdca, klíma...
Pasívna bezpečnosť nebola úplne tragická, rozhodne násobne lepšia ako Tico alebo Seicento.
Áno, hrdzavelo okolo hrdla nádrže a na konci podbehov.

Doporučujeme

Články odjinud