Deset významných městských aut 20. století. Řada vznikla z nouze...

king014  |  16. 07. 2017 09:25  |  [46.135.70.xxx]

Vychvalovat Káčko je dobrej fór, na tom autě byl dobrej tak akorát podvozek, zastaralej užranej motor, rezlo to víc jak Felície, proti tomu bylo to Tico za půl peněz a špatně rozhodně nejezdilo

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  16. 07. 2017 11:01  |  [89.176.53.xxx]

Ka jsem měl půjčený před lety na dovče na pár dní. Jel jsem s tím docela náročný terén. Původně jsem o něm neměl valné mínění. Nakonec příjemně překvapil ve všech směrech. Podvozek vynikající, zvládl hodně. Na klikatých asfaltkách i kamenitých cestách. Řízení super, lehce přetáčivé. Motor též skvělý, výborně se vytáčel, velmi dobrá charakteristika v nízkých, středních a obzvláště vysokých otáčkách. Trošku více papkal, to je pravda, ale jel. Celkově byl vůz dobře ovladatelný a předvídatelný. Při jízdě poskytoval informace, jak se chová. Musím říci, že v té době to bylo oproti větší Corse nebo Saxu (které jsem též řidil) auto o ligu jinde. Zkrátka bylo poznat, proč je dražší.

Odpovědět  |   | 
emel  |  18. 07. 2017 15:58  |  [213.81.238.xxx]

Káčko malo podvozok z Fiesty (teda výborný), navyše skrátený o previsy.
Malo síce iba 8-ventilový motor, ale to v meste vôbec nevadí - práve naopak. Vrchol krútiaceho momentu pri 2500 otáčkach je na križovatkách fajn . Popri revolučnom dizajne (z ktorého celý Ford ťažil ešte pár rokov pri iných modeloch) prinieslo Káčko úplne zásadnú vec, a to sériovo montovaný airbag vodiča. Vo vtedajších dobách to z konkurencie nemal absolútne NIKTO a aj o triedu vyššie to nebola samozrejmosť. Potom ďalšie možnosti výbavy, ako okná v elektrike, airbag spolujazdca, klíma...
Pasívna bezpečnosť nebola úplne tragická, rozhodne násobne lepšia ako Tico alebo Seicento.
Áno, hrdzavelo okolo hrdla nádrže a na konci podbehov.

Odpovědět  |   | 
puk123  |  17. 07. 2017 08:06

Především je divné, zařadit ho mezi 10 nejdůležitějších městských vozítek. Když už od Forda, tak první Fiestu.
Japonské (a korejské) kei cars jsou kapitolou samou pro sebe.
Nezdá se mi ještě zařazení 5L od Renaultu. To bylo hlavně auto francouzského venkova. Ve městech ho používali jen ti, kteří si nechtěli obouchávat lepší káru. Od Renaultu bych tam spíše dosadil pětku.
Z německých aut se mi do takového výběru nejvíce vkrádá první VW Golf, případně Polo.
A nakonec Fiat. Ten jich má řadu. Není zde třeba Panda I a II nebo Uno.

Odpovědět  |   | 
emel  |  18. 07. 2017 16:00  |  [213.81.238.xxx]

Káčko výchádza technicky z Fiesty, je to v podstate to samé, akurát kratšie - teda vhodnejšie do mesta.

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  16. 07. 2017 15:34  |  [37.221.244.xxx]

Zmiňovaný Citroen byl typ 2CV,nikoli C2V.....

Odpovědět  |   | 
Jo  |  18. 07. 2017 15:07  |  [94.112.232.xxx]

Myslí, že by místo R 4L, by bylo vhodnější R 4CV. To vzniklo za války a bylo vyráběné, myslím až do začátku 60.let. A to byl "konkurent" 2CV.

Odpovědět  |   | 
Jo  |  18. 07. 2017 15:08  |  [94.112.232.xxx]

Myslím, že by místo R 4L, by bylo vhodnější R 4CV. To vzniklo za války a bylo vyráběné, myslím až do začátku 60.let. A to byl "konkurent" 2CV.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  18. 07. 2017 21:22  |  [78.102.28.xxx]

Aaaa, Daewoo Tico.

Auto s prevratnym podvozkom :)

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Mercedes-Benz X 250d 4Matic: Hvězda dělnické třídy?

Mercedes X 250d 4Matic

Někdy je snaha konkurovat soupeřům tak velká, že neváháte sáhnout po snadném a levném řešení, což se ale nemusí vyplatit. Může se Navara s hvězdou na přídi postavit Amaroku?

24.  4.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 44 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský

Nejčtenější články

V Číně přišli na to, co se skrývá pod logy Škoda na krytech motorů

V Číně přišli na to, co se skrývá pod logy …

Napadlo vás někdy, co se skrývá pod logy na krytech motorů vozů Škoda nebo Seat? Video odhaluje očekávanou pravdu.

6.  4.  2018 | | 105 N/A
Volkswagen ukázal nový sedan. Je to taková Octavia za 330.000 Kč

Volkswagen ukázal nový sedan. Je to taková …

Volkswagen připravil novinku pro čínský trh. Lavida Plus představuje novou generaci modelu Lavida. Premiéru zažije tento měsíc v Pekingu.

11.  4.  2018 | | 9 N/A
Takto zrychluje budoucí nejrychlejší hyperauto světa. Čekali jste více?

Takto zrychluje budoucí nejrychlejší hypera…

Devel Sixteen nepřestává šokovat svět. V nejvýkonnějším provedení má mít až 5000 koní, ani „běžná“ verze však není k zahození. Nebo je vám výkon 3000 koní málo?

16.  4.  2018 | | 18 N/A
Levné SUV Škody poprvé bez maskování. Kamiq odhaluje také interiér

Levné SUV Škody poprvé bez maskování. Kamiq…

Jen pár dnů nás dělí od světové premiéry nového crossoveru Kamiq, který bude určen výhradně pro asijskou klientelu. První fotky auta bez kamufláže odhalují detaily karoserie i vnitřku.

16.  4.  2018 | | 17 N/A
Nový VW Golf na prvních snímcích. Projde největší změnou v historii

Nový VW Golf na prvních snímcích. Projde ne…

Osmá generace Volkswagenu Golf již pomalu klepe na dveře. Novinku přistihli fotografové během testů na slavném okruhu Nürburgring.

17.  4.  2018 | | 93 N/A