Deset významných městských aut 20. století. Řada vznikla z nouze...

king014  |  16. 07. 2017 09:25  |  [46.135.70.xxx]

Vychvalovat Káčko je dobrej fór, na tom autě byl dobrej tak akorát podvozek, zastaralej užranej motor, rezlo to víc jak Felície, proti tomu bylo to Tico za půl peněz a špatně rozhodně nejezdilo

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  16. 07. 2017 11:01  |  [89.176.53.xxx]

Ka jsem měl půjčený před lety na dovče na pár dní. Jel jsem s tím docela náročný terén. Původně jsem o něm neměl valné mínění. Nakonec příjemně překvapil ve všech směrech. Podvozek vynikající, zvládl hodně. Na klikatých asfaltkách i kamenitých cestách. Řízení super, lehce přetáčivé. Motor též skvělý, výborně se vytáčel, velmi dobrá charakteristika v nízkých, středních a obzvláště vysokých otáčkách. Trošku více papkal, to je pravda, ale jel. Celkově byl vůz dobře ovladatelný a předvídatelný. Při jízdě poskytoval informace, jak se chová. Musím říci, že v té době to bylo oproti větší Corse nebo Saxu (které jsem též řidil) auto o ligu jinde. Zkrátka bylo poznat, proč je dražší.

Odpovědět  |   | 
emel  |  18. 07. 2017 15:58  |  [213.81.238.xxx]

Káčko malo podvozok z Fiesty (teda výborný), navyše skrátený o previsy.
Malo síce iba 8-ventilový motor, ale to v meste vôbec nevadí - práve naopak. Vrchol krútiaceho momentu pri 2500 otáčkach je na križovatkách fajn . Popri revolučnom dizajne (z ktorého celý Ford ťažil ešte pár rokov pri iných modeloch) prinieslo Káčko úplne zásadnú vec, a to sériovo montovaný airbag vodiča. Vo vtedajších dobách to z konkurencie nemal absolútne NIKTO a aj o triedu vyššie to nebola samozrejmosť. Potom ďalšie možnosti výbavy, ako okná v elektrike, airbag spolujazdca, klíma...
Pasívna bezpečnosť nebola úplne tragická, rozhodne násobne lepšia ako Tico alebo Seicento.
Áno, hrdzavelo okolo hrdla nádrže a na konci podbehov.

Odpovědět  |   | 
puk123  |  17. 07. 2017 08:06

Především je divné, zařadit ho mezi 10 nejdůležitějších městských vozítek. Když už od Forda, tak první Fiestu.
Japonské (a korejské) kei cars jsou kapitolou samou pro sebe.
Nezdá se mi ještě zařazení 5L od Renaultu. To bylo hlavně auto francouzského venkova. Ve městech ho používali jen ti, kteří si nechtěli obouchávat lepší káru. Od Renaultu bych tam spíše dosadil pětku.
Z německých aut se mi do takového výběru nejvíce vkrádá první VW Golf, případně Polo.
A nakonec Fiat. Ten jich má řadu. Není zde třeba Panda I a II nebo Uno.

Odpovědět  |   | 
emel  |  18. 07. 2017 16:00  |  [213.81.238.xxx]

Káčko výchádza technicky z Fiesty, je to v podstate to samé, akurát kratšie - teda vhodnejšie do mesta.

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  16. 07. 2017 15:34  |  [37.221.244.xxx]

Zmiňovaný Citroen byl typ 2CV,nikoli C2V.....

Odpovědět  |   | 
Jo  |  18. 07. 2017 15:07  |  [94.112.232.xxx]

Myslí, že by místo R 4L, by bylo vhodnější R 4CV. To vzniklo za války a bylo vyráběné, myslím až do začátku 60.let. A to byl "konkurent" 2CV.

Odpovědět  |   | 
Jo  |  18. 07. 2017 15:08  |  [94.112.232.xxx]

Myslím, že by místo R 4L, by bylo vhodnější R 4CV. To vzniklo za války a bylo vyráběné, myslím až do začátku 60.let. A to byl "konkurent" 2CV.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  18. 07. 2017 21:22  |  [78.102.28.xxx]

Aaaa, Daewoo Tico.

Auto s prevratnym podvozkom :)

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

včera | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků

Nejčtenější články

Škoda chystá revoluci v motorech. Víme, které motory skončí a jaké je nahradí

Škoda chystá revoluci v motorech. Víme, kte…

V motorových paletách automobilů Škoda příští rok nezůstane kámen na kameni. Spousta agregátů se odebere na odpočinek a budou nahrazeny novými.

5.  11.  2017 | | 107 N/A
Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým …

Uvažujete o koupi ojetiny? Pak by se vám možná mohl hodit přehled dvaceti motorů, které se umí snadno změnit v past.

3.  11.  2017 | | 401 N/A
10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž ko…

Znáte to. Ty nejspolehlivější motory máme beztak všichni ve svých garážích. Přesto není špatné vědět i o těch dalších.

16.  11.  2017 | | 211 N/A
Bazarová past: Takto nabourané BMW 7 dokázal mechanik zcela opravit

Bazarová past: Takto nabourané BMW 7 dokáza…

Ani takové poškození nemusí vždy znamenat totální škodu. Jako nové ale už určitě jezdit nebude...

10.  11.  2017 | | 45 N/A
10 nejproblematičtějších ojetin podle Němců. Těmto se rozhodně vyhněte

10 nejproblematičtějších ojetin podle Němců…

Pokud sháníte ojetinu a jediným kritériem je pro vás její minimální poruchovost, pak byste měli sáhnout po Porsche 911, případně po Mercedesu-Benz SLK. Tento výsledek opět vyplynul ze statistik TÜV SÜD.

12.  11.  2017 | | 31 N/A