Deset úspěšných let Škoda Auto

Minulý týden se v prostorách Škoda Auto Muzea v Mladé Boleslavi uskutečnilo za účasti vedení Škoda Auto, zástupců VW koncernu...
Deset úspěšných let Škoda Auto
Minulý týden se v prostorách Škoda Auto Muzea v Mladé Boleslavi uskutečnilo za účasti vedení Škoda Auto, zástupců VW koncernu, členů vlády a vládních institucí ČR, německého velvyslance v České republice pana Hagen Graf Lambsdorfa a dalších významných hostí slavnostní setkání k 10. výročí podepsání smluv o prodeji tehdejšího AZNP Mladá Boleslav německému koncernu Volkswagen, které se uskutečnilo 16. dubna 1991. „Tato událost znamená pro společnost Škoda Auto, která zaměstnává více jak 25 tisíc lidí v továrnách v Mladé Boleslavi, Vrchlabí a Kvasinách, úspěšné zakončení prvních deseti let spolupráce s německým koncernem Volkswagen, který je od května 2000 100% majitelem společnosti Škoda Auto,“ uvedl ve svém úvodním slově předseda představenstva akciové společnosti Škoda Auto Ing. Vratislav Kulhánek.

Dr. Jens Neumann, předseda dozorčí rady Škoda Auto a zároveň člen nejvyššího vedení společnosti Volkswagen AG připomenul tehdejší důvody VW ke koupi počátečního 30% podílu ve společnosti: „Měli jsme v úmyslu doplnit v rámci strategie více značek značky Volkswagen, Audi a Seat o jednu nám vyhovující značku, a to nikoli proto, abychom pokryli trhy střední a východní Evropy, nýbrž proto, abychom našim zákazníkům mohli nabídnout cenný balík s vlastními dějinami a svébytným profilem. Chtěli jsme ze Škody opět učinit uznávaný pojem, jehož dobrý zvuk se rovná příslibu kvality. Během relativně krátkého období deseti let jsme načrtli identitu Škody a učinili ji opět synonymem pro kvalitní a přesto cenově výhodná vozidla. Škoda Auto je dnes v České republice vzorem zdařilé zahraniční investice. Náš společný úspěch povzbudil mnoho dalších západních investorů, aby nás následovali. Škoda se tak stala vývěsním štítem této země, svých vysoce kvalifikovaných lidí a jejich vynikajících moderních, spolehlivých a, dovolím si říci, milých výrobků.“

Předseda představenstva Škoda Auto, pan Vratislav Kulhánek ve svém projevu prezentoval společnost jako dynamicky se rozvíjející se firmu, která je dnes v České republice vnímána jako příklad úspěšné transformace, jako motor celé české ekonomiky a exportu, který v případě Škoda Auto činí 9,9% z celkového podílu exportu ČR, když Škoda Auto exportuje 82 % své produkce do více jak 70 zemí světa čtyř kontinentů. Předseda představenstva Škoda Auto ve svém projevu k auditoriu i krátce připomenul loňský, prozatím ekonomicky nejúspěšnější rok, kdy hospodářský výsledek společnosti vzrostl po zdanění o 26,5% oproti roku 1999 a prodej vozů tří modelových řad Felicie, Fabie a Octavie se zvýšil v porovnání s rokem 1999 o 13% na 435 403 vozů. „Od prvního dne činnosti našeho podniku zůstala prioritním úkolem péče o kvalitu našich produktů. Téměř ze dne na den jsme začali zásadně investovat do změny kvality našeho tehdejšího produktu Škoda Favorit s pouze jediným typem motoru“, řekl mimo jiné Vratislav Kulhánek. „Základem našeho úspěchu a expanze byly, jsou a budou naše investice do moderních produktů a s nimi spojených technologií a potřebné kapacity. V letech 1991 až 2000 jsme zejména z vlastního cash-flow investovali přes 70 miliard korun, z toho v loňském roce 2000 přes 13 miliard Kč. Tyto investice nám zajišťují dlouhodobou perspektivu naší značky. I díky důslednému naplňování našich cílů se nám podařilo zvýšit náš obrat z 15 miliard korun v roce 1991 na loňských 136 miliard,“ shrnul ve svém projevu uplynulých deset let předseda představenstva Vratislav Kulhánek..

Automobily značky Škoda nakoupíte u společnosti Auto Heller.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků