Deset "nesmrtelných" motorů. Ve výrobě vydržely desítky let

25 komentářů

Petr Ježek
31. října • 14:59

Trochu se pozapomnělo na Northstary od GM. Sice nebyly tak dlouho ve výrobě, ale tyhle osmiválce jsou asi to nejlepší, co v GM vůbec z motorů vyvinuli a vyrobili.

mumla
17. října • 2:01

Řadový 6ti válec 4L - Jeep Cherokee, Grand Cherokee, Wrangler...
Nesmrtelny motor vyráběný minimálně 17 let !!!

Ada je tu
16. října • 15:22

Nějak autoři zapomněli na domov. Jen 3x uložený čtyřválec Škoda s rozvodem OHV se poprvé objevil ve 30-tých letech ve voze Popular a jeho výroba skončila, když byl osazován do Fabie (1,4MPI).

Petr Ježek
31. října • 15:01

Tak jest. A to o spolehlivosti a snadným opravám o něm platí více než o tom od Chrysleru.

Antiautomat
16. října • 14:54

Dvojtakt DKW je kde?

moje jméno
16. října • 13:01

Nebyla náhodou Amerika objevena až v 15ém století ? Viz obr.č.1:-D

Sarcasticus
16. října • 15:04

Když oni tam ještě dříve údajně připluli Vikingové. Ale nějaké to místní obyvatelstvo v Americe už možná tehdy bylo, jen zřejmě netušilo, že je může navštívit i někdo z jiného kontinentu. Šlo by tedy spekulovat, zda původní osmiválec postavili už před cca 923 lety indiánští domorodci, anebo zda ho náhodou nedostali darem třeba od těch Vikingů. Ale u toho obrázku je také uvedeno, že o rok později, tedy 1905, byl představen jiný motor, tzn. ten r. 1094 měl zřejmě jen prohozené 2 číslice 0 a 9 ze správného roku 1904. Nelze to tedy považovat za důkaz o existenci a výrobě spalovacích motorů v době před zhruba tisíci lety. Tak dlouho ve výrobě zřejmě nevydržel žádný dosud známý motor? ;-)

JA-NE
16. října • 11:33

mam rad tieto clanky, dakujem:-)

Joe Doe
16. října • 11:18

Nechapem potrebu velebit motory, kde JEDINYM dovodom dlhej vyroby bola neschopnost - technicka ci financna, automobilky postavit motor lepsi.Tak napriklad dvojicky Rolls/Bentley - to, co ich motoraren produkovala pred vstupom VAG a BMW bolo nieco priserne. Beznadejne zastaraly, podvizivny motor, ktory na druhej strane dobre korespondoval s beznadejne zastaralym autom.Pred-nemecke Rollsy a Bentleys boli na smiech.Nie ze by to dnes bolo ine, akurat dovodu su ine, ale aspon maju techniku z konca 20. storocia.

Plejtvák
15. října • 19:44

Zapoměli jste na motory trabant a wartburg, ty byli ve výrobě taky desítky let :-p

Pavel
16. října • 9:16

Prakticky veškerá socialistická výroba. Třeba v kategorii nejstarší auto suverénně vede Kuba.

sharpers
15. října • 18:36

"Přestože vidlicový motor s osmi spalovacími komorami jako první vyvinula v roce 1094 americká společnost Marmon"Tak to už se v8 motory vyrábí teda docela dlouho, klobouk dolů....

dilema
15. října • 21:20

Kolem roku 1094 byli nejspíš v Americe předci dnešních indiánů. Ale jestli už tehdy vyráběli motory, tak s tím asi přestali dříve, než by to mohl o pár set let později na daném území objevit Kryštof Kolumbus a jeho následovníci? ;-)

defekt
15. října • 16:51

Chybí mi tady 1.9 TDi-nesmrtelný motor!

motor
15. října • 11:45

to by mohla nakonec nárokovat i škodovka :-D:-D:-D

Srandokan
15. října • 16:07

A čo VAZ?

pacho
15. října • 14:21

hliníkova MB sa vyrábala tuším od 1964 do 2003?. tiež úctihodný vek.

pacho
15. října • 14:23

ešte poznámka. : škodovku pchajú na web, kde sa dá rôzne nezmysli, a tu kde by si to zaslúžila ani ťuk.

eLzyx
15. října • 11:05

napadl mě ještě Fiat Fire, vyráběný od 1985 dodnes.

Asd
16. října • 10:39

Sorry, nevšiml jsem si ;-)

eLzyx
15. října • 11:04

téma zajímavé, ale článek nekonzistentní. Nechápu, co tam dělá Busso. Resp. pokud tam je, proč v článkogalerii nejsou podobně dlouho vyráběné motory. Jako třeba Volvo Modular engine (6, 5, 4 válec, který se vyráběl od 1990 do 2016, tj. 26 let jako Busso).
Zcela tam chybí třeba vzduchem chlazené ploché 4 válce od VW, které se vyráběly od 1936 do 2006, tj. 70 let. Chybí tu i třeba "GM family 1" vyráběný od 1982 dodnes, tj. 35 let. A další a další ...

sumy
16. října • 14:55

Tak zapomněli komplet na japonskou produkci. Úžasné motory řady Sigma-4G4X a 4D4. Od 1979 do 2006. Řadu ropáků 4M4X-od 1991 dodnes atd, atd.

Asd
16. října • 10:38

Stejně tak úplne opominuli původní 1.0 FIRE, představenou ve fiatu uno v 1985. Vyrábí a prodává se dodnes.

Q
15. října • 19:49

Tak, tak. Našlo by se toho určitě více, ten článek je zúžen na "luxusní" a americká auta.
V současnosti bude patřit k těm nejdéle vyráběným asi EA827 od VW, který začal kariéru v roce 1972, přičemž jeho poslední žijící verze (2.0 85 kW) se vyrábí od roku 1988.

Hrd
15. října • 18:52

Rovněž tak "nesmrtelný" tříválec od Daihatsu, který pohání miliony asijských vozů, a u nás ho známe z vozů Toyota yaris, Aygo, a dnes i Citroeny a Pežoty z Kolína. Motor, který se vyrábí 20 let téměř beze změn. No jo, ale když on je moc obyčejný a lidový, to chápu. Tady přece musíme zviditelňovat milionářské bestie. Proto tu není ten brouk, škodověnka, lada, a další...

Doporučujeme

Články odjinud