Ať už vám jde o prostupnost nezpevněným terénem, nebo jen o co nejrychlejší čas na závodním okruhu, pohon všech kol může být, a mnohdy také je rozdílovým faktorem. Tentokrát jsme si pro vás připravili deset automobilů s pohonem všech kol, které se podle nás svým způsobem zapsaly do historie automobilismu.
Pohon všech kol si většina lidí asociuje s terénními, případně armádními vozy. Ostatně pohon všech kol v kategorii automobilů se zrodil právě době druhé světové války a do 60. let minulého století byla tato koncepce doménou výhradně aut, určených pro terén. Ovšem s nástupem rallye speciálů Skupiny B v 80. letech minulého století, především pak s dominancí modelu Audi S1 quattro, se pohon všech kol začal rozšiřovat také do sféry osobních automobilů.
Dnes tvoří čtyřkolky výraznou většinu vyrobených kusů i u takových výrobců, jakým je BMW, které se paradoxně proslavilo sportovně laděnými vozy s pohonem zadní nápravy. Ale nenechte se zmást, protože i když Audi v našem výběru figuruje, rozhodně se nejedná o model, který by jako první uvedl pohon všech kol do světa sportovních vozů.
A který že to vlastně byl? To a mnohé další se dozvíte v naší komentované galerii...