Deset legendárních čtyřkolek - od pracovního offroadu až po supersport

Ať už vám jde o prostupnost nezpevněným terénem, nebo jen o co nejrychlejší čas na závodním okruhu, pohon všech kol může být, a mnohdy také je rozdílovým faktorem. Tentokrát jsme si pro vás připravili deset automobilů s pohonem všech kol, které se podle nás svým způsobem zapsaly do historie automobilismu.

Pohon všech kol si většina lidí asociuje s terénními, případně armádními vozy. Ostatně pohon všech kol v kategorii automobilů se zrodil právě době druhé světové války a do 60. let minulého století byla tato koncepce doménou výhradně aut, určených pro terén. Ovšem s nástupem rallye speciálů Skupiny B v 80. letech minulého století, především pak s dominancí modelu Audi S1 quattro, se pohon všech kol začal rozšiřovat také do sféry osobních automobilů.

Dnes tvoří čtyřkolky výraznou většinu vyrobených kusů i u takových výrobců, jakým je BMW, které se paradoxně proslavilo sportovně laděnými vozy s pohonem zadní nápravy. Ale nenechte se zmást, protože i když Audi v našem výběru figuruje, rozhodně se nejedná o model, který by jako první uvedl pohon všech kol do světa sportovních vozů.

A který že to vlastně byl? To a mnohé další se dozvíte v naší komentované galerii...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 33 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků