Deset legendárních čtyřkolek - od pracovního offroadu až po supersport

Ať už vám jde o prostupnost nezpevněným terénem, nebo jen o co nejrychlejší čas na závodním okruhu, pohon všech kol může být, a mnohdy také je rozdílovým faktorem. Tentokrát jsme si pro vás připravili deset automobilů s pohonem všech kol, které se podle nás svým způsobem zapsaly do historie automobilismu.

Pohon všech kol si většina lidí asociuje s terénními, případně armádními vozy. Ostatně pohon všech kol v kategorii automobilů se zrodil právě době druhé světové války a do 60. let minulého století byla tato koncepce doménou výhradně aut, určených pro terén. Ovšem s nástupem rallye speciálů Skupiny B v 80. letech minulého století, především pak s dominancí modelu Audi S1 quattro, se pohon všech kol začal rozšiřovat také do sféry osobních automobilů.

Dnes tvoří čtyřkolky výraznou většinu vyrobených kusů i u takových výrobců, jakým je BMW, které se paradoxně proslavilo sportovně laděnými vozy s pohonem zadní nápravy. Ale nenechte se zmást, protože i když Audi v našem výběru figuruje, rozhodně se nejedná o model, který by jako první uvedl pohon všech kol do světa sportovních vozů.

A který že to vlastně byl? To a mnohé další se dozvíte v naší komentované galerii...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků