Deset legendárních čtyřkolek - od pracovního offroadu až po supersport

Ať už vám jde o prostupnost nezpevněným terénem, nebo jen o co nejrychlejší čas na závodním okruhu, pohon všech kol může být, a mnohdy také je rozdílovým faktorem. Tentokrát jsme si pro vás připravili deset automobilů s pohonem všech kol, které se podle nás svým způsobem zapsaly do historie automobilismu.

Pohon všech kol si většina lidí asociuje s terénními, případně armádními vozy. Ostatně pohon všech kol v kategorii automobilů se zrodil právě době druhé světové války a do 60. let minulého století byla tato koncepce doménou výhradně aut, určených pro terén. Ovšem s nástupem rallye speciálů Skupiny B v 80. letech minulého století, především pak s dominancí modelu Audi S1 quattro, se pohon všech kol začal rozšiřovat také do sféry osobních automobilů.

Dnes tvoří čtyřkolky výraznou většinu vyrobených kusů i u takových výrobců, jakým je BMW, které se paradoxně proslavilo sportovně laděnými vozy s pohonem zadní nápravy. Ale nenechte se zmást, protože i když Audi v našem výběru figuruje, rozhodně se nejedná o model, který by jako první uvedl pohon všech kol do světa sportovních vozů.

A který že to vlastně byl? To a mnohé další se dozvíte v naší komentované galerii...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 899 km
Cena: 175 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 98 010 km
Cena: 740 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 330 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 113 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Q7 3
Rok výroby: 2006
Stav: 294 604 km
Cena: 270 000 Kč
Audi A6 2,7
Rok výroby: 2010
Stav: 113 946 km
Cena: 350 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

dnes | Milan Lažanský | 6 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků