Deset klasických aut, která by každý chtěl mít v garáži

Každý fanoušek aut má nějaký ten čtyřkolový sen. Někdo si ho dokáže i splnit, jinému zůstane z nejrůznějších důvodů navždycky vzdálen.

Do výběru auta přece jen mluví různé životní události jako například příchod potomstva. Takže to nakonec dopadá tak, že petrolhead, který měl v útlém mládí polepený dětský pokoj cobrami a mustangy a nepřestal je obdivovat ani v dospělosti, jezdí nakonec v berlingu nebo něčem podobném. Nic proti, tahle auta jsou fajn, hodně se do nich vejde, ale nemají duši. 

Zbývá jen to snění. Ale na druhou stranu, není to hezké? Klasická auta jsou přece objektem touhy. Co je vlastně klasické auto? Hnidopich by poznamenal, že oficiálně jsou to vozy vyrobené v letech 1931-1945. Ano, tak jest. My se ale v našem přehledu zaměříme na mnohem mladší kousky, poválečné a ještě modernější.

I dvacet nebo třicet let starý youngtimer přece už může být klasikem. A pro ty později narozené jsou i dvě dekády historií.

Začneme ve zvířecí říši.

10. AC Cobra

Klepněte pro větší obrázek

Cobra je kultem, nerozlučně spjatým se jménem Carrolla Shelbyho. Právě on přesvědčil britskou továrnu AC o tom, že nejlepším motorem pro jejich roadster Ace není předválečný motor Bristol (původně BMW), nýbrž vidlicový osmiválec od Fordu. A jedovatý had na čtyřech kolech byl na světě.

Původní modely ze šedesátých let jsou dnes nedostupné, o závodních speciálech nemluvě. Existuje ale spousta výrobců replik, nebo si člověk může koupit stavebnici. Je libo motory Jaguar, nebo Mercedes? Může být, ale kompresorová Shelby 427 S/C je přece jen jedna...

Na kafe s auty v Kalifornii: od Shelby Cobra po Veyron (107x foto)

Na kafe s auty v Kalifornii: od Shelby Cobra po Veyron (107x foto)

Firma AC si prošla za léta existence bouřlivým vývojem, britská byla hodně dlouho, ale v minulé dekádě přesídlila na Maltu. Nyní (snad) originální Cobry vznikají u firmy Gullwing v Německu (ne, s Mercedesem nemá opravdu nic společného) a u Iconicu v USA. Alespoň toho před třemi, čtyřmi lety byla plná média. Největší paradox je ovšem ten, že nemohou nést slavné hadí jméno.

Proč? Inu, protože si jej na začátku výroby původních aut nezapomněl patentovat modrý ovál, tedy Ford. A ten se jich tak lehce nevzdá.

Předchozí KAPITOLY Následující

bazar

BMW 1 1,6
Rok výroby: 2005
Stav: 231 865 km
Cena: 120 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2013
Stav: 51 351 km
Cena: 600 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2012
Stav: 120 517 km
Cena: 380 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2004
Stav: 200 675 km
Cena: 166 000 Kč
BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků