Deset klasických aut, která by každý chtěl mít v garáži

Každý fanoušek aut má nějaký ten čtyřkolový sen. Někdo si ho dokáže i splnit, jinému zůstane z nejrůznějších důvodů navždycky vzdálen.

Do výběru auta přece jen mluví různé životní události jako například příchod potomstva. Takže to nakonec dopadá tak, že petrolhead, který měl v útlém mládí polepený dětský pokoj cobrami a mustangy a nepřestal je obdivovat ani v dospělosti, jezdí nakonec v berlingu nebo něčem podobném. Nic proti, tahle auta jsou fajn, hodně se do nich vejde, ale nemají duši. 

Zbývá jen to snění. Ale na druhou stranu, není to hezké? Klasická auta jsou přece objektem touhy. Co je vlastně klasické auto? Hnidopich by poznamenal, že oficiálně jsou to vozy vyrobené v letech 1931-1945. Ano, tak jest. My se ale v našem přehledu zaměříme na mnohem mladší kousky, poválečné a ještě modernější.

I dvacet nebo třicet let starý youngtimer přece už může být klasikem. A pro ty později narozené jsou i dvě dekády historií.

Začneme ve zvířecí říši.

10. AC Cobra

Klepněte pro větší obrázek

Cobra je kultem, nerozlučně spjatým se jménem Carrolla Shelbyho. Právě on přesvědčil britskou továrnu AC o tom, že nejlepším motorem pro jejich roadster Ace není předválečný motor Bristol (původně BMW), nýbrž vidlicový osmiválec od Fordu. A jedovatý had na čtyřech kolech byl na světě.

Původní modely ze šedesátých let jsou dnes nedostupné, o závodních speciálech nemluvě. Existuje ale spousta výrobců replik, nebo si člověk může koupit stavebnici. Je libo motory Jaguar, nebo Mercedes? Může být, ale kompresorová Shelby 427 S/C je přece jen jedna...

Na kafe s auty v Kalifornii: od Shelby Cobra po Veyron (107x foto)

Na kafe s auty v Kalifornii: od Shelby Cobra po Veyron (107x foto)

Firma AC si prošla za léta existence bouřlivým vývojem, britská byla hodně dlouho, ale v minulé dekádě přesídlila na Maltu. Nyní (snad) originální Cobry vznikají u firmy Gullwing v Německu (ne, s Mercedesem nemá opravdu nic společného) a u Iconicu v USA. Alespoň toho před třemi, čtyřmi lety byla plná média. Největší paradox je ovšem ten, že nemohou nést slavné hadí jméno.

Proč? Inu, protože si jej na začátku výroby původních aut nezapomněl patentovat modrý ovál, tedy Ford. A ten se jich tak lehce nevzdá.

Předchozí KAPITOLY Následující
TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků