Deset dostupných: nová auta pod dvě stě tisíc

Ač se to na první pohled nezdá, na českém trhu se prodává desítka nových aut s cenou pod dvě stě tisíc korun. Nový vůz se zárukou, nízkými emisními limity a relativně slušnou bezpečností si tak mohou pořídit i rodiny s nižšími příjmy.
Deset dostupných: nová auta pod dvě stě tisíc
Seznam kapitol
  1. Dacia Logan, Fiat Panda, Fiat Seicento, Ford Ka, Hyundai Atos Prime
  2. Hyundai Getz, Chevrolet Spark, Kia Picanto, Lada 112, Renault Twingo

Tento a mnoho dalších článků najdete v desátém čísle tištěného časopisu Osobní finance, který vyjde 13. října. Osobní finance jsou měsíčník zaměřený na rodinný rozpočet, bankovní, pojistné a spořící produkty, tipy pro firmy a živnostníky či bydlení. Časopis koupíte u každého dobrého prodejce tisku za 39 Kč (číslo 10 s CD za 59 Kč), nebo si ho můžete předplatit za 299 Kč (bez CD za 224 Kč). Tématem aktuálního čísla 9 je bydlení ve vlastním domě.


V letošním roce poprvé překročil počet nově registrovaných ojetých vozů počet vozů nových. Souvisí to s naším vstupem do Evropské unie – na český trh míří spousta ojetin ze západních států. To vedlo k poměrně výrazným poklesům cen ojetých vozů, a samozřejmě k vysokému nárůstu jejich prodeje. Přesto ale není trh s novými automobily mrtvý, prodejci se totiž snaží urvat svůj podíl mnohými akcemi a pobídkami. Ceny některých vozů se tak dostaly pod hranici dvě stě tisíc korun, díky čemuž prodejci doufají, že se rodiny rozhodnou preferovat novotou vonící vůz před starší ojetinou.

Levné, ale chudé

Nelze však předpokládat, že tyto levné nové vozy budou mít plnou výbavu vč. klimatizace či dálkového ovládání centrálu nebo šesti airbagů. Naopak, jde o nejchudší automobily na trhu - základní modely, jejichž cena je nižší než dvě stě tisíc, mají zpravidla jen airbag řidiče, chybí centrální zamykání, ABS či okna v elektrice. Airbag figuruje jen u řidiče, na metalízu zapomeňte. Rovněž motor nebude nejvýkonnější, až na Dacii Logan figurují pod kapotou slabé agregáty s výkonem od 50 do 60 koní.

Zkrátka pokud chcete cokoliv navíc, musíte si připlatit – a ne málo. Když si přidáte klimatizaci, ABS či airbag spolujezdce, dostáváte se zpravidla až na 240 nebo 250 tisíc. Pak už vyvstává otázka, jestli skutečně nepořídit ojetinu, která sice bude vyžadovat častější servis, ale bude větší, pohodlnější a lépe vybavená. Příkladem budiž např. Škoda Octavia, mezi českými kupujícími velmi oblíbená. Za ročník 2000 s motorem 1.6 75 kW zaplatíte už pod 200 tisíc korun, a to budete mít ABS i klimatizaci – a nepoměrně větší kus auta, kterému se může částečně rovnat snad jen Logan.

Dacia Logan

Logan, který se začal prodávat na českém trhu před rokem, si získal poměrně velkou popularitu, v žebříčcích mu patří místa v první desítce. Proč? Za velmi málo peněz dostanete hodně muziky. Je to jednoznačně nejdelší levné auto, nabízí se totiž pouze v provedení sedan. Díky tomu má také největší zavazadlový prostor, kterým konkuruje vozům střední třídy – 510 l, tam už se vejde výbava celé rodiny na dovolenou. Má také jednoznačně nejvíce vnitřního prostoru, s rozvorem větším než např. Škoda Octavia se ani není čemu divit. Má i nejvýkonnější základní motor, 1.4 55 kW – všechny popisované vozy mají základní motor slabší. Zkrátka Logan je ideální vůz pro českou rodinu – tedy pokud vám nebude vadit jeho horší image.

  • 1.4 55 kW Logan: 199 900 Kč
  • 1.6 66 kW Ambiance: 236 900 Kč

 

Fiat Panda

Ještě před prázdninami to byl nejmenší automobilů v nabídce Fiatu. Má vyšší stavbu karoserie, z čehož těží cestující: i při malé délce (pod 3,5 m) je uvnitř docela dost místa, protože cestující sedí více vzpřímeně a nepotřebují tolik místa v podélném směru. Není bez tajemství, že se Panda stala evropským autem roku 2004. Na českém trhu se nabízí se třemi motory, benzínovými 1.1 40 kW a 1.2 44 kW a jedním nafťákem 1.3 JTD 51 kW. Se základní jedenáctistovkou stojí Panda jen 214 tisíc korun, po akční slevě jen 199 900 Kč. Slevy jsou dlouhodobějšího charakteru, nejedná se o slevy čistě sezónní.

  • 1.1 40 kW Active: 214 900 Kč (199 900 Kč)
  • 1.2 44 kW Dynamic: 253 900 Kč (229 900 Kč)
  • 1.3 51 kW JTD Dynamic: 313 900 Kč (279 900 Kč)

 

Fiat Seicento

Italský Fiat přišel po prázdninách s více než zajímavou nabídkou. Oživil starý model Seicento, který se na českém trhu přestal prodávat před více než rokem, a nasadil špičkovou cenu – 159 900 Kč. Co na tom, že vozítko má zastaralou techniku a nabízí se pouze s minimalistickou výbavou, airbagem spolujezdce? Někomu zkrátka toto miniaturní auto (s délkou jen 3,3 m) s jednou řadou dveří bohatě postačí. S motorem 1.1 40 kW, který má pod kapotou i Panda, sice nedosahuje kdovíjaké dynamiky či úsporného chodu, cena vozu však určitě leckoho přesvědčí.

  • 1.1 40 kW Actual: 159 900 Kč

 

Ford Ka

Boubelaté Káčko je prvním zástupcem designové školy New Edge. Oproti starším modelům dostalo novou ostřejší masku a líbivé tvary, které zaujmou především ženy. V prodeji je už od roku 1996, takže není divu, že zájem o něj již opadl – přesto je v Evropě na třetím místě ve třídě minivozů. Káčko se nabízí pouze ve třídveřovém provedení, nabízí relativně velký prostor vzadu v podélném směru, ovšem málo místa nad hlavou. Zavazadlový prostor je pouze symbolický, pro běžný nákup ale stačí. Pod kapotou jsou dnes pouze dva motory, oba s objemem 1.3 l a o výkonem 44 a 51 kW. Jako jediný vůz našeho přehledu má v základní výbavě ABS. Pokud si koupíte základní model na leasing, zaplatíte pouze 199 900 Kč.

  • 1.3 44 kW: 239 900 Kč (199 900 Kč – leasing, jinak 209 900 Kč)
  • 1.3 51 kW: 244 900 Kč (214 900 Kč)

 

Hyundai Atos Prime

Nejmenší hyundai je na českém trhu rok a půl, oblibu si ale moc nezískal. O poznání větší Getz je totiž v nabídce za podobnou cenu, navíc si můžete vybrat z více motorů včetně nafťáku. Atos má poněkud krabicovitý vzhled, je vysoký, díky čemuž nabízí dostatek místa i při malé délce; cestující sedí jako na židli. Jediný motor 1.1 43 kW nenabízí nijak velkou dynamiku a ani nízkou spotřebu. Jízdní komfort je však velmi dobrý a jako městské auto Atos obstojí. Rodinnému využití může bránit poněkud menší zavazadelník, v této třídě obvyklý. Základní cena je po slevě stanovena na 189 tisíc korun.

  • 1.1 43 kW Active: 209 900 Kč (189 900 Kč)

 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Dacia Logan, Fiat Panda, Fiat Seicento, Ford Ka, Hyundai Atos Prime
  2. Hyundai Getz, Chevrolet Spark, Kia Picanto, Lada 112, Renault Twingo
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků