Desáté výročí vítězství Mazdy v závodě Le Mans.

V červnu roku 1991 se totiž Mazda stala první a jedinou japonskou značkou, která kdy zvítězila a dosáhla titulu Le Mans.
Desáté výročí vítězství Mazdy v závodě Le Mans.
V červnu roku 1991 se totiž Mazda stala první a jedinou japonskou značkou, která kdy zvítězila a dosáhla titulu Le Mans. Mazda 787B se tehdy stala prvním a jediným vozem s wankelovým motorem, který dosáhl vítězství v tomto historickém závodě.

Vítězstvím v Le Mans získala Mazda a její vysoce oceněné sportovní vozy RX-7 s wankelovým motorem světového věhlasu.

Mazda letos u příležitosti 10. výročí vítězství v Le Mans představila na mezinárodních autosalonech poslední verzi motoru nazvaného RENESIS, který je klíčovým prvkem nového vozu Mazda RX-8, revolučního čtyřdveřového čtyřmístného sportovního coupé. RX-8 vychází z koncepčního modelu RX-EVOLV, který byl poprvé odhalen v roce 1999 na autosalonu v Tokiu, aby ukázal výhody a budoucí potenciál lehkých a kompaktních motorů.

Tento jedinečný a silný motor je nedílnou součástí dědictví Mazda a staví značku Mazda daleko od jejích konkurentů. Mazda je jedinou společností na celém světě, která vyrábí spalovací motor s rotačním pístem.

Poznámka: Mazda 787B dosáhla v roce 1991 vítězství, když vůz ujel 4923,188 km průměrnou rychlostí 205,33 km/hod. Řidiči vozu byly Bertrand Gachot, Johnny Herbert a Volker Weidler. Dnes je vůz Mazda 787B vystaven v Hirošimě v muzeu společnosti.

Fotografie: Vítězný vůz 787B a nového vozu RX-8

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků