Desáté výročí vítězství Mazdy v závodě Le Mans.

V červnu roku 1991 se totiž Mazda stala první a jedinou japonskou značkou, která kdy zvítězila a dosáhla titulu Le Mans.
Desáté výročí vítězství Mazdy v závodě Le Mans.
V červnu roku 1991 se totiž Mazda stala první a jedinou japonskou značkou, která kdy zvítězila a dosáhla titulu Le Mans. Mazda 787B se tehdy stala prvním a jediným vozem s wankelovým motorem, který dosáhl vítězství v tomto historickém závodě.

Vítězstvím v Le Mans získala Mazda a její vysoce oceněné sportovní vozy RX-7 s wankelovým motorem světového věhlasu.

Mazda letos u příležitosti 10. výročí vítězství v Le Mans představila na mezinárodních autosalonech poslední verzi motoru nazvaného RENESIS, který je klíčovým prvkem nového vozu Mazda RX-8, revolučního čtyřdveřového čtyřmístného sportovního coupé. RX-8 vychází z koncepčního modelu RX-EVOLV, který byl poprvé odhalen v roce 1999 na autosalonu v Tokiu, aby ukázal výhody a budoucí potenciál lehkých a kompaktních motorů.

Tento jedinečný a silný motor je nedílnou součástí dědictví Mazda a staví značku Mazda daleko od jejích konkurentů. Mazda je jedinou společností na celém světě, která vyrábí spalovací motor s rotačním pístem.

Poznámka: Mazda 787B dosáhla v roce 1991 vítězství, když vůz ujel 4923,188 km průměrnou rychlostí 205,33 km/hod. Řidiči vozu byly Bertrand Gachot, Johnny Herbert a Volker Weidler. Dnes je vůz Mazda 787B vystaven v Hirošimě v muzeu společnosti.

Fotografie: Vítězný vůz 787B a nového vozu RX-8

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků