Desáté výročí vítězství Mazdy v závodě Le Mans.

V červnu roku 1991 se totiž Mazda stala první a jedinou japonskou značkou, která kdy zvítězila a dosáhla titulu Le Mans.
Desáté výročí vítězství Mazdy v závodě Le Mans.
V červnu roku 1991 se totiž Mazda stala první a jedinou japonskou značkou, která kdy zvítězila a dosáhla titulu Le Mans. Mazda 787B se tehdy stala prvním a jediným vozem s wankelovým motorem, který dosáhl vítězství v tomto historickém závodě.

Vítězstvím v Le Mans získala Mazda a její vysoce oceněné sportovní vozy RX-7 s wankelovým motorem světového věhlasu.

Mazda letos u příležitosti 10. výročí vítězství v Le Mans představila na mezinárodních autosalonech poslední verzi motoru nazvaného RENESIS, který je klíčovým prvkem nového vozu Mazda RX-8, revolučního čtyřdveřového čtyřmístného sportovního coupé. RX-8 vychází z koncepčního modelu RX-EVOLV, který byl poprvé odhalen v roce 1999 na autosalonu v Tokiu, aby ukázal výhody a budoucí potenciál lehkých a kompaktních motorů.

Tento jedinečný a silný motor je nedílnou součástí dědictví Mazda a staví značku Mazda daleko od jejích konkurentů. Mazda je jedinou společností na celém světě, která vyrábí spalovací motor s rotačním pístem.

Poznámka: Mazda 787B dosáhla v roce 1991 vítězství, když vůz ujel 4923,188 km průměrnou rychlostí 205,33 km/hod. Řidiči vozu byly Bertrand Gachot, Johnny Herbert a Volker Weidler. Dnes je vůz Mazda 787B vystaven v Hirošimě v muzeu společnosti.

Fotografie: Vítězný vůz 787B a nového vozu RX-8

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků