Den na strojích KTM: oranžová evoluce (jízdní dojmy)

Na Oranžovém dni firmy KTM nás přivítalo deset zánovních strojů z rakouského Mattighofenu. Všechny přítomné modely jsme řádně vyzkoušeli a pokud o některém z oranžových ďáblů uvažujete, projděte si naše dojmy ze svezení s nimi. A pokud ne, tak s námi alespoň prožijte "letecký den" s KTM...
Den na strojích KTM: oranžová evoluce (jízdní dojmy)
Seznam kapitol
  1. KTM 990 Adventure a 640 LC4 Super Moto; KTM 640 Duke II a 990 Superduke
  2. KTM 990 Adventure a 990 Adventure S, slovo závěrem a kompletní fotogalerie

V pátek ráno po překontrolování výzbroje jsme vyrazili na jednodenní seznámení s aktuální nabídkou KTM, na akci Oranžový den, který připravil jejich výhradní dovozce, společnost Sette. Do městečka Vlašim jsme dorazili jako jedni z prvních a naše kroky hned vedly k depu, kde stálo srovnaných deset motocyklů: 3x 990 Adventure, 2x 990 Adventure S, 2x 990 Superduke, a po jednom kousku LC4 Super Moto, Duke II a LC4 Enduro. Všechny stroje byly de facto panenského původu, měly najeto sotva 200 km. Naleštěné, nachystané a žádoucí, lákaly bikery k projížďce.

Jako první jsme zvolili KTM 990 Adventure v oranžovém provedení a 640 LC4 Super Moto.

Tip: V diskusním fóru AutoRevue.cz, tzv. Garáži, je pro vás k dispozici nové diskuzní fórum o motocyklech, kde můžete probrat vše okolo motorek a života s nimi...

KTM 990 Adventure a 640 LC4 Super Moto

Jednoválcová "šestsetčtyřicítka" LC4 SM výborně šla za plynem na všechny rychlostní stupně. Při citlivém otáčení s plynovou rukojetí se motorka chovala jako anděl s ďáblem v těle. Můžete s ní jet rychle na rovinkách, ale své přednosti ukáže na zatáčkovité silnici, kde se díky dobré přilnavosti a skvělému odpružení od WP cítí jako ryba ve vodě. Agregát o objemu 625 ccm má výkon 40,5 kW (55 k) a maximální točivý moment 60 Nm. Motocykl má rád dravou jízdu a osloví nejednoho zkušeného ridera. Výborný dojem z jízdy potrhovala zvuková kulisa doprovázená střílením z výfuků při zavření plynu. Jediné mínus, které bychom mu mohli během krátkého seznámení vytknout, byly nepříjemné vibrace ve vyšším spektru otáček.

 


KTM 640 LC4 SM

Velké cestovní enduro 990 Adventure navazuje na výbornou pověst předcházejícího modelu LC8 Adventure s agregátem o objemu 942 ccm. Jedna z novinek letošního roku má pod kapotáží pohonnou jednotku původem ze silničního motocyklu Superduke o objemu 999 ccm, která má mimo jiné vstřikování Keihin nebo elektronicky řízený karburátor, a oproti předchozímu motoru bez problémů splňuje emisní normu Euro 3. Adventure v řadě testů porazil nejednu ikonu kategorie cestovních endur a v současné době je mezi elitou. Základní verze má dostatečně komfortní sedlo pro řidiče i spolujezdce a stává se ideálním dopravním prostředkem pro dlouhé cestování po dálnicích i bohužel tradičních rozbitých českých silnicích. Vzhledem k tomu, že model 990 Adventure tvořil značnou část testované flotily, vrátíme se k němu ještě později.


KTM 990 Adventure

KTM 640 Duke II a 990 Superduke

Po návratu do základního tábora nás čekala další půlhodinová vyjížďka s modely 640 Duke II a 990 Superduke. "Malý vévoda" byl nejumírněnějším motocyklem z testovacího pátečního dne. Pohonná jednotka se na papíře dá srovnat s modelem LC4 SM, ale při jízdě se motor neprojevoval tak ostře a citlivě. Stroj má příjemný jízdní projev, výborně dávkovatelný plyn a čitelné brzdy s lineárním nástupem brzdného účinku. Oproti modelu LC4 nebyly tolik cítit nepříjemné vibrace, motorka se na silnici chovala k řidiči velmi přátelsky. Je vhodným náčiním i pro začínající jezdce.


KTM 640 Duke II

KTM 990 Superduke je koncepčně zcela jiná motorka, než její menší jmenovec. Velký Duke je silný dvouválcový naháč, ostře řezané tvary dávají jasně najevo, že tento bike rozhodně nechce stát někde v koutku. Konkurence by měla zbystřit a být před ním na pozoru. Pod kapotou duní čtyřtaktní dvouválec LC8 o objemu 999 ccm, který je oproti enduru Adventure naladěn na výkon 88 kW (120 k) v 9 000 ot/min, maximální točivý moment je rovných 100 Nm v 7 000 ot/min.

Superduke nás velmi příjemně překvapil, svalnatý streetfighter výborně reaguje na každý povel a má dobrou odezvu na plyn. Při jízdě byl velmi obratným společníkem, při podřazování "nekopal". Bylo zajímavé, jak brzy jsme mu přišli na chuť, nikdy bych nečekal, že litrová mašina může být k jezdci tak příjemná a u drobných chyb shovívavá.

  


KTM 990 Superduke

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. KTM 990 Adventure a 640 LC4 Super Moto; KTM 640 Duke II a 990 Superduke
  2. KTM 990 Adventure a 990 Adventure S, slovo závěrem a kompletní fotogalerie
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků