Delta E-4: „elektrokupé“ z Anglie jede 240 km/h

Nenechte se mýlit označením, novinka z Albionu nemá s někdejším italským speciálem Delta S4 nic společného. Jde totiž o veskrze britský automobil, a dlužno dodat, že továrny z Anglie k vyloženým protagonistům a průkopníkům elektrického pohonu nepatří. O to zajímavější je právě nová stavba Delta E-4 Coupé, která se v několika prototypech představila přesně před týdnem během testování na legendárním britském okruhu Silverstone. Vůz je dílem společnosti Delta Motosport, jež byla založena v roce 2005 Simonem Dowsonem a Nickem Carpenterem a sídlí přímo v areálu této trati.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Delta E-4 Coupé při testech na okruhu Silverstone

Ale zpět k vozu. Delta E-4 Coupé je lehký sportovní elektromobil spočívající na podlahové plošině z uhlíkových kompozitů, která váží jen 85 kg. Každý elektromotor váží 23 kg a dosahuje výkonu 122 koní (90 kW), dohromady vozu poskytují točivý moment až 600 Nm. V otázce jízdních výkonů zatím musíme věřit výrobci. Delta E-4 Coupé má podle něj dojezd 322 km na jedno nabití, z klidu na 96 km/h zrychlí za méně než 5 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 240 km/h. Takto „na papíře“ vypadají tyto hodnoty působivě, ale kdo ví, jak to s celým projektem nakonec dopadne. Nechme se představit.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

dnes | Radek Pecák | 9 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků