Delta 4x4 Tiguan: dvě auta, dva charaktery?

Německý úpravce Delta 4x4 u nás není příliš znám. To ale neznamená, že jeho produkty hrají na trhu druhé housle.

Portfolio upravených vozů společnosti Delta 4x4 tvoří povětšinou auta německé produkce a to zejména „lidové vozy“. Pro první crossover z dílny Wolfburgské automobilky si návrháři z této společnosti přichystali sadu optického a technického vylepšení, a to jak pro silniční, tak pro off-roadovou verzi.

Podívejme se nejprve na on-road verzi, která je díky novým tlumičům blíže k zemi o celých 30 mm a díky rozšířeným blatníkům nabral vůz na robustnosti. Další kosmetické úpravy bychom hledali jen stěží, protože ty se dále odvíjejí od individuálních potřeb toho kterého zákazníka. Na výběr budou i kola v rozměrech od 16 do 22 palců. Na předváděné verzi byly použity slitinové disky Hellow Spoke o rozměrech 21 palců.
 
Co se týče stylingu off-roadové verze, zde byly zásahy již poněkud drastické a mírně připomínají černo-oranžové Porsche Cayenne upravené Gemballou. K této verzi je standardně dodáván nový bodykit, který se však nemusí každému líbit. Na bocích přibyly nerezové trubky, podvozek a motor pak kryjí hliníkové plechy. Boční profil zdobí 18-ti palcové oranžové disky Sins. Snad jediná skutečně potřebná úprava bylo použití nových tlumičů, které zvýšily světlou výšku vozu o 30 mm.
 

Závěrem vzpomeňme ještě modifikace motoru, jež jsou pro obě verze stejné. Jako základ pro úpravy posloužil vznětový dvoulitr s výkonem 103 kW a maximálním točivým momentem 320 Nm. Po úpravách motoru se celkový výkon vyšplhal na 125 kW a „krouťák“ na 384 Nm. Maximální rychlost činí 198 km/h a zrychlení z klidu na 100 km/h zvládne tento nadopovaný Tiguan za 9,8 sekundy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Delta 4x4 VW Tiguan
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků