DeLorean se vrátí do budoucnosti! Bude se vyrábět jako replika

Fanoušci ikonického DeLoreanu mohou začít šetřit. Filmová legenda se bude znovu vyrábět.
DeLorean se vrátí do budoucnosti! Bude se vyrábět jako replika

Díky změně amerických zákonů se do budoucnosti (konkrétně do roku 2017) vrátí legendární DeLorean DMC-12. Automobil, který proslavila filmová trilogie Návrat do budoucnosti, si získal srdce nejen filmových fandů, ale také automobilových nadšenců. Vedle Porsche 911 je to jedno z nejsnáze rozpoznatelných aut historie i lidmi, kteří autům vůbec nerozumí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
DeLorean DMC-12 by se měl od roku 2017 znovu vyrábět. Práva a výrobní prostředky vlastní společnost Delorean Motor Company z amerického Texasu. Cena „nového“ vozu se bude pohybovat okolo 2,4 milionu korun

Nový americký zákon umožňuje nyní vyrábět repliky starších aut, pokud výrobce dodrží podmínku, že ročně nesestaví více než 325 kusů. Texaská společnost DeLorean Motor Company, která vlastní práva na DeLorean a dokonce i výrobní zařízení, chce během následujících pěti let vyrobit ročně maximálně 300 aut. Své plány odhalila na facebooku.

Cena jednoho „moderního“ DeLoreanu by se měla pohybovat okolo 100 000 dolarů, tedy asi 2 400 000 korun bez daně. Prodej by mohl být zahájen už v roce 2017, píše magazín Motoring. Automobilka nyní jedná s možnými dodavateli motorů a převodovek.

Chevrolet Corvette Indy a CERV III (1985-1990): S motorem za sedadly

Chevrolet Corvette Indy a CERV III (1985-1990): S motorem za sedadly

Cílem je znovu použít motor V6, který by měl mít výkon 350 až 400 koní. Auto bude disponovat moderními prvky jako ABS, ESP nebo airbagy, ale zachová si původní design a styl. Dočká se ale moderních brzd a podvozku a také luxusních vymožeností v interiéru, jako je navigace, konektivita s chytrými telefony a podobně.

Jen připomeneme, že DeLorean vyrobil v letech 1981 až 1983 necelých deset tisíc vozů. Firma se ale potácela ve finančních problémech a po zatčení zakladatele Johna DeLoreana, který chtěl finanční krizi řešit mimo jiné pašováním kokainu, zbankrotovala.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků