DeLorean se vrátí do budoucnosti! Bude se vyrábět jako replika

Fanoušci ikonického DeLoreanu mohou začít šetřit. Filmová legenda se bude znovu vyrábět.
Původní DeLorean DMC-12 poháněl vzadu umístěný šestiválec 2,8 l vzniklý ve spolupráci koncernů Renault, PSA a Volvo. Nový vůz by měl mít šestiválec o výkonu 350 až 400 koní.

Díky změně amerických zákonů se do budoucnosti (konkrétně do roku 2017) vrátí legendární DeLorean DMC-12. Automobil, který proslavila filmová trilogie Návrat do budoucnosti, si získal srdce nejen filmových fandů, ale také automobilových nadšenců. Vedle Porsche 911 je to jedno z nejsnáze rozpoznatelných aut historie i lidmi, kteří autům vůbec nerozumí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
DeLorean DMC-12 by se měl od roku 2017 znovu vyrábět. Práva a výrobní prostředky vlastní společnost Delorean Motor Company z amerického Texasu. Cena „nového“ vozu se bude pohybovat okolo 2,4 milionu korun

Nový americký zákon umožňuje nyní vyrábět repliky starších aut, pokud výrobce dodrží podmínku, že ročně nesestaví více než 325 kusů. Texaská společnost DeLorean Motor Company, která vlastní práva na DeLorean a dokonce i výrobní zařízení, chce během následujících pěti let vyrobit ročně maximálně 300 aut. Své plány odhalila na facebooku.

Cena jednoho „moderního“ DeLoreanu by se měla pohybovat okolo 100 000 dolarů, tedy asi 2 400 000 korun bez daně. Prodej by mohl být zahájen už v roce 2017, píše magazín Motoring. Automobilka nyní jedná s možnými dodavateli motorů a převodovek.

Chevrolet Corvette Indy a CERV III (1985-1990): S motorem za sedadly

Chevrolet Corvette Indy a CERV III (1985-1990): S motorem za sedadly

Cílem je znovu použít motor V6, který by měl mít výkon 350 až 400 koní. Auto bude disponovat moderními prvky jako ABS, ESP nebo airbagy, ale zachová si původní design a styl. Dočká se ale moderních brzd a podvozku a také luxusních vymožeností v interiéru, jako je navigace, konektivita s chytrými telefony a podobně.

Jen připomeneme, že DeLorean vyrobil v letech 1981 až 1983 necelých deset tisíc vozů. Firma se ale potácela ve finančních problémech a po zatčení zakladatele Johna DeLoreana, který chtěl finanční krizi řešit mimo jiné pašováním kokainu, zbankrotovala.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků