DeLorean se vrátí do budoucnosti! Bude se vyrábět jako replika

Fanoušci ikonického DeLoreanu mohou začít šetřit. Filmová legenda se bude znovu vyrábět.
Původní DeLorean DMC-12 poháněl vzadu umístěný šestiválec 2,8 l vzniklý ve spolupráci koncernů Renault, PSA a Volvo. Nový vůz by měl mít šestiválec o výkonu 350 až 400 koní.

Díky změně amerických zákonů se do budoucnosti (konkrétně do roku 2017) vrátí legendární DeLorean DMC-12. Automobil, který proslavila filmová trilogie Návrat do budoucnosti, si získal srdce nejen filmových fandů, ale také automobilových nadšenců. Vedle Porsche 911 je to jedno z nejsnáze rozpoznatelných aut historie i lidmi, kteří autům vůbec nerozumí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
DeLorean DMC-12 by se měl od roku 2017 znovu vyrábět. Práva a výrobní prostředky vlastní společnost Delorean Motor Company z amerického Texasu. Cena „nového“ vozu se bude pohybovat okolo 2,4 milionu korun

Nový americký zákon umožňuje nyní vyrábět repliky starších aut, pokud výrobce dodrží podmínku, že ročně nesestaví více než 325 kusů. Texaská společnost DeLorean Motor Company, která vlastní práva na DeLorean a dokonce i výrobní zařízení, chce během následujících pěti let vyrobit ročně maximálně 300 aut. Své plány odhalila na facebooku.

Cena jednoho „moderního“ DeLoreanu by se měla pohybovat okolo 100 000 dolarů, tedy asi 2 400 000 korun bez daně. Prodej by mohl být zahájen už v roce 2017, píše magazín Motoring. Automobilka nyní jedná s možnými dodavateli motorů a převodovek.

Retro | Sportovní auta | Kupé | Fascinace | Chevrolet

Chevrolet Corvette Indy a CERV III (1985-1990): S motorem za sedadly

Cílem je znovu použít motor V6, který by měl mít výkon 350 až 400 koní. Auto bude disponovat moderními prvky jako ABS, ESP nebo airbagy, ale zachová si původní design a styl. Dočká se ale moderních brzd a podvozku a také luxusních vymožeností v interiéru, jako je navigace, konektivita s chytrými telefony a podobně.

Jen připomeneme, že DeLorean vyrobil v letech 1981 až 1983 necelých deset tisíc vozů. Firma se ale potácela ve finančních problémech a po zatčení zakladatele Johna DeLoreana, který chtěl finanční krizi řešit mimo jiné pašováním kokainu, zbankrotovala.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků