Návrat v podobě elektromobilu jsme čekali, ale karoserie v mnohých budí rozporuplné dojmy. Na originál vzpomíná jen náznaky. S pohonem už je to lepší, ale budeme si muset počkat.
Po dlouhých letech se DeLorean vrací na scénu! Řada nadšenců očekávala návrat tvarů ikonického DMC-12. Exemplární příklad moderního retra, jenže přesně to se nekoná. Alespoň ne v takové míře, jak jsme doufali. Nejnovější počin reinkarnované značky se jmenuje Alpha5 a sice má obrovské výklopné dveře jako DMC-12, i žaluzie na zadním okně, ale jinak míří dost odlišným směrem.
Štíhlou siluetu se zaoblenými křivkami podtrhují velká černá kola a úzké světlomety. Světelné lamely vzadu matně připomínají originál. Nádherným detailem je LED pás světel na hraně vyklopených dveřích. Elegantní je integrace krytu nabíjecího portu na předním levém blatníku. Výsledkem umírněných linií je koeficient vzduchu odporu 0,23. Přestože jde o dvoudveřové kupé, je Alpha5 dlouhé 4995 mm, široké 2044 mm a se zavřenými dveřmi 1370 mm vysoké.
Interiér nesoucí se v minimalistickém duchu rezignoval na většinu fyzických tlačítek. Veškeré funkce jsou dostupné prostřednictvím centrální dotykové obrazovky. Také za volantem s plochou spodní hranou se nachází rozměrná obrazovka. Bonusem je sezení i pro cestující vzadu, kam by neměl být problém se dostat vzhledem k velkým dveřím a absenci středového sloupku.
Design vozu není nijak utajen, o pohonné soustavě toho ale značka dala vědět jen málo. DeLorean pouze zmínil zrychlení z 0 na 96 km/h za 3,4 sekundy a maximální rychlost 241 km/h. Díky baterii s kapacitou 100 kWh ujede Alpha5 na jedno nabití 483 km. To by mělo platit pro základní model, takže pravděpodobně vstoupí na trh i výkonnější verze.
Sériové produkce je od roku 2024 plánována v Itálii, zatímco pohonné ústrojí poskytne dodavatel z Velké Británie. Výrobní kapacita je nastavena na 88 kusů. Následovat bude derivát s V8 a připravena je i produkce elektrického sedanu a vodíkového SUV.