Délka pod tři metry a místo pro čtyři lidi. Wuling E5C překvapuje svou prostorností

Prcek čínské značky Wuling je dokonce menší než čtyřmístný Smart. Přesto usadí stejný počet cestujících.

Čínská automobilka SAIC-GM-Wuling, která je společnou firmou SAIC Motor, General Motors a Liuzhou Wuling Motors, představuje první elektromobil značky Wuling, který více než čímkoliv jiným zaujme svými rozměry. Jedná se totiž o prťavou krabičku do města, které nemá na délku ani 3 metry, ale přesto nabízí čtyřmístnou kabinu.

Přesněji je tedy Wuling E5C dlouhý 2917 mm, na šířku má 1493 mm, na výšku 1621 mm a jeho rozvor čítá pouhých 1940 mm. Pro srovnání, délkou je tedy prcek o něco větší než dvoumístný Smart EQ fortwo (2695 mm), ale zároveň zase kratší než jeho čtyřmístná verze EQ forfour (3495 mm).

Geely doručuje nové vozy navzdory koronaviru. Klíče zákazníkovi doručí dron

Geely doručuje nové vozy navzdory koronaviru. Klíče zákazníkovi doručí dron

Na druhou stranu je však nutné dodat, že Wuling nemá za zadními sedačkami vůbec žádný zavazadlový prostor. Ten vzniká až sklopením druhé řady sedaček, čímž má poté dvojice cestující k dispozici objem 740 litrů (měřeno až po střechu). V interiéru pak najdete i celkem 12 odkládacích přihrádek včetně držáků na pití.

Design interiéru je stejně minimalistický jako zevnějšek, takže palubní desku protíná jeden dlouhý výdech klimatizace, před řidičem je digitální přístrojový štít a uprostřed nechybí pár knoflíku pro ovládání ventilace a rádia. Středový tunel zde nehledejte, nízko mezi předními sedačkami je pouze malinký panel s jízdním voličem a tlačítky pro ovládání oken.

Malý dojezd elektromobilu? Smart si utahuje z lidí, kteří by rádi dojeli někam dál

Malý dojezd elektromobilu? Smart si utahuje z lidí, kteří by rádi dojeli někam dál

O elektrickém ústrojí zatím Wuling neprozrazuje detaily. Mluví se však o elektromotoru s výkonem 27 koní (20 kW), který využívá baterii o kapacitě 13,8 kWh. Dojezd na jedno nabití neznáme, ale pro výhradně městské využití se bude E5C určitě držet někde okolo 150 kilometrů. Maximální rychlost je 100 km/h.

Čínská značka uvádí, že se při vývoji inspirovala japonskými „kei cars“, tedy populárními miniauty k využití v přeplněných městech. Výsledek tomu naprosto odpovídá. Na domácím trhu se začne novinka prodávat na podzim.

První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 47 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků
Minitest Volkswagen up! GTI (85 kW): Meziměstská střela i obětní beránek

Volkswagen up! GTI

Utratit více než 400.000 Kč za městské auto se spalovacím motorem může kdekomu připadat jako holý nesmysl. Všechno ale začne dávat smysl, když vezmete v úvahu tři magická písmena na jeho zádi a pořádně se projedete.

21.  5.  2020 | Jan Mička | 13 příspěvků