Delecour a Alister McRae zamíří k Mitsubishi, Martin odchází k Fordu

Ve znamení dalších přestupových senzací proběhly v zákulisí vybraných továrních týmů v seriálu Mistrovství světa FIA v rallye minulé dva dny.
Delecour a Alister McRae zamíří k Mitsubishi, Martin odchází k Fordu
Tým Mitsubishi Ralliart se v příští sezóně představí posílený o dvě čerstvé akvizice - Francouze Fracois Delecoura (Ford) a Skota Alistera McRae (Hyundai). Místo třetího jezdce u týmu Ford Motorsport po Delecourovi nahradí jedna z velkých nadějí světového šampionátu v automobilových soutěžích Estonec Markko Martin, v současné době pilot vozu Impreza WRC v týmu Subaru.

Podle nejmenovaných zdrojů blízkých McRaeovi a Martinovi, byly jejich přestupy pečlivě připravovány již několik týdnů, respektive měsíců. Čekalo se pouze na rozhodnutí Makinena a Burnse, jejichž pohyb byl v mnohém katalyzátorem dalších nabídek i rozhodování v případě ostatních pilotů toužící po změně zaměstnavatele.

Tito jezdci své přesuny komentovali následovně:

Francois Delecour: „Pochopitelně jsem rád, že se mi dostalo takové příležitosti. S Focusem WRC mám za sebou výbornou sezónu, v níž se mi podařilo dosáhnout řady skvělých umístění. I tým Mitsubishi patří mezi absolutní světovou špičku, což dokazují i čtyři tituly mistra světa Tommi Makinena v řadě i úspěchy týmu v šampionátu značek. Jsem přesvědčen o tom, že s novým Lancerem WRC ještě dokážeme velké věci.“

Alister McRae: „Je logické, že mám velkou radost, protože můj nový tým vstupuje do další skvělé kapitoly svého působení v mistrovství světa. Vím, že nás s novým vozem čeká hodně práce, ale to je v naší profesi naprosto normální. Nový Lancer bude nyní nezbytné doladit tak, aby v příští sezóně mohl navázat na svého předchůdce. S Francois vytvoříme skvělý tým. Na naši spolupráci se již hodně těším.“

Markko Martin: „Zajímavých nabídek jsem během posledních čtyřech měsíců dostal několik, ale ta od týmu Ford se mi z dlouhodobého hlediska zdála nejlepší. Navíc budu mít možnost soutěžit ve všech 14 podnicích seriálu. Příležitost  dalšího růstu v jednom z nejlepších světových týmů jsem nemohl odmítnout. Focus RS je výborným vozem, základna M-Sportu patří mezi ty nejšpičkovější na světě a tým zase patří mezi ty s bohatou a úspěšnou historií. V týmu budu navíc partnerem Colina a Carlose, od kterých se mohu naučit celou řadu nepoznaných věcí. Prostě se budu zdokonalovat a učit. V příštím roce bude mým hlavním cílem sbírat co nejvíce zkušeností, obzvláště na soutěžích, kde jsem v minulosti nikdy nestartoval.“

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků