Delecour a Alister McRae zamíří k Mitsubishi, Martin odchází k Fordu

Ve znamení dalších přestupových senzací proběhly v zákulisí vybraných továrních týmů v seriálu Mistrovství světa FIA v rallye minulé dva dny.
Delecour a Alister McRae zamíří k Mitsubishi, Martin odchází k Fordu
Tým Mitsubishi Ralliart se v příští sezóně představí posílený o dvě čerstvé akvizice - Francouze Fracois Delecoura (Ford) a Skota Alistera McRae (Hyundai). Místo třetího jezdce u týmu Ford Motorsport po Delecourovi nahradí jedna z velkých nadějí světového šampionátu v automobilových soutěžích Estonec Markko Martin, v současné době pilot vozu Impreza WRC v týmu Subaru.

Podle nejmenovaných zdrojů blízkých McRaeovi a Martinovi, byly jejich přestupy pečlivě připravovány již několik týdnů, respektive měsíců. Čekalo se pouze na rozhodnutí Makinena a Burnse, jejichž pohyb byl v mnohém katalyzátorem dalších nabídek i rozhodování v případě ostatních pilotů toužící po změně zaměstnavatele.

Tito jezdci své přesuny komentovali následovně:

Francois Delecour: „Pochopitelně jsem rád, že se mi dostalo takové příležitosti. S Focusem WRC mám za sebou výbornou sezónu, v níž se mi podařilo dosáhnout řady skvělých umístění. I tým Mitsubishi patří mezi absolutní světovou špičku, což dokazují i čtyři tituly mistra světa Tommi Makinena v řadě i úspěchy týmu v šampionátu značek. Jsem přesvědčen o tom, že s novým Lancerem WRC ještě dokážeme velké věci.“

Alister McRae: „Je logické, že mám velkou radost, protože můj nový tým vstupuje do další skvělé kapitoly svého působení v mistrovství světa. Vím, že nás s novým vozem čeká hodně práce, ale to je v naší profesi naprosto normální. Nový Lancer bude nyní nezbytné doladit tak, aby v příští sezóně mohl navázat na svého předchůdce. S Francois vytvoříme skvělý tým. Na naši spolupráci se již hodně těším.“

Markko Martin: „Zajímavých nabídek jsem během posledních čtyřech měsíců dostal několik, ale ta od týmu Ford se mi z dlouhodobého hlediska zdála nejlepší. Navíc budu mít možnost soutěžit ve všech 14 podnicích seriálu. Příležitost  dalšího růstu v jednom z nejlepších světových týmů jsem nemohl odmítnout. Focus RS je výborným vozem, základna M-Sportu patří mezi ty nejšpičkovější na světě a tým zase patří mezi ty s bohatou a úspěšnou historií. V týmu budu navíc partnerem Colina a Carlose, od kterých se mohu naučit celou řadu nepoznaných věcí. Prostě se budu zdokonalovat a učit. V příštím roce bude mým hlavním cílem sbírat co nejvíce zkušeností, obzvláště na soutěžích, kde jsem v minulosti nikdy nestartoval.“

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků