Delecour a Alister McRae zamíří k Mitsubishi, Martin odchází k Fordu

Ve znamení dalších přestupových senzací proběhly v zákulisí vybraných továrních týmů v seriálu Mistrovství světa FIA v rallye minulé dva dny.
Delecour a Alister McRae zamíří k Mitsubishi, Martin odchází k Fordu
Tým Mitsubishi Ralliart se v příští sezóně představí posílený o dvě čerstvé akvizice - Francouze Fracois Delecoura (Ford) a Skota Alistera McRae (Hyundai). Místo třetího jezdce u týmu Ford Motorsport po Delecourovi nahradí jedna z velkých nadějí světového šampionátu v automobilových soutěžích Estonec Markko Martin, v současné době pilot vozu Impreza WRC v týmu Subaru.

Podle nejmenovaných zdrojů blízkých McRaeovi a Martinovi, byly jejich přestupy pečlivě připravovány již několik týdnů, respektive měsíců. Čekalo se pouze na rozhodnutí Makinena a Burnse, jejichž pohyb byl v mnohém katalyzátorem dalších nabídek i rozhodování v případě ostatních pilotů toužící po změně zaměstnavatele.

Tito jezdci své přesuny komentovali následovně:

Francois Delecour: „Pochopitelně jsem rád, že se mi dostalo takové příležitosti. S Focusem WRC mám za sebou výbornou sezónu, v níž se mi podařilo dosáhnout řady skvělých umístění. I tým Mitsubishi patří mezi absolutní světovou špičku, což dokazují i čtyři tituly mistra světa Tommi Makinena v řadě i úspěchy týmu v šampionátu značek. Jsem přesvědčen o tom, že s novým Lancerem WRC ještě dokážeme velké věci.“

Alister McRae: „Je logické, že mám velkou radost, protože můj nový tým vstupuje do další skvělé kapitoly svého působení v mistrovství světa. Vím, že nás s novým vozem čeká hodně práce, ale to je v naší profesi naprosto normální. Nový Lancer bude nyní nezbytné doladit tak, aby v příští sezóně mohl navázat na svého předchůdce. S Francois vytvoříme skvělý tým. Na naši spolupráci se již hodně těším.“

Markko Martin: „Zajímavých nabídek jsem během posledních čtyřech měsíců dostal několik, ale ta od týmu Ford se mi z dlouhodobého hlediska zdála nejlepší. Navíc budu mít možnost soutěžit ve všech 14 podnicích seriálu. Příležitost  dalšího růstu v jednom z nejlepších světových týmů jsem nemohl odmítnout. Focus RS je výborným vozem, základna M-Sportu patří mezi ty nejšpičkovější na světě a tým zase patří mezi ty s bohatou a úspěšnou historií. V týmu budu navíc partnerem Colina a Carlose, od kterých se mohu naučit celou řadu nepoznaných věcí. Prostě se budu zdokonalovat a učit. V příštím roce bude mým hlavním cílem sbírat co nejvíce zkušeností, obzvláště na soutěžích, kde jsem v minulosti nikdy nestartoval.“

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Mitsubishi Outlander 2
Rok výroby: 2010
Stav: 144 924 km
Cena: 250 000 Kč
Mitsubishi Colt 1,1
Rok výroby: 2005
Stav: 98 895 km
Cena: 80 000 Kč
Mitsubishi Colt 1,1
Rok výroby: 2011
Stav: 98 191 km
Cena: 120 000 Kč
Mitsubishi ASX 1,8
Rok výroby: 2012
Stav: 95 225 km
Cena: 320 000 Kč
Mitsubishi ASX 1,8
Rok výroby: 2012
Stav: 78 745 km
Cena: 310 000 Kč
Mitsubishi ASX 1,8
Rok výroby: 2010
Stav: 78 395 km
Cena: 254 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků