Delecour a Alister McRae zamíří k Mitsubishi, Martin odchází k Fordu

Ve znamení dalších přestupových senzací proběhly v zákulisí vybraných továrních týmů v seriálu Mistrovství světa FIA v rallye minulé dva dny.
Delecour a Alister McRae zamíří k Mitsubishi, Martin odchází k Fordu
Tým Mitsubishi Ralliart se v příští sezóně představí posílený o dvě čerstvé akvizice - Francouze Fracois Delecoura (Ford) a Skota Alistera McRae (Hyundai). Místo třetího jezdce u týmu Ford Motorsport po Delecourovi nahradí jedna z velkých nadějí světového šampionátu v automobilových soutěžích Estonec Markko Martin, v současné době pilot vozu Impreza WRC v týmu Subaru.

Podle nejmenovaných zdrojů blízkých McRaeovi a Martinovi, byly jejich přestupy pečlivě připravovány již několik týdnů, respektive měsíců. Čekalo se pouze na rozhodnutí Makinena a Burnse, jejichž pohyb byl v mnohém katalyzátorem dalších nabídek i rozhodování v případě ostatních pilotů toužící po změně zaměstnavatele.

Tito jezdci své přesuny komentovali následovně:

Francois Delecour: „Pochopitelně jsem rád, že se mi dostalo takové příležitosti. S Focusem WRC mám za sebou výbornou sezónu, v níž se mi podařilo dosáhnout řady skvělých umístění. I tým Mitsubishi patří mezi absolutní světovou špičku, což dokazují i čtyři tituly mistra světa Tommi Makinena v řadě i úspěchy týmu v šampionátu značek. Jsem přesvědčen o tom, že s novým Lancerem WRC ještě dokážeme velké věci.“

Alister McRae: „Je logické, že mám velkou radost, protože můj nový tým vstupuje do další skvělé kapitoly svého působení v mistrovství světa. Vím, že nás s novým vozem čeká hodně práce, ale to je v naší profesi naprosto normální. Nový Lancer bude nyní nezbytné doladit tak, aby v příští sezóně mohl navázat na svého předchůdce. S Francois vytvoříme skvělý tým. Na naši spolupráci se již hodně těším.“

Markko Martin: „Zajímavých nabídek jsem během posledních čtyřech měsíců dostal několik, ale ta od týmu Ford se mi z dlouhodobého hlediska zdála nejlepší. Navíc budu mít možnost soutěžit ve všech 14 podnicích seriálu. Příležitost  dalšího růstu v jednom z nejlepších světových týmů jsem nemohl odmítnout. Focus RS je výborným vozem, základna M-Sportu patří mezi ty nejšpičkovější na světě a tým zase patří mezi ty s bohatou a úspěšnou historií. V týmu budu navíc partnerem Colina a Carlose, od kterých se mohu naučit celou řadu nepoznaných věcí. Prostě se budu zdokonalovat a učit. V příštím roce bude mým hlavním cílem sbírat co nejvíce zkušeností, obzvláště na soutěžích, kde jsem v minulosti nikdy nestartoval.“

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků