Dělá Tesla tahače primárně pro sebe? Budou totiž operovat mezi továrnami

32 komentářů

Kuk Vykuk
29. listopadu • 16:43

Přednáška šéfa vývoje Tesla Semi v Holandsku upřesňující některé zajímavé body týkající se také jejich provozu v Evropě.
https://electrek.co/2017/11/26/tesla-semi-vp-... ... - Bude mít stejnou ložnou kapacitu jako dízly tudíž bude mít i podobnou hmotnost
- aerodynamika rychlostního vlaku
- adaptace pro evropské předpisy
- hospodárnost provozu bude v Evropě prý dokonce vyšší díky vyšším cenám za naftu
- plánují destination nabíječky pro tahače
- stejnej AP hardware jako maj v osobákách
- 360 stupňové pokrytí kamer kolem vozu - (by měli teda něco přidělávat i na návěsy)
- stejně jako u M3, tahač nemá klíčky a spoléhá se na appku v mobilu... hm

Kuk Vykuk
29. listopadu • 17:07

Tedle týpek byl dřív šéfem vývoje tahače Freightliner Cascadia u Daimleru, pak uváděl do provozu model S u Tesly, pak si dal voraz a od roku 2015 maká na Tesla tahači.

Kuk Vykuk
29. listopadu • 16:10

Už maj 200 rezervací. Rezervační poplatek zvedli z 5 000 $ na 20 000 $ Připojilo se i DHL se 10 kousky pro testování. DHL a nejenom oni, již nějakej ten pátek pomáhá s testováním Tesla Semi tahačů.
https://electrek.co/2017/11/28/tesla-semi-ele... ...

josephko
29. listopadu • 8:11

Ak by to tak aj bolo, tak v tom vidieť len Muskovu genialitu. Vyrobí si kamióny pre seba, ale potom si z toho urobí ďalší veľký biznis.
Na druhej strane by bolo asi dosť nelogické, keby sa Musk sústredil len na osobné autá. V pláne má okrem nákladných áut aj pick-up. A ktovie, možno raz Tesla bude vyrábať aj traktory a kombajny. :-) Aj keď nie asi komplet, ale aj pohonné ústrojenstvo by bol zaujímavý biznis...

runner42
29. listopadu • 7:55

2.769 US$
To jsou z aktuálních zveřejněných čísel vypočtené roční servisní náklady osobního vozu Tesla. To je 4x více než například u BMW.
V našich podmínkách to znamená cca 80 tisíc Kč ročně.Prosím o vysvětlení od některého věřícího, který zde roky opakuje, jak jsou elektromobily jednoduché a laciné na údržbu. Předem děkuj.

29. listopadu • 13:20

A co to zahrnuje, ty "náklady"? Aby to zase nebylo řečeno "A" a chybělo B, C a D... To ty umíš velmi krásně.

runner42
30. listopadu • 6:58

Rozpad není podstatný a je zbytečné se hnípat v cenách za kabinový filtr, výměnu destiček a podobné podružnosti.Podstatné je pouze číslo vykázané jako příjem za servisní činnost vozidel. Tento příjem Tesly je totiž současně výdejem majitelů vozidel.
A jelikož je znám počet prodaných vozů, lze se nakonec dopočítat k průměrným servisním nákladům na jedno z nich.A teorie o levnějším servisu elektromobilů je v troskách.

mpolan
30. listopadu • 8:20

Naopak, je to velmi podstatné.
Protože se nemusí jednat jen o náklady na servisní prohlídky (což je předmětem toho, na co poukazujeme ve věci nižších nákladů), ale také náklady na opravy (a tam už je to vždy věcí zpracování a používání auta).
Takže jako vždycky, zase jen lžeš.

runner42
30. listopadu • 14:53

=8-o Tak to chodí možná v Muskově fantasy světě, v tom reálném jsou servisní náklady výdaje vynakládané na udržení funkčnosti daného zařízení.A je jedno, zda jde o auto, telefon nebo mixér.
Rozdělení výdajů na tzv. servisní prohídky a opravy poruch je z pohledu vlastníka zcela irelevantní, protože jeho zajímá pouze a jedině zachování funkčnosti zařízení a celkové výdaje s tím spojené. Výše nákladů na "servisní prohlídku" je samozřejmě pouze o přerozdělování těchto výdajů v čase s cílem zachování kontinuální funkčnosti při co nejnižších výdajích. Škodovka by, když to přeženu do extrému, mohla dělat servisní prohlídky za korunu. Jen by při nich nic neřešila, žádné výměny oleje, jen by počkala, až se to v autě vy*ere a pak inkasovala za opravu. Tudíž nic jako objektivní vzájemně porovnatelná výše nákladů na servisní prohlídky neexistuje, existuje pouze srovnání celkových servisních nákladů na udržení funkčnosti.Totální K.O. pro Teslu je pak srovnání těchto výdajů s údajem pojišťoven o kilometrovém nájezdu elektromobilů, ze kterého vyplývá, že tato vozidla mají medián průměrného kilometrového nájezdu přibližně o polovinu měnší, než spalovací vozidla stejné kategorie. Poloviční nájezd a čtyřnásobné servisní výdaje pak dávají za pravdu Consumer Reports, tedy že Tesly jsou s s velkým odstupem bezkonkurenčně největší šrot, jaký lze dnes koupit.

Saman
29. listopadu • 9:48

nejsem sice verici v tom slova smyslu co se vetsinou uvadi, ale tak cena je to myslym relativne normalni na dany cenovy segment jak Tesla S spadaje to 4x vic oproti jakemu BMW? neb u BMW se daji poridit pakety kde majitele servis nestoji nic po dobu treba 5 let, takze pak by to mohlo bejt i 80000x drazsi nez BMW :-DTesla pokud vim ma predepsane jen 2 prohlidky za dobu tech 8 let "zaruky" a zbyle jsou dobrovolne, ty povinne stoji neco okolo $1500nejdulezitejsi na tech cislech ale bude jake budou servisni naklady pak na ojetinach stari 5-10-15 let, tam muze Tesla bud profitovat a nebo taky totalne pohoret, po 5 letech s modelem S na trhu ale jaksi na takova cisla musime pockat jeste tech 5, 10 a vice let :-) osobne si myslim ze pohori, protoze Tesla se holt profiluje reci jejich "sefu" do luxusnich segmentu, ale proste neni ani luxusni ani kvalitne udelana, a jedinou devizu kterou u nich vidim je, ze davaj zajimave kapacity baterii a ze maji sit vlastnich nabijecek

runner42
29. listopadu • 12:30

Co Tesla předstírá a řeči o dobrovolnosti jsou ireleventní.
Jediný nezvratný fakt jsou přiznané příjmy vyinkasované za servisní činnosti, což jsou současně náklady zákazníků. A ty hovoří zcela jasně.Jinak upozorňuji, že jsem nepsal nic o modelu S, ale o průměru přes všechna vozidla. Fakt je, že servisní náklady se mezi třídami nijak radikálně v prvních pěti letech neliší, tedy rozhodně ne o celý řád. A neznám kromě supersportů žádný, opakuji žádný běžný spotřební osobní automobil, kde by servisní náklady za prvních pět let dosahovaly sumy 400.000 Kč. To je prostě masakr.

audax
28. listopadu • 15:41

keď začne tak drahé náklaďáky vyrábať pre seba,tak už nebude stíhať vyrábať nič,dnes už robí osobné autá s velkou stratou,nestíha robiť ani tie,dokedy bude baviť muskových sponzorov dotovať stratovú nestíhajúcu výrobu ? čo chce prepravovať,keď nestíha ani vyrábať ?

Saman
28. listopadu • 13:16

spousta automobilek si stavi vlastni dopravniky a logisticka vozitka v arealech, proc si tedy nepostavit i nakladak na logistiku mezi fabrikama? na tohle zrovna Tesla muze i celkem zajimave vydelat

Sarcasticus
28. listopadu • 13:22

To by ovšem na takovou přepravu mezi 2 továrnami TESLA měla použít místo tahačů spíše Muskův Hyperloop? ;-)

Saman
28. listopadu • 16:45

schvalne co bude drazsi a bude se stavet dlouho, hyperloop, nebo par desitek kamionu? odpoved asi znas :-D

dilema
28. listopadu • 21:23

Hyperloop by údajně měl být z hlediska výstavby levnější než silnice nebo železniční svršek. Položit něco přes 400 km potrubí na povrchu by se možná dalo stihnout za 2 roky. A kdyby to mělo jen na počátku nynější zkušební rychlost kolem 200 km/h, tak by mohli posílat v kapslích díly s mnohem vyšší rychlostí než umožňuje přeprava po silnici. Pokud by to umožňovalo mnohem vyšší plánovanou rychlost s krátkými odstupy a díky podtlaku i možná i s nižšími náklady, pak by to asi mohlo konkurovat i těm elektrickým tahačům, které mají být také dokončeny za 2 roky.

Sarcasticus
29. listopadu • 12:17

Jo, tak nějak si to Elon představoval v r. 2013, ale pro přepravu lidí. Poměrně podrobně i s předpokládanými náklady to tehdy bylo uvedeno na http://m.zive.cz/clanky/hyperloop-podrobne...Také je tam uvedeno ve 2. kapitole uveden odhad " ... 3 až 5 let do po­sta­ve­ní pro­to­ty­pu a re­ál­nou kon­struk­ci me­zi 5 až 7 le­ty". Tahle nákladní trasa mezi jeho továrnami by byla sice o něco kratší, než trasa Losa Angeles - San Francisco, kterou si tenkrát představoval, ale na otestování by to možná bylo ideální. Kdyby se to opravdu podařilo do toho r. 2019, tedy postavit tam tu reálnou konstrukci během 2 let, tak by to bylo snad poprvé, kdy by se shodoval původní časový odhad E. Muska s realitou? ;-)

Saman
29. listopadu • 9:40

tak jo, tak zacni stavet, fandim ti, budes prvni na svete kdo postavi hyperloop a rovnou na trase 400km :-D prozatim jeste nemaj na hyperloop hotoveho vpodstate nic, a jen testujou na necem malem s cimsi co pripomina testovaci drahu pro katapulty, ale ty jiz vis ze to bude levnejsi a na 400km to jiste bude za par supu a levnejsi nez si postavit par desitek tahacu na baterky, a abych nezapomel, zmaknou tuo postavit za 2 roky :-Djen potrebne pozemky na tech 400km by asi stali nasobne vic nez treba 50 tahacu Tesla Semi B-] , pak nejdriv danou stavbu naplanovat, predlozit plany uradum a cekat na schvaleni stavby, to mame i v podminkach jako je USA cekacku asi 5 let ;-) (v CR tak 15 let a to v pripade stavby spadajici pod stat, u soukromnika tak 20 let v lepsim pripade) , a silne pochybuju ze by stavba 400km neceho co vlastne jeste ani neni plne "vyzkoumane a dokoncene" bude stat min nez treba 20-30 milionu dolaru na kilometr , takze 8 miliard dolaru v lepsim pripade cista stavba, no popravde za 8 miliard bude tak 20-30 tisic nakladaku Tesla Semi a jeste zbude dost na provoz tech tahacu po dobu nekolika let :-D

Sarcasticus
28. listopadu • 17:29

Může být, ale hlavně málokterý ze zájemců o elektrický tahač je asi natolik uvědomělý fanoušek E. Muska, aby si místo tahačů objednal pro svůj business rovnou hyperloop(y) a dal na to Tesle podobnou (nebo ještě větší) zálohu, jako na ty tahače? ;-)

Gagarin235
28. listopadu • 11:39

0-96 km/h v plné zátěži má dát za 20 sekund, ne 36 .

Gašpo
28. listopadu • 11:30

No, to dáva zmysel, pretože neviem ktorý autodopravca by niečo také potreboval. Veľký kamión na relatívne krátke vzdialenosti. A ako vidím zábery toho interiéru, bavím sa predstavou ako zastaví na vrátnici, stiahne okienko a bude podávať nejaké lejstrá. Jó u Muska tam je to jiná, tam mu to pošle internetom. Tam bude internetom vyhadzovať aj hovná, predpokladám že geniálny Musk do sedačky zabudoval aj toaletu. Som to ja ale pako zaostalý.B-]

Antiautomat
28. listopadu • 19:52

Ohromny omyl.
Tak napriklad trebars taky VW JITJIT=Just In Time.Preco sa miesate do niecoho, comu nerozumiete...

Saman
28. listopadu • 13:14

tak se podivej jak snadno se do toho nastupuje a vystupuje, stahovani okynek je pozustatek doby kdy nebyla zadna automatizace a bylo vse tak nejak "praveke" jasne mame to vpdostate vsude kolem nas, ale je to zase ta zastaralost toho ze neumime vyuzivat moderni technologie, u kasy platime kartou/telefonem/a i treba cipem v ruce, ale na parkoviste musime vjet tak ze zmacknem cudlik a vyjede nam papirek kterej pri odjezdu nascanujem nebo zase vlozime do sterbyny, proste totalni zaostalost modernich systemu na mistech kde se da desne usetrit cas a treba i ty emise :-) pritom systemy na to jiz jsou hotove, staci je jen pouzivat, ....jedu na parkoviste a kamera zaregistruje moji spz, v dobe kdy chci parkoviste opustit tak bude postaru a zaostale natukam spz aby me vystavil ucet k zaplaceni a kamera na vyjezdu me zase pdole spz pusti ven (platici misto) a na parkovistich bez placeni jeste o to snazsi, vse si ohlida jen PC napojene na ty kamery a auta proste pousti podle kapacity karkovoste, coz je dnes bezne hlydany udaja podle toho ze si jiz na dve desitky firem ten tahac predplatili sumou $20k za kus a 4 zakaznici FE za $200k za kus, tak asi zajem bude i ze strany jinych firem, zrovna v USA jezdi delsi trasy nez 400 mil mene nez 15% kamionove dopravy, vyhodnejsi je v USA takova cesta na zeleznici jak cenove, tak vetsinou i rychlostne, pokud tedy nejedou 2 ridici ;-)

CD()78qwfhcf89
28. listopadu • 14:45

Dalsim prikladem muze byt 'moderni' elektromobil: Problem nedostatecne ekologicnosti spalovaciho motoru resi tak, ze jej nahradil problemem planovani trasy 'od nabijecky k nabijecce'. A zatezovani zivotniho prostredi v okoli mista provozu nahradil zatezovanim zivotnoho prostredi v okoli elektrarny a v okoli mista tezby lithia (coz jsou ovsem z nejakeho me nejasneho duvodu nepodstatne zalezitosti).

Gašpo
28. listopadu • 15:55

Bohužiaľ je to ešte horšie. Nielenže ekologickú záťaž len pokrytecky prenášajú na iné miesto, oni ju ešte navyšujú. Už ohľadom tohoto "náklaďáku" vychádzajú články s prepočtami a sú to neuveriteľné čísla. Keby sa aj podarilo realizovať uvedené rýchlonabíjanie, tak potreby budú tak vysoké, že nabíjanie pár náklaďákov spotrebuje výkon celej elektrárne. Musela by sa prebudovať nielen poddimnezovaná infraštruktúra, ale museli by sa začať stavať aj elektrárne.
Myslím že Musk týmto počinom akurát zvýraznil problém o ktorom sa dávno hovorí aj u masívnejšieho nasadenia malých elektromobilov a ktorý zelená politická korektnosť tak urputne ignoruje. Pretože hovoriť pravdu, to je ohrozenie kariéry. Kráľ bude chodiť nahý a všetci budú hýkať nadšením. Je to paródia.:-D

Saman
29. listopadu • 9:32

ty clanky s neuveritelnejma cislama jsou krasnej podvrh a bulvar, jen to dementne prevzali i nektere agentury ktere ze sebe udelali debili v primem prenosu :-Daneb Tesla ktere jedina muze mit prozatim nejaka data uvadi spotrebu pod 2kWh na 1 mili, ale ty clanky uvadi spotrebu 2.48kWh na kilometr, coz jsou velice zajimave cifry :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Kuk Vykuk
29. listopadu • 15:53

Gašpo má ekologickou zátěž na mozku a ne a ne se jí zbavit.

kkk
28. listopadu • 21:40

Tady máte pár odpovědí ,že to jde aniž by se musela posilovat sít nebo elektrárny http://www.hybrid.cz/tesla-otevrela-v-kaliforn... ...

)(w7ddch(&78
28. listopadu • 14:37

Rekl bych, ze bychom ty moderni technologie i docela radi vyuzivali, kdyby tedy fungovaly 100% a kdyby skutecne pomahaly resit situaci. Prozatim je to ovsem tak, ze maloktera moderni technologie funguje 100% a maloktera situaci skutecne resi. Vetsina takovych 'krutoprisne frikulinskych cool' reseni nezvlada 'neobvykle' situace, ktere by i castecne retardovany lidsky operator zvladl bez mrknuti oka.Treba na priklade s parkovistem: Prijede-li auto bez SPZ (kupodivu i auto bez SPZ muze parkovat), ci s nejakou obskurni SPZ, nebude mit zadny problem zaparkovat, i kdyz tam bude obsluhovat mentalne slabsi 70 lety dedula.Prilis casto se take stava, ze tyto 'moderni' technologie resi problem tak, ze jej nahradi sadou jinych, vetsinou jeste slozitejsich problemu. Napriklad systemy autonomniho rizeni v nekterych autech vyzaduji pomoc cloveka, coz mi prijde jako 'pomoz mi pomahat ti'. Nakonec tedy nejen ze musi ridic sledovat dopravni situaci, ale navic jeste musi sledovat, zda autonomni systemy skutecne funguji spravne. Skutecne jsem jediny, kdo si predstavuje moderni technologie a predevsim jejich funkci ponekud jinak?

Kuk Vykuk
29. listopadu • 15:58

Bych chtěl, aby technologie fungovali na 100 % a přitom ještě spousta lopat neumí přecíst ani ten papír na tož tam něco naškrábat. Když se to zkombinuje s polovyléčenou smažkou, tak to papírování pak stojí za to.

Lopata na hovno čumí
28. listopadu • 10:59

To je kluk jeden ten Ílon :)

Doporučujeme

Články odjinud