Dělá Tesla tahače primárně pro sebe? Budou totiž operovat mezi továrnami

Revoluce v kamionové dopravě, nebo si Tesla svůj tahač vymyslela hlavně pro sebe? To jsou dohady po oznámení, že jej bude využívat na přepravu nákladu mezi svými továrnami.

Americká automobilka jen před nedávnem předvedla svůj elektrický tahač. Revoluce v kamionové dopravě již mezitím dostala i svou cenovku a objevily se také další informace. Podle nich bude novinka operovat mezi továrnou v kalifornském Fremontu a továrnou Gigafactory v Nevadě. Nevyrábí tak vlastně Tesla tahač primárně pro sebe? 

Čtyřhodinová vzdálenost mezi továrnami je pro Teslu výrazným výdajem. Tahač Semi tak chce automobilka využít jako levnější možnost dopravy. V dokonalých podmínkách by dokonce Semi mohl zvládnout zpáteční cestu na jedno nabití, prý už dokonce proběhly i první testy. Internet proto zaplavily dohady, že výrobce elektromobilů si tahač navrhl hlavně pro svou potřebu. Ne kvůli revoluci v kamionové dopravě, jak se v současnosti hojně říká.

První náklaďák od Tesly už má ceny. Nejlevnější stojí 3,2 milionu

První náklaďák od Tesly už má ceny. Nejlevnější stojí 3,2 milionu

Samotný Elon Musk se měl v minulosti vyjádřit, že přeprava mezi továrnami je bolestivý náklad. Viceprezident automobilky Jerome Guillen teď promluvil o novém řešení. "Na přepravu mezi našimi zařízeními v USA budeme používat vlastní tahače. Máme montážní linku v Kalifornii a Gigafactory v Nevadě. Proto budeme používat naše tahače na přepravu věcí mezi nimi."

Elon Musk během prezentace Tesly Semi uvedl, že vůz dokáže na nákladech za palivo ušetřit během milionu ujetých mil až 200.000 dolarů, v přepočtu přes 4 miliony korun. Je těžké si představit, že by měl takovou nálož zvládnout jeden tahač, flotila už ale s takovým nájezdem problém mít nebude. Na druhou stranu se Muskovi není proč divit - vypadá totiž přinejmenším zvláštně, když producent "zelených" automobilů používá k logistice náklaďáky se spalovacími motory.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

dnes | Milan Lažanský | 3 příspěvky
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků