Tak mě zaráží joná věc, jak píše že český řidoč na cyklisty troubó
Mě zaráží jiná věc, jak se píše, že český řidič na cyklisty troubí. Včera jsem na cyklisty klakson musel použít, a to mě nikdo nevymluví že po 1 kilometru si mě museli všimnout, a stejně nereagovali. Bylo to na selnici třetí třídy, cyklistů jelo asi šest a vedle sebe, a žvanili. Jak to bývá okolí silnic třetí třídy občas není posekáno a bývá tam docela nepřehledno kvůli vysoké trávě, tento úsek dobře znám tak se dá s cyklisty počítat a tak jedu opatrněji, ale že bude 6 cyklistů vedle sebe zaberou celou vozovku, a nedbají že za nimi jede auto je oprabdu prasečina. Mimo to při jízdě ciklistů na pozemních komunikací platí stejná pravidla jako pro řodiče, a dost cyklistů svím jednáním porušují zákon např. neosvětlený cyklisti, jízda více cyklistů vedle sebe, jízda v protisměru, jízda po chodníku, jízda na kolw přes přechod prochodce, a dokonce v ojedinělích případech i překročení rychlosti v obci (což u nás je možné díky strmému kopci který k tomu svádí i motoristi, ač je to v obci). Takže není to o motoristech ale i o cyklistech kteří nedodržují dopravní předpisy, ač jsou účastníci silničního provozu, při pohybu na pozemních komunikacích, i kdyby jeli na skateboardu.
K slyšení v provozu mohu uvést jen to, že auto za sebou slyším a dokážu docela dobře odhadnou i jak daleko mi objede. Pro zachování života je to dost podstatné.Blízké objíždění je hrozný nešvar, ale osobě vytáčí jiná bezohlednost a to je protijedoucí předjíždějící řidiči, který vás bez problému míjí rychlostí přesahující snadno 100 km/h 20 cm od vás.
Zdravim vsechny cyklisty - ridice i neridice - co si dneska uzili stejne jako ja Velkou jarni cyklojizdu. :)
Jeli jste za sebou dle zakona, nebo jste se zase chovali jak hovada, jedouci v "pelotonu"? Kdyz uz se tady tak dozadujes nejake tolerance a ohanis tim, jak maji zakony dodrzovat ridici, tak me zajima, jestli se tim taky ridis.Jinak asi zacnu poradat Velke jarni pochody po cyklostezkach, aby cyklouni ochutnali svou vlastni medicinu.
Jeli jsme dle zakona podle schvaleneho planu akce a podle pokynu Policie CR. :)
Takze samozrejme jako hovada s radosti, ze muzete ostatni otravovat a zdrzovat. Osobne tuhle uchylku otravovat ostatni nechapu a nemam ji rad. Je hezke, ze to PCR posveti a partu uchylaku necha blokovat dopravu, ale proc se pak cykloun divi, ze ho nikdo nema rad? Co je tak uzasneho na vedomem nakakavani a zdrzovani lidi, ktere cyklistika nezajima? Je skoda, ze vstricnost systemu k autojizdam na cyklostezkach neni stejna. Hovada jsou pochopitelne i mezi ridici a jiste by se par noclafu, kteri by meli stejne hloupou radost ze zdrzovani cyklousu naslo. Mozna i ty bys ten den vzal auto a jel blokovat jen pro ten dobrej pocit. Ostatne vetsina cyklistu i ridi a da se predpokladat, ze sve chovani kvuli zmene dopravniho prostredku nemeni, z primitiva za riditky se jen stane primitiv za volantem.
Je hrozna skoda ze snahy o urazku od nekoho jako ty se me nemuzou dotknout - i presto ze se tak moc snazis. ;)Mas rozkosny slovnicek. Vyraz "cyklous" te naucili kluci v Modry ustrici? :) A nekolik tisic lidi je pro tebe "parta"? A prestoze pravidelne cyklojizdy obcas nekomu zpusobujou tlaky v zilce, tak pokazde prevazuji od okolostojicich souhlasne a podpurne projevy.PS : Cyklojizda neblokuje dopravu - cyklojizda je dopravou. ( je to stejna blbost jako rict, ze "auta blokuji dopravu" ) A cyklojizda nepropaguje "cyklistiku". Cyklojizda propaguje kolo jako rovnopravny dopravni prostredek a !soucast! dopravy, stejne jako auta a MHD - coz je neco, co spousta lidi stale nechape.
Tvuj rozbor toho, co ja delam je usmevny;-)Cyklojizda NENI dopravou, protoze porusuje pravidla. Ale vidim, ze buznomataci uz jsou z vlastnich lzi uplne mimo. Je ponekud pochopitelne, ze kdo se jde podivat na partu cyklousu, tak s nimi sympatizuje, na tom nevidim nic divneho. Ucastnik na meetingu KSCM taky vetsinou vyjadruje komancum podporu.Kolo neni a nikdy nebude rovnopravne, to jen v hlavach pomatencu vznikaji podobne myslenky. Kdyby rovnopravne bylo, zadny buzno*mat ani podobni hlupaci by neexistovali, stejne jako by nebyly zadne cyklojizdy, blokujici dopravu. Vyrovnani a rovnopravny clovek si nepotrebuje na ostatnich natlakem vyrvat sva domnela "prava".
Pojd, pojd, pridej! Jen houst! Sdel nam prosim dalsi "Skylinovi ultimatni pravdy"!Ja si bezim pro popkorn. :D
Nejak ti ujizdi nervy a s nimi i cestyn, noclafe ;-) Osobne ti preju, abys potkaval co nejvic lidi, jako jsi ty sam. Az te oprasi nejake auto, muzes si rict, ze je to nejaky cyklomaniak z buznomatu, co akorat svou frustraci zrovna nevybiji na autech behem cykljizdy, ale za volantem na cyklousich. Mentalnimu profilu aktivisty by to odpovidalo. ;-)
Je vtipny, jak kdyz ti dojdou vecny argumenty, tak uz se zmuzes jenom na vyhrozovani a urazeni. Je to slaboduche, ale tobe to budiz odpusteno. :)Ja na cyklojizde jel uz mnohokrat a muzu ti o tech lidech rict, ze zadnyho frustrovanyho ubozaka jsem tam nepotkal ( "cyklomaniak z buznomatu" - tenhle talent na pojmenovani vnitrniho nepritele mas z VUMLu ? :D ) . Vzdycky jsem tam videl jenom pohodovy lidi, co v klidu a sporadane jeli. Zadna agrese, zadny havarie, zadny nadavky, nic. :) Agresivni ubozaci se pokazde objevuji jenom v ctyrkolovych plechovkach, kdyz nejsou schopni chvilku pockat a snazi se projet skrz dav lidi na kolech - a casto i primo pred policajtama...
par. 57 - jízda na jízdním koleodstavec 3 - Cyklisté smějí jet jen jednotlivě za sebou.
ano a je nehezké když to v běžném provozu dělají jinak - ale diskutovaná cyklojízda byla mimořádnou policií povolenou hromadnou akcí - jak jsem psal, nejsem příznivcem, ale přežiju - je to stejné jako třeba spanilé jízdy historických automobilů rychlostní zkoušky v rally a jiné akce, kde v souladu s příslušnými předpisy je dočasně omezen jiný provoz - jak se dělo i zde. to podstatné - bylo to takto zcela v souladu s platnými zákony. Nikdo nic neporušoval.
Bohudík se musím připojit k "JirkaK" a jiným uvědomělým. Na silnici platí pravidla silničního provozu, vše ostatní jde bohudík stranou. Cyklisté, mnohem častěji než řidiči motorových vozidel, vůbec neznají a nedodržují pravidla silničního provozu. Úvodní článek je zavádějící. Jako řidič, který denně najezdí stovky kilometrů, to mohu jen potvrdit a zážitky by byly na malou knihu => cyklista v protisměru (s taškama na řidítkách a v polovině pruhu), cyklista v protisměru na kruhovém objezdu, cyklisté přejíždějící přechod pro chodce (bezprostředně před vozidlem), nedávání přednosti, neukazování změny směru jízdy, jízda dvou a více kol vedle sebe (i v nebezpečných úsecích - zatáčky). Nemluvím o opilých či telefonujících cyklistech... Nebo o pánovy který měl minimálně 80 let a na kole značky Ukrajina (určitě splňující povinnou výbavu kola) kličkoval v polovině jízdního pruhu - šlapal jen jednou nohou (invalida) a berle měl přehozená přes řidítka... To bylo fakt drsné :-DTo považujte za fakta. Jsou samozřejmě i výjimky - lze spočítat na prstech jedné ruky.Na kole také samozřejmě jezdím. Ale držím se při krajnici a přizpůsobuji svou jízdu svým schopnostem a stavu vozovky (viz. výmluvy na špatný stav krajnic atd.). Kanálům se vyhýbám také, ale při objíždění překážky dbám předpisů - ukazuji změnu směru jízdy, popřípadě zastavím (překážka je na mojí straně). Neohružuji ani neomezuji ostatní účastníky silničního provozu... A ono to jde...
Jestli povazujes prani, at potkavas lidi jako jsi sam za vyhrozovani, tak by ses nad sebou mel zamyslet :-DSoucasne jestli poukazani na slaby cestyn je urazeni, tak to ti tvuj zivot fakt nezavidim, to musi byt peklo vetsi, nez se zdalo ;-)Jo taaak, vy jste si v pohode blokovali a tem agresorum v autech se to nelibilo? :-D:-D Narez, asi si udelam piknik na cyklostezce a kdyz se bude nejaky "agresor na dvou kolech" snazit projet, hned bude za ubozaka, zatimco parta blokujicich piknikaru budou proste uplni pohodari :-DNoclafe noclafe, mel by sis zmenit nick na sudid nebo etnord, melo by to lepsi vypovidaci hodnotu;-)
mohl by sis prosím vedle sebe položit krabičku od sirek?
ještě prosím nějakou takovou hlubokomyslnou
většinou sice tyhle hromadné demonstrativní akce jakéhokoliv druhu nemám moc rád (byť je přežiju pokud neblokují úplně) - obvykle to totiž znamená komplikace pro ty druhé, ať už je tím druhým kdokoliv. Ideálem je běžný provoz, kdy se někdo prostě potřebuje dostat z bodu A do bodu B a tedy nikoliv lokální zhuštění provozu.Ale pokud kvůli téhle akci rupně Skylinovi další žilka, tak mi už tak marná nepřijde.
Wow, od cyklouse zajimavy nazor.O mou zilku nemej starost, smich pry zivot naopak prodluzuje ;-)
Pro upřesnění - každý cyklista je podle zákona řidič. Něco podobného asi bylo o víkendu i u nás. Jedu po hlavní a na křižovatce si všímám městského střážníka stojícího na chodníku a čumícího do blba. Vzápětí se z vedlejší ulice, ze stopky, vyřítila skupinka asi dvaceti kolařů, bez toho že by se alespoň podívali, natož se pokusili o něco jako "stůj dej přednost v jízdě". Strážník, místo aby každého z nich skásnul na fleku o 2500,- za nedání přednosti, dělal že nic nevidí a vlastně se nic neděje. Klídek, pohoda, hlavně že sluníčko svítí B-]
vzhledem k tomu, že nevykonali potřebu na obecní trávník, bylo takové počínání mimo duševní kapacitu příslušného strážníka
Vícekrát se tady zmiňovala jízda na kole po přechodu nebo chodníku. Musím se přiznat, že to sám někdy dělám a porušuji tím předpisy. Dělám to někdy v zájmu vlastní pohodlnosti, ale i plynulosti provozu a bezpečnosti své i jiných. Samozřejmě vždy dbám na bezpečnost jiných, hlavně chodců.Ta pohodlnost nastoupí tam, kde míjím tabuli s modrým obdélníkem a žlutými hvězdami, která mne informuje, že tato cyklostezka a veké tabule byly postaveny s přispěním fondů EU, ale už nezbylo na jejich propojení navzájem nebo se silnicí. Pak použiji i liduprázdný chodník.Přechod pak někdy použiji, když cyklostezka končí před přechodem u nás oblíbeným způsobem, tj. značkou Konec stezky pro cyklisty, aby za přechodem opět začala. Někdy to má svou logiku, ale většinou volili tvůrci pro ně jednoduché a levné řešení. Samozřejmě to neudělám před autem, které jelo souběžně se mnou a odbočuje přes přechod doprava. Já tím způsobem jiným autům pomohu tím, že jízdou přes přechod z něj dříve vypadnu.Chodník pak užívám k jízdě ještě při najíždění na cyklostezku. Ona tam totiž mnohdy jiná cesta nevede. Když to lze udělat bezpečně přes chodník, je jízda bezpečnější než zastavit na silnici a přes chodník kolo převádět, což jediné je v souladu s předpisy.Vůbec mi připadá, že ti projektanti a stavitelé cyklostezek na kole nejezdí. Je to absolutní chaos a i pro místní je složité se po nich pohybovat. Cizinci pak mají absolutní smůlu. Stezky si často všimnete, až vás od ní odděluje zábrana. Možná u nás i existují výjímky, ale za cyklisticky vyspělými zeměmi silně pokulháváme.Proto bych poprosil i řidiče o trochu tolerance, když vidíte cyklistu porušovat některé předpisy. Ne vždy to je zcela jeho vina.
:-D Takze abych to spravne pochopil, cyklista je liny jako prase a proto porusuje predpisy, neni to vsak soucasne jeho vina :-D Krasne jsi tu esenci cyklistickeho hovadismu shrnul do jednoho prispevku, diky. ;-)
Nezklamal jsi, díky. :-D:-)):-);-):-P:-|:-/:-(3-[:-OB-]
Jsi nejakyho rozharany, mel by sis ujasnit, co chces svetu sdelit. ;-)
Při provozu vnímá cyklista zezadu přijíždějící automobil jinak než to je z pohledu řidiče. Jezdec na kole totiž v okolním hluku vozidlo skoro neslyší. „Cyklista vůz obvykle zaregistruje, až když ho má těsně za sebou. Když o něm neví, jede si s určitým odstupem od krajnice. Teprve až se o autu za zády přesvědčí, zajede víc doprava, aby řidiči usnadnil předjetí. Když ho ale auto znenadání těsně mine, je to riskantní,“ říká AutoRevue.cz Radka Žáková z oddělení PR a komunikace Centra dopravního výzkumu.------------------------------------------------------------------------------------Z toho plyne poučení - na každého cyklistu včas zatroubit. Použití houkačky k upozornění předjížděného řidiče je mimo obec legální a plně v souladu s dopravními předpisy.
Používání houkačky mimo obec rozhodně legální není. Může se používat pouze v zákonem stanovených případech a mezi ty nepatří předjíždění cyklisty. Nejsme v Řecku chlapče.
Přečti si zákon a nafantazíruj. Zvukové výstražné znamení k upozornění předjížděného řidiče je mimo obec naprosto v souladu se zákonem. Že je automatické použití při každém předjíždění nesmyslem, to ano, je ale legálním nesmyslem.
Já troubím na cyklisty velmi často. Samozřejmě s předstihem, aby se nelekli a nespadli z "rovnoprávného" nikoliv rovnovážného kola. Nicméně je to k ničemu => dva cyklisti vedle sebe v serpentýnách => troubým 50 m před nima => NIC, jedou dál => musím zpomalit z 80 na 30, znovu troubím => NIC => na rovince je předjedu, oni čumí a zřejmě netuší která bije... Cyklista, který byl do silnice, podle silničních pravidel bud předjíždí prvního cyklistu => potom ale nedal znamení rukou a navíc předjížděním omezil ostatní účastníky sil.pr. Nebo jede vedle prvního úmyslně a také porušuje zákon. V obou případech jsem já pirát silnic a oni chudáci.... Bez komentáře. Navrhuji povolit sejmout jednoho cyklistu měsíčně - pro uvolnění atmosféry na obou stranách.
Máš pravdu. Z autoškoly jsem už, koukám, delší čas venku. ;-)
Nebo jinak - dovedeš si představit, že po silnici s běžným provozem jede cyklista a všichni na něj neustále troubí? A z pohledu cyklisty - než někam dojede, tak na něj 200x někdo zatroubí. To aby se z toho zbláznil. Prosím na nikoho netrubme, jen se všichni chovejme jako slušní a civilizovaní lidé.
"na nikoho netrubme" je nesmysl. Jezděme s mozkem a pokud je to nezbytné, zatrubme. Může to cyklistovi zachránit život. Není-li to zapotřebí, je samozřejmě troubení nesmysl.
A ty máš rád, když na tebe někdo troubí? Uklidňuje tě to?
já nemám rád kamiony, bílé dodávky, klíšťata a městskou policii a taky je musím trpět i když mě neuklidňují
Ako slusny cyklista, vchadzam do cesty len tam, kde je to nutne. Ked sa da, vyberam si trasu, aby som sa ceste vyhol - chodim po chodnikoch a po cyklotrasach. Aj tak je vacsinou rychlejsie ist pomedzi bytovky, ako sa cpat nasilu po cestach.Na ceste je to riziko a zaroven, nesplnam podmienky na to aby som po ceste mohol ist. Takze sa tam nepcham. Hlavne kedze su na ceste arogantny vodici, ktory na cklistov nedavaju pozor. Ano su taky, nepockaju, nasilim sa vtlacia a takmer "zostreluju" cyklistov..Ako slusny vodic musim zase doplnit, ze neznasam arogantnych cyklistov. Bohuzial, na cestach inych nestretavam, slusny sa cestam snazia vyhnut, chodia cyklotrasami, pripadne po sirokanskych chodnikoch. Cyklisti si uzurpuju pravo, ze ved su tiez sucastou cestnej premavky, tak k nim musime byt ohladuplny. Ale oni sa tak nespravaju. V 95% pripadoch nemaju ani povinnu vybavu - nemaju helmu, nemaju blatniky, odrazky, osvetlenie, nemaju nic. Proste si vlezu do cesty. Su prakticky vzdy natolko drzy, ze ked je zapcha, zrazu na nich platia ine pravidla a vytvoria si virtualny minipruh, kde sa pomedzi auta pretlacia az dopredu - casto sa pri tom opieraju o cudzie auta a odstrkuju sa tak. Najcastejsie az ku prvemu semaforu, kde sa zastavia rovno pred prve auto v kolone, prakticky pred pruhom znaciacim hranicu krizovatky. A ked blikne zelena, tak sa pomalicky rozbiehaju. Samozrejme, v meste kde su uzsie pruhy zaberaju minimalne tretinu pruhu a neda sa tak obist. Cize defacto blokuje cestu, kedze sa suchce rychlostou tak 15-20, namiesto toho aby siel (nakolko podla vyhlasky ani nesmie ist po ceste a niekolko krat ju uz aj porusil) po sirokanskom chodniku vedla cesty. A ked niekomu v kolone uz dojdu nervy a pretlaci sa okolo dopredu, tak cyklista zacina prejavovat agresivnu aroganciu, dvihajuci prostrednik, casto vyhrazky a zazil som uz aj kopanec do dveri na dalsej krizovatke.Skratka, hovada su aj vodici, ale aj cyklisti. A z tych, co su v mestach na cestach je arogantnych cyklistov drviva vacsina a tvaria sa, ze su pani ciest..
bohužel jen ukazuješ, jak mizerne víš, co by kdo měl.cyklista může kolonu objíždět zprava - výslovně, ale trubky to nemůžou vydržet, že někdo nešeká s nimablatníky nejsou povinná výbavahelma nad 18 let také není povinná (byť je blbost bez ní jezdit, tak zatím to povinnost není)osvětlení je povinné jen v noci a jen pozičníodrazky sice povinné jsou, ale podle předpisů je lze nahradit reflexními materiály obdobných plochtím neříkám, že by i to málo co povinné je všichni plnili (naopak je povinných pár dalších drobností), ale než se začneš rozčilovat co všechno kdo nedělá, tak se to nejdřív nauč - ušetří ti to nervy, když se nebudeš muset rozčilovat nad tím, jak někdo zcela v souladu s pravidly jede na kole v koloně zprava.
Len poznamka - na slovensku je helma povinna, osvetlenie povinne, reflexna vesta povinna mimo obce, blatniky povinne (ina pasaz, kazde vozidlo musi byt zabezpecene aby neznecistovalo vozidlo za sebou).Cyklista moze obchadzat sprava, ale oni obchadzaju casto aj zlava, prave preto, ze pruhy su uzke a auta namackane na chodnik. To nesmu. Takisto nesmu obchadzat, ak auto meni smer jazdy, cize tym ze prejdu okolo ktorehokolvek auta, ktore blika doprava uz porusuju pravidla. Kazdopadne, to podstatne v danej vete nebolo to ze predbieha z prava, ale to, ze predbehne a postavi sa PRED auto, cim ho zablokuje - a to uz nesmie.Este typicky priklad bezneho arogantneho cyklistu v bratislave:i.sme.sk ... Nema takmer nic z povinnej vybavy a jazdi uprostred - to je taktiez zakazane v slovenskej vyhlaske.
sorrry - pokud jsi psal o SK tak to opravdu nemohu řešit - neznám ani tamní zvyky ani předpisy - mmyslel jsem, že se bavíme o ČR
ad fotka: jsi malo tolerantni, cyklous prece MA PRAVO jet kde on chce a ty mas povinnost ho tolerovat, jak nam jiz nekteri mistni "borci", co maji misto mozku prehazovacku, predvedli.
Cyklista ->smi<- predjizdet kolonu aut zprava. Prijde mi ale ze nekteri ridice se schvalne prirazi co nejvic doprava - jen aby se tam ten cyklista nedostal...
To je vcelku pochopitelne, delam to tak taky - driv jsem to nedelal, sam jako cyklista jsem toho hojne vyuzival. Jenze pred par lety s rozmachem debility a buzno*matu to zacalo byt velice nebezpecne. Nekteri cykliste maji totiz dojem, ze kdyz dojedou az dopredu, maji prednost pred autem, ktere odbocuje doprava - oni prece jedou rovne. Jednoho takoveho kretena jsem malem sejmul - on si proste myslel, ze kdyz blikne zelena, ja se nerozjedu, ale pockam, az on me objede. Ja o nem ale vubec nevedel, v zrcatku videt nebyl (a vedle me nestal - proste objizdel frontu a kdyz blikla zelena, byl zhruba na urovni druheho auta za mnou). Kde se v lidech ta demence bere netusim, ale videl jsem to nekolikrat. Takze ja tim zachranuji vypatlanym cyklousum zivot a ridicum problemy.
Vypatlancu je stejne mnozstvi mezi ridici i mezi cyklisty. Ja bych zase mohl vypravet o debilech co odbocuji, ale jsou lini dat blinkr.A s tim cpanim doprava jsi spis ubohej. Skutecnej cyklista co to s kolem umi se pred tebe stejne vetsinou dostane - akorat ho to nasere. Vypovida to akorat o tobe. Koneckoncu - kdyz se ti potom na tech semaforech opre rukou/nohou o auto, tak taky neporusi zadny zakon - akorat ti oplati nevychovanost nevychovanosti.
Docela by me zajimalo, jak "umet to s kolem" umozni se prede me dostat tam, kde neni misto. Ano, muze me objet po chodniku a porusovat tak predpisy. Muze byt klidne nakakanej, je mi to jedno. O me to vypovida jen tolik, ze radsi nekoho nakakam, nez abych bezohledne hovado seskrabaval z pravych dveri.Jinak opirani ruky/nohy o auto je dalsi dukaz cyklounske drzosti. Cim vic tady ty cyklouny ctu, tim vic mam dojem, ze jsem na ne mekkej. Pakaz si nezaslouzi toleranci vubec zadnou. Minimalne bys ve svem mozecku mel pochopit, ze moje chovani je REAKCE na bezohlednost druhe strany, nikoliv nejake iracionalni delani naschvalu. Ale ty samozrejme uz mas jasno - nepusti, tak at se mu klidne nekdo smradlavou haxnou otira o auto. Bravo k takovemu uvazovani! ;-)
To bych si o něj opřel auto :-D:-D:-D:-D
opření o auto = neoprávněné užívání cizí věci. §207 TZ. Ad absurdum jde o zmocnění se vozidla za účelem je přechodně užívat (k opření se). Majitel/vlastník/legální uživatel nemůže po tuto dobu vozidlo řádně užívat a proto nepochybně o naplnění skutkové podstaty TČ jde.....:-PB-]B-]
takže když někdo udělal chybu, tak Skylline spasí svět tím, že bude sám ignorovat a vědomě porušovat předpisy - měl bys rovnou zaparkovat přes cestu a zastavit provoz - pár řidičů se letos nabouralo - když nebude moct nikdo jezdit po silnici ušetříš tím všem řidičům spoustu problémů.člověče ty už něvís, jakou další hovadinu vymyslet.
Jizda pri kraji je porusovanim predpisu?:-D:-D Koukam, ze fanaticky buznomatak jj uz nevi, jak dal. Zkus vymyslet neco min hloupeho ;-)
svévolné a záměrné bránění jízdě způsobem, který je jinak dovolen je jednak porušování předpisů (pokud ostatní auta stojí tak, že se tam dá projet a jediný Skyline je off-line a brzdí provoz, tak je jasné, že to není jen jízda při kraji). Pak se nediv, že takovéhle pako ten cyklista takié objede v duchu "když ty na mě, tak mi víš co". Také to ukazuje na mindrák autora. Místo aby kkdyž ho to nic nestojí nechal lidi projet, tak se tetelí aby náhodou někdo nečekal o chvilku méně.tvůj kanální slovník je ukázkou téhož - stejně jako tvá infantilně trolí snaha trousit emotikony v množství větším než únosném. kdyby sis přečetl mé příspěvky zjistíš, ře se na téma dívám z pohledu motoristy a tvé xenofobní narážky jsou mimo - hodněkaždopádně neodváděj debatu (nebo to, co v tvém případě je spíše monologem) od tématu a poděl se s námi, proč v duchu stejné logiky třeba nezabráníš autům na dálnici jet víc než 130 - formálně by nebylo porušením předpisu to udělat a přitom bys spoustě nezkušenjech cápků, co to ženou víc, zabránil rozbít si rypák - abych použil tvá slova - chránil bys je před sebou samými. To by tvému skorobožskému postavení a schopnostem mělo být blízké, jak to po tobě tak čtu.uf to se fakt nedá jak moc je hloupé to, co tu trousíš. jdu dělat něco užitečnějšího než tu krmit trola - nazdar
Do teto diskuze jsem se zapojovat nechtel, ale to co tu jj placa, je neco neuveritelneho. Obvinuje ostatni z toho, co dela hlavne sam - opakuje stale to same dokola a nebyl za celou dobu schopen predlozit jediny fakt. Prekrucuje odpovedi ostatnich, ktere se mu nehodi do kramu, opravdu presny exemplar diskuzniho kokota.K tematu - osobne verim, ze zadny z obhajcu ridicu aut zde se zamerne nehodla chovat neohleduplne, samozrejme se kazdy chce cyklistovi vyhnout a to co nejvetsim obloukem pokud je to mozne. Nicmene cyklousi to ctou jen jako "my v autech mame pravo na vse a nic nam nehrozi a vy ostatni se bezte bodnout". Nemuzu si pomoci, ale tenhle pristup vidim tak u jednoho dvou prispevku, rekneme spise vykriku do tmy. Ale ti diskutujici se cyklistum snazi vysvetlit, ze se o sebe musi starat sami a ze se nemuzou spolehat jen na ridice. A to je pro ne jako rudy hadr, nevim, fakt Vas moc nechapu. Ja bych osobne na kole na silnici nevyjel ani za nic a to ani na horach, kde je treba provoz minimalni. A deti? Tak ty bych na silnici nepustil vubec, tohle nikdy nepochopim, nekdo holt pud sebezachovy asi nema a o sve deti se neboji nebo uz opravdu nevim, nejak mi tohle hlava nebere... Nejlepsi jsou nazory, ze na to maji prece pravo :D Ano, pravo na to mate, mate i pravo na to skocit z mostu, ze...Jinak diky tem par premyslejicim cyklistum zde na diskuzi, kez by vas bylo vice a mene nadavajicich borecku jako treba to jj nebo puk...Tim tedy nechci rict, ze by se nekteri ridici nemeli chovat lepe, to naopak.. Ale nazory a kopani kolem sebe ala jj apod. jsou opravdu jak z bohnic, nezlobte se na me...
Bud neumis cist, nebo jsi jeste hloupejsi, nez se zdalo (coz je teda vykon). Stani na prave strane neni porusovanim predpisu, tvoje buznomati uvazovani, ze ostatni maji povinnost ti uhnout je typicke a usmevne. Jako male decko.Jak muzu nekomu na dalnici branit jet vic, nez 130 a soucasne neporusovat predpisy, to mi vysvetli, kdyz uz mas ten motoristicky pohled. Predpokladam, ze se bavime o levem pruhu, protoze v pravem samozrejme "zdrzovat" muzu a take tak cinim, stejne jako tak cini kazdy, kdo v nem jede pomaleji, nez nekdo jiny. Nicmene rikat tomu braneni muze jen chory clovek, necyklista obvykle vi, ze takove auto/bus/nakladak lze predjet. ;-)Jo abych nezapomnel, zkus svuj cyklousky mozecek dovzdelat, i kdyz pravda, takhle je vetsi sranda:-D slovnik-cizich-slov.abz.cz ... PS: utikej pokarat sveho cyklokamose puka, kdyz jsi z toho tak na vetvi, ty infantilni emotikone ;-)
Ale to je zcela v souladu se zákonem, ten jasnně ukládá povinnost jet při pravém okraji vozovky.
Si skutecne nekdo mysli, ze jen proto, ze jede v aute, tak ma pravo na cokoliv...Jsem taky ridic i cyklista - a cyklista, ne jenom "uzivatel jizdniho kola" - takze se rozhlizim, pri horsim svetle svitim apod...K nekterym "argumentum" tady - krajnice je leckde k nejeti i na celoperu, natoz na trecich apod. Posyp ze zimy, sklo z havarek, kanaly, kanaly jako bonus "zatlucene" do deseticentimetrove diry... Nikdo v tom autem nejezdi, ale cyklista by to mel vsechno vymetat? Ne, taky objizdi "nesjizdny" mista.Snazim se na kole co nejvic uhybat doprava, ale kdyz to nejde, tak to proste nejde.Pral bych takovym k*k*tum, jako nekteri vyse, projet si par kilometru po silnici a pritom si vychutnavat idioty co to na uzke okresce profrci tesne kolem nich 110 ( protoze to tam je prece bezpecna rychlost, woeee ) - ten vzduchovy pytel co pokazde cloveka malem odhodi do pangejta aby ho nasledne vcucaval dalsimu autu pod kola je fakt super - v kombinaci s obcas vrazednyma dirama je to skutecne koledovani o pruser.Extra ke kanalum - nektere kanaly proste nelze na kole bezpecne prejet - protoze jsou tam casto diry, do kterych by nektera kola mohla zapadnout a vyustilo by to v let pres riditka autum pod kola. Nevim, co je na tom pro nektere za tak velky problem k pochopeni. Ani po ridicich nikdo nechce, aby vymetali kazdy kanal jen proto, aby jeli co nejvic vpravo...Ad koukani dozadu - kazdej rozumnej cyklista za sebe obcas koukne, ale to nejde trvale. Za 1) jako pro kazdeho je nejdulezitejsi cumet pred sebe2) auta vetsinou drzi konstantni odstupy a priblizne stejne rychlosti, naopak cyklista je vyrazne pomalejsi, takze kdyby mel porad cumet co se blizi, tak by obcas tu hlavu ani nemohl otocit dopredu - takze ja treba podle hluku slysim ze se neco blizi, ale nekoukam, protoze stejne akorat uvidim "blizi se dalsi auto" - takze si kontroluju silnici pred sebou.PS : Ano, i ja na kole jezdim po prechodech a na chodnicich - ale pak se striktne vyhybam chodcum a na prechodech si nevynucuju prednost od aut. Koneckoncu to cyklisti casto delaji proto, aby se nemotali v hustem auto provozu - takze i ridici by za to meli byt radi.PSS : Zajimavy, ze kdyz na nejakem automoto ezinu byl pred x mesici clanek o tom, jak maji byt ridici aut ohleduplni k motorkarum - protoze maji horsi vyhled atp., tak tam bylo plno nadsenych souhlasu, jak to je super clanek. Jakmile se objevi clanek, ze by ridici meli byt opatrni i k cyklistum - protoze napriklad hur vidi ( stejne jako motorkari ), tak je hned ohen na strese...
Sam som dlhe roky aktivny vodic a tiez aktivny cyklista a pred sportovymi cyklistami mam vzdy respekt a vzdy im uhnem, spomalim a dam prednost. Poriadny cyklista je totiz z mojho pohladu viac ako namlsany vodic, ktory len dupe na pedal, zavazuje za volantom slaninu a pusta mraky dymu. Cyklista je plnohodnotny ucastnik cestnej premavky s vynimkou ciest pre motorove vozidla a dialnic a preto moze ist po ceste v ramci svojho jazdneho pruhu rovno aj pri stredovej ciare a predbiehajuce auta ho maju bezpecne predbehnut. Osobne chodim na cyklistiku kvoli horam aj s akcnou kamerou a prisamfakt ze prve auto co by ma tlacilo z cesty by putovalo vo FullHD rovno na DI PZ. Samozrejme aj cyklista ma povinnosti, ktore musi dodrziavat zo zakona pred vstupom na cestu a druhym vrzom by som okamzite pokutoval vsetkych cyklistov, ktori po nociach jazdia bez osvetlenia, bez odraziek, nemaju prilbu alebo co je najhorsie - tych ktori vlezu s bicyklom na dialnicu/cestu pre motorove vozidla. Tito saskovia robia cyklistom zle meno a su nebezpecni.
Jo, máš celkem pravdu až dvě věci. Cyklista je povinen jet ve svém pruhu co nejvíce vpravo a NEMUSÍ mít přilbu.
bixx: nevím jaké zákony platí pro cyklisty na Slovensku (i když tam jezdím často a rád) ale české zákony jednoznačně přikazují jízdu při pravém okraji silnice. Takže tvoje názory by u nás znamenaly hrubé porušení základních pravidel provozu.A s tou plnohodnotností cyklisty jako účastníka provozu bych si nebyl tak jistý, pro cyklisty platí jiná pravidla hry - nemusí ve dne svítit, jejich osvětlení v noci taky nemusí skoro nic splňovat, nemusí mít ani ty zpětné zrcátka, můžou se na křižovatce cpát vedle aut vpravo, na rozdíl od ostatních můžou brzdit provoz pomalou jízdou atd ...
my jsme asi jediná země na světě, kdy kanál na silnici není, pak se náhle objeví a logicky pak zase zřejmě opět zmizí. A takový kanálek je fakt pirát, protože to dělá nachvál cyklistům občas! fuj, já bych ty všechny kanály zakázal. názory citované osoby jsou k smíchu, mimo realitu, invalidní, infantilní.
takovehle clanky me dokazou nadzvednout ze zidle... zrovna vcera jsem malem smetl na kruhaci 2 elastakoidy - nejdrive mi zablokovali vjezd na kruhacich jizdou vedle sebe a kdyz jsem je na kruhaci objel a chtel odbocit z kruhace (s blinkry!), tak ti pitomci na to slapli a chteli me prejizdet zprava... jeste ze mam 6. smysl, neco najezdeno a divam se okolo sebe, byt mi asi maximalne odreli dvere
Me osobne toci kokutci, kteri si obliknou kombinezu potisknutou reklamnima srackama a v tu chvili jim patri silnice. Normalni cyklisti vetsinou jezdi za sebou. Ale tihle vymatlanci zasadne vedle sebe, aby si mohli pokecat.
Já mam na autě natolik řvoucí laďák, že o mně cyklista ví už když jsem kilometr za nim :-D Jinak když jsem ho neměl, tak jsem občas na ně troubl, ale ne intenzivně jen takový krátký tůůtnutí, prostě aby o mně věděl, ale aych ho "nevystrašil" intenzivnim troubenim.
Víc jezdím autem, ale občas do práce na kole. Je to přesně tak, čím víc na jízdním kole jedete vpravo , tím víc na vás ostatní řidiči aut kašlou a již vůbec ze směru neuhýbají a míjí vás natěsno. Přitom u kraje i když je tam ještě půl metru asfaltu se jezdí velmi špatně. Je tam téměř vždy směs písek štěrk s rozbitým sklem a jiné nečistoty, nemluvě o výmolech a propadlých kanálech. Přitom každý řidič auta by měl bejt za každýho kolaře rád, protože o to míň bude zacpaný město a silnice auty. Reakce a bezohlednost první přispěvovatelky je doslova tragická.
Až na pár talentů zde v diskuzi, kteří nerozumí významu slova tolerance a jsou přesvědčeni, že jen oni ve svých autech mají práva a ostatní že mají jen povinnosti, vím, že většina čtenářů jsou lidé s rozumem v hlavách a vědí dobře i sami, že pokud na silnici potkám cyklistu, nebo kohokoliv jiného "ne v autě", že je potřeba dávat pozor a být opatrný a ohleduplný. Takovéhle články vítám a doufám, že redakce v tom bude pokračovat a bude se snažit ukazovat a hlavně propagovat právě ty lepší stránky lidského chování. Prostě aby se nám na tom světě žilo líp. Poslední roky se tahle pozitivní motivace z nějakého nepochopitelného důvodu zavrhla a místo toho se ze všech stran jen buzeruje, zastrašuje a vyhrožuje. A výsledek vidíme denně kolem sebe - všichni jsme otrávení, napruzení, arogantní a s nechutí k čemukoliv a komukoliv (já tak budu uhýbat, to zrovna, ať si uhne sám). To je přece k ničemu. Jestli máme vedle sebe žít, tak spolu musíme taky dobře vycházet, čili chovat se k sobě navzájem slušně, zdvořile a ohleduplně. To platí pro všechny a všude, tedy i na silnici. A já tímto děkuji všem, kteří neztratili ten kousek lidskosti a civilizovanosti.
Pokud bude tolerantní i cyklista na chodníku a na přechodu, kde nemá co dělat tak i já ve voze
Jak si začneš klást podmínky, tak to povede rovnou do kopru. Někdo s tím prostě musí začít první. A jak se tady vyvine takové prostředí, ostatní se tomu přizpůsobí.
Díky. Navrhoval bych každému si to vyzkoušet. Jen tak, kdykoliv, zkusit se chovat k ostatním zdvořile a s ohledem. Budete překvapeni jak pozitivní reakce zaznamenáte. Ono totiž kdykoliv se můžete dostat do opačné situace, kdy budete rádi zase vy za ochotu ostatních. ZKUSTE UDĚLAT JEDEN DOBRÝ SKUTEK DENNĚ.
To co jsi napsal, zní jako strašné klišé, co je ale největší "průser", ono to fakt funguje. :-)Tudy vede cesta.
Přesně tak, funguje a navíc je to naprosto zadarmo, nikoho to nic nestojí.
to Fantomas: Ha, tak on se přece našel v té spleti arogance někdo, kdo to má v hlavě srovnaný. Dávám palec nahoru a celou reakci podepisuji.
Ono to má několik rovin, které se asi PR idio... nehodí do krámu.Tou první je stav silnic, každý cyklista vám potvrdí, že u nás se po pravém okraji prostě jezdit nedá (to vám nakonec potvrdí i každý řidič). Na to navazuje další problém při předjíždění čehokoli, hlídat toho co předjíždím, stav vozovky (abych neskončil v díře kterou se asi pašuje elektronika s Číny) a ještě protijedoucí vozidla, to je na jeden den, poněkud mnoho práce.Tím dalším je neukázněnost většiny cyklistů, kdy ve městech přejíždějí z chodníku na silnici a obráceně, podle toho jak se jim to zrovna hodí, jízda ve dvou vedle sebe, na křižovatce když odbočují doleva tak zásadně neukazují a ještě vás podjíždějí zprava. Dalším poměrně častým českým koloritem je jízda tak 3 cyklistů s rozestupy jako kráva, přičemž, ale ne dost velkým aby se mezi ně auto vešlo. takže takový "vláček" potom musíte předjet naráz a to je horší než předjíždět kamion.Většina cyklistů poukazuje na neukázněnost řidičů, ale faktem je, že těch bezohledných je asi minimum, ono když se před vámi po výjezdu z nepřehledné zatáčky nebo přejezdu horizontu náhle objeví kolo a máte auta v protisměru je celkem těžké něco dělat (s kamionem dvojnásob), zastavit nestihnete, ano dobrzdit (kolo jede prostě příliš pomalu) a předjíždět přejetím do protisměru není zrovna dobrý nápad.Ono to není jen o neohleduplnosti řidičů, ale především o tom, že většina cyklistů se chová tak, že pro ně pravidla silničního provozu neplatí a Policie jim v tom ještě velmi často vehementně napomáhá, pak je skoro jisté, že cyklisty na silnici skoro nikdo rád nevidí, už jen proto, že pokud se něco stane, odskáče to skoro pokaždé řidič, protože cyklista je přeci ten co předpisy neporušuje, ale ani nezná a nedodržuje (velmi často).
S těmi výtkami k cyklistům souhlasím, ale větší váhu by měly na serveru pro cyklisty. Tady článek správně dává rady řidičům.Nemohu ale souhlasit s tím výjezdem z nepřehledné zatáčky nebo za horizont. Tam se nemusí objevit jen cyklista, ale třeba i porouchané auto. Tomu musí řidič přizpůsobit rychlost už před zatáčkou.
Takze kdyz predjizdim auto, je mou povinnosti jet tak, aby mohl klidne z niceho nic vybocit, protoze zrovna vidi kanal. Soudruzka buzno*matova by mela zkusit pouzit zbytky mozku, co (snad, mozna, kdo vi jestli) ma a uvedomit si jak desive blaboli.Kde je v Nemecku zvykem, ze se auta plouzi 20 km/h za cyklistou nevim, asi je to klasicka lez, kterou se ma navodit dojem, ze u nas je vse spatne. Pritom soucasne musim rict, ze v Nemecku (ani v Rakousku) se mi nikdy nestalo, ze bych potkal dva cyklouse vedle sebe, coz je bezny standard u nas, pokud mozno na neprehlednych, uzkych silnicich (jezdim po takovych denne a kdyz je hezky, je sance na potkani podobneho retardovaneho dua zhruba 50%). To se ale soudruzce nehodi do kramu, dulezite je, ze ti ridici, ti jsou tam mnohem lepsi!Osobne zastavam k cyklistum postoj "jak se chovas ty, tak se budu chovat ja". Na hovada, co jezdi vedle sebe, automaticky troubim, o hlouccich vice cyklistu nemluve. Stejne tak troubim na hovada, ktera jezdi po silnici, kdyz je vedle stezka. Jo a aby buzno*matka nerekla, tak tim troubenim samozrejme davam najevo, ze jsem za nimi, tedy vlastne delam, co se po me chce. :-P
Ale v životě nejde jen o to co je tvoje povinnost. Docela mě zaráží lhostejnost některých lidí, kteří jen z principu (protože se cítí v právu) ohrožují životy ostatních lidí. I kdyby to byla vina cyklisty, tak život je snad více než jen MOJE PRÁVO. Pokud bude člověk přebíhat přes cestu (mimo přechod), tak ho prostě srazím, protože tam neměl co dělat? Jsem jak řidič, tak cyklista a to co někteří jedinci (jak z řad řidičů, tak cyklistů) předvádějí je prostě zhovadilost. Cyklista si to aspoň odnese sám, narozdíl od řidiče, který zabije někoho jiného. Ale souhlasím, že někteří cyklisti jezdí jako hovada, obzvláště ježdění ve dvou vedle sebe. Ale Ať jsou někteří hovada, pořád nemají řidiči právo cyklisty ohrožovat.
Pokud bude clovek prebihat pres cestu, tak ho samozrejme nesrazim (bude-li to mozne), ale jaksi mi prijde normalni, ze on ohrozuje v tu chvili me, ne naopak! Nicmene pokud uz se stane ze takoveho cloveka srazim, bude to JEHO vina, ne moje.Analogicky s cyklisty - nikdo jim nedal pravo ohrozovat ostatni jizdou vedle sebe apod. Bohuzel, reakce bezneho ridice na nenadale hovado je vyhnout se mu, coz muze odnest auto v protismeru (nebo treba taky cyklista v protismeru). Spravne by mel pro Darwinovu cenu (pripadne Bouchaluv pohar) odejit vinik, nikoliv nevinni okolo.
Skyline, zákon o silničním rovozu hovoří jasně, řidiči mají obecnou povinnost chovat se nejen k chodcům ohleduplně a ukázněně a dbát zvýšené opatrnosti hlavně vůči dětem apod. Mluví o tom obecně §4 písmeno a). Kdybys nedejbože někoho na cestě smetl, i ten nejobyčejnější právník (absolvent Kindlovy Sorbony), který bude stát proti tobě, tě u soudu rozcupuje a odneseš to jen a jen ty. Pak si to s klidným svědomím, žes jako stejně měl pravdu, půjdeš odsedět.
Zajimavy nazor, docela odpovida mire inteligence, kterou tu projevujes, kdyz dojde na ostatni temata. Chapu tedy dobre, ze kdyz ti skoci pod auto clovek, ktery se mimo prechod nerozhlidne a ty nestihnes ani zareagovat, znamena to, ze jsi byl neohleduplny, neukazneny, nedbal jsi zvysene opatrnosti a pujdes si to v klidu odsedet? ;-)
Bude záležet na mnoha okolnostech, třeba jestli ten "srnec" neměl v krvi něčeho navíc.Ale obecně, pokud přejedeš normálního člověka, který se jen nerozhlídnul, což nikomu nikdy nijak nedokážeš, a u soudu proti tobě bude sedět obyčejný právník, buď si jistý, že z toho jen tak lehce nevyvázneš. Buď půjdeš sedět, nebo zaplatíš odškodné pro pozůstalé, nebo oboje. Těžko ze soudní síně vykráčís s úsměvem na rtu a bez postihu.Nejde ointeligenci, jde o interpretaci zákonů. Soudce nesoudí dle inteligence, ale dle faktů a dle zákonů.
Dal jsem jednoduchou otazku, prestan tedy blabolit o tom, co si ja mam myslet a odpovez. ;-)
Pokud tvůj mozeček není sto pochopit český právní a soudní systém, neměl by ses pouštět do žádných velkých osobních soudů, které vykazují znaky "já mám patent na rozum". Před soudem budeš stát ty, jako ten který zabil autem chodce. Z toho vycházej a snad pochopíš, jak můžeš dopadnout.Už v té chvíli jsi viník, můžeš jen zkusit najít polehčující okolnosti.
Takze jeste jednou, muzes odpovedet na tu otazku, misto placani te omacky kolem? ;-)
Vidím, že stále nechápeš a stále se snažís procpat svoji minoritní situaci, podle které ty sám uvažuješ. Já ti jen přímo píšu, že tvůj názor je v tuto chvíli irelevantní a nebude se podle něho situace posuzovat.Takže ještě jednou pro tebe a tvé pomalé chápání. Ty někoho přejedeš, ty si viník, ty půjdeš sedět. Soudní sazba za tento přečin je od 6 měsíců do 5 let. Podle toho, pod jakým paragrafem tě budou soudit a jeké polehčující okolnosti vezmou v potaz.
OK, nejsi schopen odpovedet, nema to cenu dal resit. Uzij si dalsi majoritni placani, viniku B-]
Ty nejsi schopen položit otázku. Tak se dál opájej svým "rozhledem a neomylností".
na Skylina se vybodni - je to klasický diskusní trol - čím víc mu odpovídáš a vysvětluješ, tím je agresivnější a píše víc - obsah je lhostejný - on nedebatuje, on tvrdí.
mozem to posudit s oboch stran. som cyklista aj motorista. na oboch stranach je potreba tolerancie. bohuzial nie sme na zapade, kde je kultura ludi a tolerancia samozrejmostou. zrovna tak nie su tu vybudovane infrastruktury pre obe strany. cyklista musi byt opatrny, sledovat premavku a pocitat s rizikom. na druhu stranu nechapem cast vodicov, co naozaj lizu cyklistu tesne a pritom je cela cesta volna. nie je problem ist v protismere. ciara na ceste nie je stena, hubu si nerozbijes a prejdy za nu.Vlastna skusenost je, ze cim sa cyklista tlaci viac ku kraju, tym viac ho vytlacaju. jazdim kusok od krajnice, aby aby vodic nemal taku istotu, ze na 5cm sa zmesti, je nuteny spomalit a byt opatrnejsi. v tom momente ak sa da mu uhnem na kraj, aby som mu ulahcil predbiehaci manever. je naozaj dobre ked obe strany o sebe vedia a toleruju sa.
No ano, pokial ako cyklista ides uplne tesne po kraji, ono to vodicov (tych s mensim IQ) tak trochu aj uistuje o tom ze ta mozu 'liznut', pripadne, ked ide nieco oproti, tak sa este 'zmestia'. navyse, ked ides po kraji, mas vacsiu sancu ze narazis na nejaku prekazku pripadne ryhu na ceste a pekne sa vyrypes. Opacny extrem su zase taki, ktori na bicykloch jazdia vedla seba ako keby boli niekde na korze, ti by si uz zasluzili kazdy 5 palic. U mna je to tak, ze ked idem rychlejsie po okreske, tak volim protismer, ked sa niekde pomaly kotulam cez dedinu na trojke, tak staci dvojmetrovy odstup.Niektori to riesia tak ze sa pokusaju davat znamenie cyklistovi (kratko nanho vybafnu, hlavne ked ich ide viac pokope), lenze aj v tomto je nutne si davat pozor - ak mu zatrubis tesne za zadkom, moze zazmatkovat. Alebo (prirodzena reakcia), otoci hlavu dozadu a kazdy kto jazdil na bycikli vie kam potom ten bicykel pojde (vsade inde len nie rovno). Je to aj o sirke cesty (uplne super priklad je ta uzka cesta na Devinsku Novu Ves, smerom od BA, tam sa to miesa aj s autobusmi, kto pozna, vie, ist tade ako cyklista je dost o adrenaline). Skratka trochu rozmyslat a nic zle sa memoze stat, taky velky humbuk by som z toho nerobil...
Nick Vana666 má pravdu v tom, že cyklista cituji: "Je jako každý řidič povinen sledovat situaci v provozu a to i za sebou ( to "za sebou" platí pro cyklistu dvojnásob). Pokud to nedělá, porušuje své základní povinnosti."Ale na silničním kole těžko budu za sebe koukat zhruba každou půlminutu jako v autě. Spoléhám tudíž spíše na svůj sluch a toleranci řidičů, ke kterým se sám snažím být také tolerantní. Ale nechápu hovada v autech, která jsou schopná kolem cyklistů prosvištět třeba stovkou bez většího odstupu. Tyto akční míjící manévry se mi stávají také při běhu po méně frekventované silnici. Náš národ v sobě toleranci ztrácí. Dále si nemyslím, že by článek byl nějaký tendenční. Spíše k zamyšlení. Nick Vana666 asi v životě na kole nejel. :-O
honzakr: můžu tě ubezpečit, že nick Vana666 na kole jezdí a to poměrně často. Nick Vana666 má ovšem rozum, takže se nepouští do provozu a už vůbec ne do takového, kde by díky hluku neregistroval auta jedoucí za ním. Kromě faktu, že by z takové projížďky byl akorát zhnusený kvůli smradu a kraválu, má nick Vana666 také pud sebezáchovy. Takže by si nikdy nedovolil jen slepě spoléhat na toleranci ostatních řidičů.Souhlasím že mnoho tolerance na silnicích není. Ovšem pokud není mezi samotnými řidiči aut, těžko bude vůči cyklistům. A i kdyby byla, stejně bych na kole po silnicích nejezdil. Už jen kvůli tomu smradu a hluku ...
TVL všechny bych je hnal ze silnic akorád to tam překáží pakáš. Chtěj ciklostesky tak je dostanou ale k čemu když si jich pak nikdo nevšimne, tak at udělaj pruh pro ciklisty a neserou se do pruhu mezi auta3-[3-[3-[
Ty se raději uč česky debile:-D
Paní Radka Žáková je slepice a nechápu proč se redakce AR citací jejích hloupých názorů snaží navodit dojem že má pravdu:- Cyklista je jako každý řidič povinen sledovat situaci v provozu a to i za sebou ( to "za sebou" platí pro cyklistu dvojnásob). Pokud to nedělá, porušuje své základní povinnosti.- České zákony nikde nepředepisují, aby řidič auta při předjíždění cyklisty přejel do vedlejšího pruhu. Ani teoreticky- Kanál se nemusí jen objíždět, dá se i přejet rovně- A pokud doporučuje řidičům projet se i na kole, měla by taky doporučit cyklistům, aby ve vlastním zájmu mezi auta pokud možno vůbec nejezdili.
A ty jsi asi kohout ne? Zkus si někdy jet na kole a přejet kanál který je 5-10 cm pod úrovní asfaltu jen proto, že vozovka je ve špatném stavu. A uvidíš co to s tebou ty chytrej udělá, když ten kanál budeš chtít přejet. V autě budeš nadávat, že si najel do díry a že sis zníčil nové tlumiče nebo litinová kola, ale na kole si rozmázneš hubu pokud nejsi zdatný cyklista. Stejně tak hrozí, že pokud má cyklista na kole galusky nebo užší gumy může mu kolo skončit v díře kanálu a výsledek snad ani nemusím psát. Navíc je jasně dané, že i cyklista je účastníkem silničního provozu stejně jako řidič motorového vozidla a taky platí, že při předjíždění nesmí řidič ohrozit předjížděného nebo protijedoucí řidiče ne? Tak si přestaňte jako řidiči aut přivlastňovat pozemní komunikace, protože jsou tu pro všechny a ne jenom pro auta!
Souhlas, dá se říct se vším. A to píšu jako řidič, i jako cyklista především! Je sice chvályhodné, že řidič na mě zatroubí, ale ne vždy se nedá neleknout, takže je to spíš k horšímu.Troubit nesmysl. Jedu-li po silnici, nejedu "na motýly", musím vnímat provoz okolo sebe.
Typický projev netolerance:-D, nicméně někdy opravu nechápu proč např. jede cyklista po silnice č.38, velmi frekventované, když paralelně může jet po cyklostezce nebo silnici 3.třídyB-]
mamlas ...
píše kravinyautorka napsala své postřehy a názory a i kdybys s nimi nesouhlasil, tak není důvod jí nazývat tak ja to děláš - to ukazuje jen na tvou ubohost a zamindrákovanostkaždý účastník provozu je nějak limitován v možnostech svého manévrování a reakcí a pokud nejsi debil, tak s tím počítáš. motorkář může být rychlejší a v plánovaných manévvrech i obratnější něž auto, ale díky fyzice třeba hůře než auto dokáže udělat prudký nepředvídaný manévr nebo prudce zabrzdit. V auto kupodivu může řídit i hluchoněmá osoba nebo osoba, která má fyzické limity možností jeho ovládání a ti určitě nebudou schopni na provoz reagovat ani jej vnímat stejně jako zdravý člověk. Přesto i oni jsou legálními účastníky provozu. Silnici může přecházet i chodec po úrazu a ten určitě neodtančí z problémové situace stejně svižně jako trénovaný atlet. S tím vším by měl inteligentní řidič počítat a ne si nárokovat 100% dokonalost svých protějšků - zvlášť když sám dělá chyby.výklad pravidel vyžaduje při předjíždění dodržovat "bezpečný boční odstup" - vzhledem k tomu, že se pohybuji v právnickém prostředí, mohu tě ujistit, že tou bezpečnou vzdáleností/odstupem je míněna taková vzdálenost, aby i při nečekané změně směru jízdy třeba díky překážce v dráze cyklisty (nemusí to být jen kanál, ale třeba hlubší výmol nebo zvíře) nedošlo ke kolizi - důležité na tom je, že ta vzdálenost různá pro různé rychlosti, protože rychlost určuje při obvyklé reakční době účastníků vzdálenost, kam se se mohou kolidující objekty dostat. Znalci, kteří budou jednou u soudu zkoumat, zda jsi toho cyklistu předjížděl v bezpečném odstupu, mají dokonce za ta léta už trochu ustálenou (byť ne oficiální ani univerzální) vzoreček - na rovném přehledném úseku se za bezpečnou považuje vzdálenost 80 cm + rychlost vozidla. Spočítej si, kolik to bude, kdybys předjížděl třeba v 80 km a připočti že cyklista jede pár desítek cm od čáry a zjistíš že bezpečné je to opravdu prakticky skoro až v druhém pruhu. Na nerovném či poškozeném povrchu, nebo ve stoupání či naopak klesání, kde je vyšší riziko odchylek ze směru jízdy se tento odstup zvětšuje až na 2 m. Pojedeš-li blíže a něco se stane, bude to podle soudu tvá chyba a tvá odpovědnost. Takže příště víc vědět a míň plácat.kanál viz výše - ano, některý jde, ale jsou díry, které nejdou, to nemluvím třeba o odhozené lahvi, dlažební kostce, díře v asfaltu, zdechlině sražené autem a dalších lahůdkách, které na kole nejde bezpečně přejet a musí se objíždět. Právě proto ta bezpečná vzdálenost. Navíc pravidla umožňují kanál - což je pro cyklistu překážka - objet, takže nechtěj po bábě s nůší, aby přes něj skákala - nemusí - to ty musíš držet bezpečný odstup, abys jí při předjíždění ani neomezil - další výslovná povinnost.nevím proč by cyklista na silnici neměl jezdit - byl tam kupodivu dřív než my motoristé a tak bychom si neměli silnici nárokovat pro sebe jen proto, že jsme si nakoupili o pár plechů víc - ohleduplnist a respekt jsou evidentně věci, o kterých jsi neslyšel. I mezi cyklisty jsou pochopitelně čuňata, co předpisy nedodržují (jízda ve dvou vedle sebe), ale spousta věcí, co dělají je zcela podle předpisů - dokonce předpisy výslovně povolená a motoristé je přesto odmítají vůbec respektovat (např. zde také uvedené podjíždění v kolonách zprava je výslovně povolené a spousta motoristů se může vzteknout, jak si to někdo dovolí)
To také není vůbec přesné... Cyklista má povinnost signalizovat s dostatečným předstihem změnu směru jízdy při objíždění překážky. To je dáno zákonem. Pravda je, že při předjíždění musí řidič dodržet "bezpečnou vzdálenost" - která je sporná - a také se ale musí prokázat. Pokud ji řidič nedodrží a cyklista nezvedne ruku před kanálem tak mají na nehodě podíl oba! Nicméně na co to cyklistovi bude, když už tu nebude, že... Osobně bych doporučil předjíždět s velkou opatrností a ohledem na demenci cyklistů. A kanály objíždět jen při zvednuté levé ruce (pravé v případě, že jede cyklista v protisměru :D).
pardon překlep - kraviny samozřejmě píše Vana666
jj: Je to každého volba. Chápu že někdo má kolo opravdu jako jediný dopravní prostředek mezi Dolní a Horní Lhotou. Ale debily co dobrovolně šlapou po frekventované čtyřproudovce radostně polykajíc smrad z kamiónů zatímco bokem vede prázdná souběžná cesta nepochopím nikdy. Nevadí jim že brzdí provoz, že ohrožují sebe a zvyšují riziko nad únosnou míru, zákon je přece na jejich straně !Kdo se má trochu rád tohle nedělá.
Normálně to nedělám, ale tady musím. Jiným nadáváš do slepic, ale sám jsi korunovaný vůl.Já jsem na tom článku nenašel žádnou chybu. Oproti blábolům z reklam má svou hodnotu.Ty tvé rady může použít zdatný cyklista na horském kole, ale uvědom si, že na kole jezdí i neřidiči, od dětí po důchodce. Samozřejmě, kdo se necítí, ať raději na silnice nejezdí. Ale totéž platí pro řidiče. Ti na to mají papír a měli by zvládat něco navíc - přizpůsobit se nejen různým podmínkám, druhu silnice, ale i ostatním účastníkům provozu. Pokud to nedokážeš, strč papíry do šuplíku a jezdi autobusem. Nikde není dáno, že by silnice (mimo dálnic a silnic pro motorová vozidla) byly určeny jen pro auta.
puk: než nekoho označíš volem, zkus si přečíst aspoň jednou dopravní předpisy, aby nebyl za vola sám. Možná pak ty chyby přece jen najdeš. A děcko s kolem bych na silnici nepustil i kdyby stokrát říkalo že silnice nejsou jen pro auta. Ovšem je to každého volba, nekomu na svých dětech třeba až tak nezáleží.
Tento server je především pro řidiče. Řidič ve vztahu k cyklistovi je zpravidla tím předjíždějícím. Ten mimo jiné nesmí předjížděného ohrozit. Je na něm, jak to splní. Myslím, že přečíst si pár praktických rad není na škodu.Jsi asi trochu mimo realitu. Ty bys třeba 14 letému synovi zakázal jízdu na kole? Nebo ho pokaždé naložíš s kolem do auta a povezeš kilometry na stezku pro cyklisty? On už by sice v tom věku měl jízdu zvládat, ale chybí mu právě ta zkušenost z druhé strany, tj. ze strany řidiče. Krom toho si myslím, že je to nejlepší praxe pro pozdější řízení vozidla. Lepší než PlayStation.
puk123: ano, 14 letému synovi bych jízdu na kole v provozu mezi autama klidně zakázal. Proti Play Station je totiž zásadní rozdíl, že v reálu má každý pouze jeden život
Tím bys mu ji zakázal úplně, ne? Takže na kolo může, až si udělá řidičák na motorku? Nebo od 18?
puk: Ne, na kole bych svoje děcko na frekventovanou silnici nepustil nikdy, bez ohledu na jeho věk. Ať si jezdí po horách, cyklostezkách, silničkách mimo provoz apod. ale na opravdovou silnici s provozem ne. Ani já si to nedovolím.A z motorek na silnici taky nadšený nejsem, ale motorkáři většinou splynou s provozem. Což cyklisti neumí.
To je sice hezké, ale na ty hory, silničky nebo cyklostezku se taky musí nějak dostat, že. Já bych s takovou mohl taky kolo prodat.Ještě bychom si tady mohli asi dlouho vyjasňovat, co je opravdová silnice s provozem. Na druhou stranu, čím je provoz řidší, tím klesá pozornost řidičů i cyklistů. Stačí jedno auto za den na horské silničce kolem hučícího potoka, případně ještě díra na cestě, kterých na takových silničkách není málo, a tragédie je na světě.A trvám si na tom, že to postupné zapojování do provozu je nejlepší praxí pro budoucí řízení motorky či auta. Nespoléhal bych, že se v autoškole člověk najednou všemu naučí.
Argumentace vynikajici :-D- Diteti se prece nebudes venovat, natoz ho nekam vozit, fuj!- At si klidne jezdi sam, ale ostatni at na nej davaji pozor!Ja jezdil ve svych 14 na kole cele leto, temer kazdy den (v prumeru urcite minimalne 5x za tyden) jsem jel 30 km po okreskach. Co jsem uz tehdy vedel bylo, ze nesmim zavazet, drzel jsem se na (kdyz to slo, tak za) krajnici a vetsi problemy jsem mel za nekolik let 4:- Autobus v zatacce me namackl na skarpu tak, ze jsem tam malem skoncil- Nakladak me to de skarpy skutecne poslal- Ridic stojiciho auta otevrel dvere ve chvili, kdy jsem jel kolem, rychle uhnuti znamenalo najeti do tramvajovych koleji a sou pro cestujici na prilehle zastavce- Auto, odbocujici pres 2 pruhy doleva me nevidelo - vsiml si me na posledni chvili, takze jsem ho minul o cca 30 cm, moc prijemna zalezitost, jeho zeleny oblicej vidim dodnesNikdy na me nikdo netroubil, nikdy jsem nejel ve dvou vedle sebe a predevsim, nikdy jsem necekal, ze za me situaci vyresi ti okolo a podle toho jsem se choval. Ne, svaty jsem nebyl, projet na cervenou na prazdne krizovatce je na kole precejen pohoda, v aute si to troufne malokdo, stejne tak jizda po chodniku, kde nejsou lide (typicky okraj mesta o vikendu) mi nedelala problem. PRAVE proto, ze mam tolik najeto na kole, nemam rad cyklisty, kteri chteji, aby se o ne starali ti okolo a sami se chovaji jako hovada.
Já samozřejmě taky nepustím na cestu 6 leté děcko. Ty jsi sám ve 14 jezdil, ale svého potomka tam nepustíš? Ano, ostatní by na něj měli dát pozor, např. neotvírat těsně před ním dveře. Zkušený cyklista, jako ty, s touto možností už počítá, on ne. Bohužel to může být cyklistova smrt, i když to nebyla jeho vina.
Ja nekde psal, ze bych tam sve dite nepustil? Pointa meho pribehu nebyla v tom, ze bych tam dite nepustil, ale ze bych ho tam pustil jen v pripade, ze se nebude chovat jako moderni buznomatak, co si pripada nesmrtelne a nema zadne povinnosti, ale ma jen prava, jako je pravo zdrzovat, pravo nedavat pozor, protoze "pozor at si radsi dava ten v aute" apod.
Už jsme si tu vyjasnili, že rodičovský přístup máme podobný. Mně šlo stejně hlavně o ten přístup řidičský. Když se blížím k neplnoleté cyklistce, musím počítat s nejhorší variantou - dostatečně nepoučenou dívenkou, která je vyklepaná z toho, že jede prvně po silnici sama.
"A děcko s kolem bych na silnici nepustil i kdyby stokrát říkalo že silnice nejsou jen pro auta.", napsal Skyline.
Zajimave, odkud to mas? Pises to jako citaci s mym nickem, protoze jsem to tady nikde nenapsal, zajimalo by me, na co se odvolavas?
Omlouvám se za opakovanou chybu. Asi jsem si to málo odroloval a nevšiml si, že tento opačný názor měl(a) vana666.
OK, stane se.
Je to proste klasicka snaha prehodit zodpovednost za svou neschopnost/nechut/hovadstvi na ty okolo. V dnesni socanskem svete zcela bezna vec, kterou je videt vsude kolem a u cyklistu je to cim dal, tim horsi.
Opět si se projevil jako socka, ale ta duševní. :-(
No, to jsi se tedy projevil... Jezdím na kole pár let, najezdím za rok celkem porci km a jsem rád, že na silnici se dostanu opravdu jen zřídka, když někam přejíždím do lesa... Je to vždy o ohleduplnosti a ta Ti zřejmě chybí. Musíš si uvědomit, že sledovat neustále na kole, co za "závodníka" se k Tomě blíží opravdu nejde! Dále si uvědom, že Ty máš kolem sebe tunu železa a kolař sedí jen na pár trubkách, ani už nemluvím o tom, jak s kolařem může zamávat vzdušný vír, ktrerý se mnohdy za autem projeví...Jelikož mám porovnání, předjížím kolaře jak bylo popsáno, stejně jako osobáky s velkým odstupem, neb nikdy nevíš, co se může na silnici stát...Tvůj názor Ti neberu, jen se tím projevila Tvá povaha a pevně doufám, že střet s Tvým EGEm na silnici přežije každý cyklista. PS: doufám, že stejně jako ty přistupuješ k cyklistům, budou k Tobě (jako k řidiči osobáku) přistupovat řidiči kamionu.
MadMaxII: pro tebe je zjevně přiměřená rychlost 30 km/h a kdo jede po silnici rychleji je automaticky závodník (byť dodržuje limit). Jestli nejsi schopný sledovat provoz i za sebou, tak na silnici nemáš co dělat !
Nejsi-li schopen sledovat provoz, nemas v nem co delat. Prenaset na ostatni sve povinnosti je skutecne projevem, ktery odpovida kopaci. Ze kolar ma jen trubky je jeho volba, nejak nechapu, proc na to brat specialni ohledy. Nikdo ho na silnici nenutil jezdit, o svou bezpecnost se musi starat predevsim sam.A ano, primer s kamionaky je vyborny, dost casto mam pocit, ze cyklistika je konickem vetsiny ridicu tahacu, zvlast tech bezohlednych.
" Řidiči se musí zvláště opatrně chovat vůči zranitelným účastníkům silničního provozu, jako jsou chodci a cyklisté a to zejména děti, osoby starší a tělesně postižené."Čl. 7 odst. 3 Úmluvy o silničním provozu (Vídeň 1968)."Vyhlášené mezinárodní smlouvy, k jejichž ratifikaci dal Parlament souhlas a jimiž je Česká republika vázána, jsou součástí právního řádu; stanoví-li mezinárodní smlouva něco jiného než zákon, použije se mezinárodní smlouva."Čl. 10 Ústavy České republiky.Krávo vypatlaná!
ty chces od cyklistu aby sledoval vsetko okolo seba. zjavne ty sam to nezvladas a to mas zrkadla.len pre tvoju info. som cyklista a nerobim vodica kamionu. keby si namietal, ze nemam ani na to schopnost. tak si na omyle, mam vystudovanu VS ak vies co to je :) lebo ty znacne ani vodicovi s povolania ani po clenky nesiahas.
Jakou VS mas? Dle prispevku bych to tipoval na Kindlovu Sorbonnu ;-)
Co má vysoká společného s cyklisty? V obou se vyskytují blbci??? :D
yoggi: takže dáváš úroveň své VS na roveň řidičáku na kamión ?:-)
A kdo nutí tebe cpát se do provozu? V autoškole ti neřekli, že na silnicích potkáš i chodce, cyklisty, koňské povozy, atd. ? Myslíš, že sis s papírama koupil prostor na silnici? Myslíš, že jsi odpovědný jen za svou bezpečnost? To bychom za chvíli měli na cestách tanky.
To mi samozrejme rekli. Ja ale nerikam, ze se cyklous ma chovat tak, abych se nemusel o nic starat;-)Tu odpovednost za bezpecnost jinych bych prosil rozvinout, zni to slibne:-D
Co na tom chceš, proboha, rozvíjet? Ty snad sedáš za volant s tím, že se musíš bezpečně někam dostat a ostatní ať třeba zhebnou?
Chci na tom rozvinout, jak si to vlastne predstavujes - za co konkretne mam zodpovednost, jak se to pozna, kde ta zodpovednost konci atd.A ano, pokud me u toho nikdo neohrozuje, je mi uplne jedno, co delaji ostatni - chteji-li zhebnout, tak at treba zhebnou, proc by me to melo vadit zrovna na silnici?
Zeptej se někoho, kdo zavinil nějakou nehodu. V lepším případě to určí policie nebo úřad, v horším soud. Případně si pročti nějaká zdůvodnění rozdudků ohledně dopravních nehod.
Proc se nekoho ptat, mam vlastni zkusenosti, i kdyz se strany poskozeneho. Nicmene nechapu souvislost s probiranym tematem - nebo jako naznacujes, ze kdyz cyklista svym hovadstvim zavini nehodu, ze to nebude mit lehke? To je snad v poradku, ne?
Až příště nebudeš chápat souvislost s tématem článku, nechtěj, aby někdo něco rozvíjel, prosím.
Mozna by to chtelo odpovedet misto placani hlouposti;-) Napovim: cyklista jede jako hovado (a nedodrzuje ani zakon), takze zpusobi nehodu (rikas, at si zeptam nejakeho vinika, tedy se v kontextu diskuse jedna o cyklistu, nikoliv o ridice). Na co se mam tedy presne ptat a co bych si z toho mel odnest?
Tak se ho zeptej, jaký byl závěr policie nebo soudu. Jestli byl odpovědný jen za svou bezpečnost (pak asi žádný trest nedostal) nebo i za bezpečnost jiných? To tě zajímalo, ne?
Me nezajima, co na to soud, me zajima, jak si to predstavujes ty - v obecne rovine, ne v nejakych konkretnich situacich, ktere zjevne nebyly uplne jednoznacne, kdyz to k soudu vubec doslo.
Prosím tě, ujasni si, co tě zajímá a nezajímá. Když mi tady nahodíš konkrétní příklad a požaduješ konkrétní odpověď a dostaneš ji, chceš odpověď obecnou. Co si myslím obecně se ostatně dočteš výše.
Uz zase ctes spatne prispevky? Od zacatku se ptam obecne, zadny konkretni pripad jsem ti nedaval. Vyse jsem se jen docetl nejake neurcite reci o tom, ze mam odpovednost za ostatni, toz me zajima, jak si to predstavujes. Ne pro konkretni pripad, ale konkretni zodpovednost pro pohyb na silnici, tak jako napriklad ridic odpovida za cestujici v aute (a je jedno, jestli je male, velke, modre nebo zelene).
viz. 27. 04. 2011 12:31Přece ti tu nebudu psát román. Začni třeba zákonem o provozu na pozemních komunikacích a přes vyhledání řetězce znaků si projdi pojmy "ohrozit", "omezit", "dát přednost", ...
Tos me pobavil :-D
Ano cyklista má povinnost sledovat provoz, klidně i za sebou, také proto ten cyklista jede tak, aby se těm kanálům vyhnul rovnou a nemusel je objíždět. Pokud jede třeba někde těsně vedle bílé čáry a jede pořád rovně, tak je na řidiči auta za ním, aby ho objel bezpečně. Cyklista mu nemusí uhýbat. Osobně mám přehled i o autech za sebou a dělám to tak, že když cítím, že se blíží auto a mělo by tendenci mne nebezpečně předjíždět, tak prostě najedu do prostředka pruhu a cestu mu zablokuju. Třeba pokud je horizont a vidím, že proti jede auto a ten blbec za mnou by mne předjížděl, tak tím možná zachráním život jemu nebo mně. Když protijedoucí auto projede, naopak uhnu co to jde a dám třeba rukou pokyn, že může jet. V podstatě ještě nikdy jsem neměl s tímto problém, žádný řidič, i ten největší debil nesejme cyklistu přímo zezadu. Samozřejmě to člověk nesmí dělat na poslední chvíli, ale s dostatečným předstihem.A pro řidiče - základní pravidlo předjíždění cyklisty je, že vzdálenost od něj při předjíždění je 1 metr + 1 cm na každý km/h rychlosti auta. To mi říkali v autoškole a už jsem to i párkrát někde četl. Nejde jen o to, že cyklista může náhle vybočit při objíždění kanálu, ale i když do něj vjede, tak může dostat defekt a třeba sebou i fláknout na zem. Nebo když předjíždíte jiné auto, tak ho míjíte o pár cm?
"Cyklista mu nemusi uhybat" - ano, at zije ta tolerance, ktere se cyklousi porad dovolavaji. Proste at jede pekne za mnou 20, ted jedu prostredkem JA, velky cyklous a uhnu, az budu chtit. Joo, pak se ale nediv. Asi taky zkusim blokovat cestu cyklistum, kdyz budu chodec - co kdyz mu tim zachranim zivot, ze jo. Ano, jine auto mijim o par cm, casto kupodivu silnice nema na sirku 18 metru. Na takove dalnici, kde je zuzeni a levy pruh ma 2 metry uz moc mista nezbyva. Nikdy me nenapadlo fnukat, ze bych taky mohl najet do kanalu a ze bych mel mit pravo toho predjizdejiciho sestrelit, kdykoliv budu chtit necekane vybocit. Argumentace defektem je demagogie, docela by me zajimala statistika, kolikrat cyklista chytnul defekt a v jeho dusledku letel bokem do predjizdejiciho auta. :-D
Tvoje argumentace je jen slovíčkaření. Víš jak to myslím, tak ze sebe nedělej debila. Cyklista nemusí uhýbat, protože nemá kam. Stejně tak ti nemusí uhýbat traktor, protože náhodou jede pomaleji než ty. Do díry nebo kanálu cyklista uhýbat nebude, to si opravdu koleduje. Třeba já jezdím na horáku a tam to není zase takový problém, ale jeden známý takhle projel kanál na silničce, když ho míjel kamión jen o pár cm, zničil ráfek, utrhla se mu převodovka, spadla mu do zadního kola a jen jeho duchapřítomností stihnul padnout přes obrubník na chodník místo pod ten náklaďák. Takže mi nevykládej, že se to nestává. Stejně mluví majitel psa, který taky vždy tvrdí, že pes je hodnej a nekouše a pak se diví, když mu zmrzačí dítě. Tolerance je, že ti cyklista uhne, když může, ne za každou cenu. A stejně tak ty máš být tolerantní a počkat až může a ne se kolem něj cpát na pár cm za každou cenu a myslet si, že ti prostě uhnout musí.A s tím míjením o pár cm na dálnici - málokdy je to o pár cm, většinou i tak tam zbývá třeba půl metru. Navíc je mezi váma hromada plechu, to cyklista nemá a je stejně tak právoplatným účastníkem silničního provozu jako ty.
Pokud cyklista neukazuje změnu směru jízdy a je-li to možné, řidič vozidla jej předjede s dostatečným a bezpečným osdstupem. To že se cyklista rozhodne vyhýbat kanálu, nikdo nemůže vědět ani předpokládat předem. Pokud se cyklista rozhodne kanál přejet a neobjíždět, je to jeho rozhodnutí.
Ja ti nevykladam, ze se to nestava, ja jen rikam, ze se to stava tak malo casto, ze pouzivat to jako obecny argument je demagogie. Navic ani tady se to nestalo - letel na druhou stranu, ne na auto.S vetou za zmrzacenym ditetem souhlasim, nicmene o tom rec neni. Rec je o schvalne zdrzujicich hovadech a ta tolerovat nebudu.Posledni odstavcem jsi me slozil:-D Ted uz vim, co je to "par cm" - takze v tom pripade je tvuj argument ale mimo, protoze pul metru je tam v podstate vzdycky mezi cyklistou a autem taky, takze je to vlastne OK. Hromada plechu neni muj problem, cyklistu nikdo nenuti na silnice lezt.
To neni obecny argument, nikdo nebude delat neco, co ma potencial ho zabit, to ze se to nestava je take z vetsi casti fakt, zese cyklista tem diram vyhyba, kdyby byl tak tolerantni a projizdel kvuli tomu kazdy kanal, tak dojezdi tak za tyden. A to ze se to jednomu nestalo neznamena, ze se to nestane nekomu jinymu. Nekteri hlavne rekreacni cykliste jsou schopny se vyflakat na takovym miste, az rozum zustava stat. Nepreju nikomu, aby kvuli tomu, ze jede kolem nej par cm si to vycital cely zivot. Nejdrive premyslet, pak konat.Ten pes byl jen primer. Samozrejme hovado je mezi cyklistama i ridicema aut. Vesmes jsou to stejny lidi.Jako cyklista muzu rict, ze je bezny, ze nektery hovada v autech cyklistu klidne minou o 10 cm, coz je par cm. Jak jsem rekl - spravny odstup je 1m+1cm na km/h. Beru i 0.5m, coz pro vyjezdenyho cyklistu staci, ale 10cm je fakt malo. A takovych ridicu je fakt dost. Nehlede na to, ze dat prednost cyklistovi povazuje spousta ridicu za zbytecny a pokud je nahodou na krizovatce cyklista predjede, tak je to prone potupa nejvetsi. Vubec treba nechapu, proc na krizovatce auto nenecha jet cyklistu jako prvniho, kdyz cyklista je stejne na prvnich par metrech rychlejsi a ridic toho cyklistu hned za krizovatkou bez problemu predjede. Navic treba ve meste je ten cyklista mnohdy rychlejsi nez auto, tak nechapu, proc ridic musi cyklistu za kazdou cenu predjet, kdyz ho cyklista hned dojede a klidne i predjede. To je ta tolerance o ktere se zde bavime. Proste jen cekam, ze ridici se budou ridit pravidly a jezdit bezpecne a ne jako hulvati.
10 cm mi prijde docela nerealne, to uz je pri 90 km/h na okresce pod rozlisovaci schopnost odhaduji tak 90, mozna 99% ridicu. Z mista za volantem by takove objeti vypadalo nerozeznatelne od prejeti a nemyslim, ze tak bezne nekdo jezdi. Aspon me takhle nikdo nepredjizdel. Spis bych to videl na vnimani cyklisty, ze "to bylo o fous", ale v realu tam minimalne ten pul metr byl. 10 cm si dovedu predstavit ve meste a to jeste jen pri jizde kus pod povolenym limitem. Schvalne si zkus sam jet 10 cm od zdi i jen 20 km/h a uvidis, ze je to nesmysl. Prednost je bez diskuse, ale tu si navzajem nedavaji ani auta, je to o celkove demenci lidi, co se v provozu pohybuji. Pro tuto diskusi je to ponekud off-topic.Potupa pri predjeti? To mi nejak unika.Zalezi, co myslis tim "nechat jet prvniho" - pokud tim myslis, at klidne jede po prostredku a brzdi, tak to ani nahodou. Kolikrat neni kde ho predjet a tahnout se za cyklistou jen tak? Proc, kdyz i dle zakona (nejen dle zdraveho rozumu) ma jet pri pravem kraji?Cekat, ze se budou ridici ridit pravidly, zatimco cykliste ne je iluzorni a je to prave pricina soucasneho stavu. Motorkare pustim v zacpe vzdycky, ani pri normalni jizde 100 km/h nemam problem jet pri krajnici tak, aby me objel, kdyz jsou v protismeru auta. Vic, nez 9 z 10 podekuje. ANI JEDNOU se mi nestalo, ze by me takovy clovek ohrozil. Po snad 5 letech jsem potkal motorkare-kretena pred 2 tydny, jinak nikdy zadny problem. Kretena-cyklistu potkavam prumerne vice, nez jednou denne - vedle sebe, po prostredku, po chodniku, po prechodu (dnes me malem srazil ve meste, rozhodl se, ze po chodniku uz ne a tak to rizne po prechodu mezi kupou lidi). Neni mozne se chovat jako hovado a ocekavat od ostatnich toleranci, nedej boze si ji vynucovat. Jit na cyklojizdu, nakakat hromadu lidi, kteri maji tu smulu, ze nejaky zamindrakovanec si potrebuje neco dokazat a pak druhy den cekat slusnost muze skutecne jen blazen. Aby bylo jasno, ja si nemyslim, ze vsichni cyklisti jsou hovada. Jen je jich tolik, ze je clovek bere jako skupinu - neni cas resit, jestli zrovna tento je jiny. Proste kolem me zprava ve fronte neprojede zadny, protoze pravdepodobnost debila je prilis vysoka. Slusny cikan je na tom stejne - penezenku i mobil si budu automaticky hlidat, i kdyby byl 100x slusny. Neni jak to zjistit a je lepsi zachovat preventivni opatrnost nez se pak divit.
Když jsme u těch zvířat, tak ty jsi naprosto ukázkový hovado :-(. Jestli jezdíš autem (což je dost děsivá myšlenka), mělo by se začít uvažovat nad tím, že by podmínkou udělení řidičského průkazu měly být psychotesty.
Psychotesty klidně ano, jsem pro. Ale i pro bezduché a předpisů neznalé cyklisty!! Kteří ani neznají značky.... Bez komentáře. To jako bych se plazil po cyklostezce a křičel kolem sebe, že mám na to právo.... podobná situace
Trapný pokus o zesměšňování ostatních..
Tolerancí a ohleduplností ke spokojenější společnosti,že....pane chytrolíne
Co mě nejvíc štve, jsou nově budované pruhy pro kola, taxi, busy - v místě, kde jsem kolo neviděl dva roky, zácpa tam také nebyla, ale teď se utvořila tím, že zmizel jeden pruh + přibyly třeba zpomalováky.A ještě je to placeno z nějakejch blbejch fondů
protoze nova redakce ar pise na objednavku a medialni prostitut novotny je jeden z nejvzornejsich prikladu
Každá redakce v ČR píše na objednávku. Pat a Mat alias AR není výjimkou. Koncentrace totálních blábolů v tomto článku je ovšem enormní. Ať už ty žvásty opravdu vygenerovala ona dáma, nebo jde o vlastní tvorbu redakčních géniů, pravda z toho není prakticky nic. V Německu opravdu nemusí řidiči jet za cyklistou, než ho předjedou, je pouze předepsáno vybočení s dostatečným bočním odstupem. Za druhé, ten nicneříkající blábol o Holandsku je úplně zmatený. Kromě toho český zákon praví ( a platí to i o cyklistech), že se jezdí vpravo a pokud tomu nebrání zvláštní důvody, pak při pravém okraji vozovky. Nikoli tedy s rezervou pro kanál. Stejně tak zákon praví, jak se řidič ( a tedy i cyklista) chová při objíždění překážky, což je v naprostém rozporu s uvedeným blábolem. A ještě jsem neviděl cyklistu, který při objíždění kanálu dává znamení o změně směru jízdy.....Jinak řečeno, jste-li cyklistou, zapomeňte za nesmysly v článku a rozhodně se jimi neřiďte, je to návod na řízenou sbevraždu, v lepším případě pak navádění k přestupku. Raději dodržujte zákon.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.