Definitivní řešení dojezdu elektromobilů? Vozíky plné baterií

44 komentářů

Roman Dubravský
16. února • 9:45

Ještě jeden detail: Osobní auto na dálnici povolená rychlost 130. Auto s přívěsem na dálnici povolená rychlost 80.

klak
18. února • 15:21

Existují vozíky homologované na 130 km/hod, nicméně i kdyby neexitovaly, nepochybuju o tom že tyhle si je politicky protlačí.

jenicek
15. února • 2:50

On už je apríl? :-D

zlepšovák
11. února • 10:18

Ty baterky ve vozíku budou asi potřebovat zvláštní kabel pro přenos energie z vozíku do elektromobilu. Kdyby měl ovšem takový vozík v každém kole svůj elektromotor, mohl by využívat energii ze svých baterií přímo a pohánět jím své vlastní motory. Takže by energii nebylo třeba přenášet a mohl by fungovat jako tlačný vozík podobně, jako se na konec vlaku připojují tlačné lokomotivy. Takový tlačný elektrovozík by pak pro zvýšení dojezdu (nebo snížení spotřeby a emisí) mohla využívat i běžná auta se spalovacím motorem, protože elektromobilů je málo. Předešlo by se tím situaci, že by se někde hromadily vozíky s bateriemi a jinde by zase chyběly. A takový tlačný vozík by měl jistě úžasný vliv na jízdní vlastnosti tlačeného vozidla. ;-)

John
10. února • 18:49

To mi pripada ako ten vtip, ze rusi vymysleli tabletku, ze po jej poziti nemas 5dni hlad. Ma to len jednu chybu ze ma 5kg.B-]

Driver
10. února • 12:43

Já vím, že to nikoho nezajímá, a proto to uvádím. Regera (Koenigsegg) má přímo na motoru zvenku, na klice namontován "elektromotor"
Je to vlastně elektromotor, alternátor a startér v jednom. Výkon jen toho elektromotoru je max 200kW/400Nm a je tak maličký, že má velmi přibližně cca 30x20x20cm. Jedná se o hybridní řešení, kdy klasický motor má našroubován tak, jako je setrvačník, tak je našroubován tento elektromotor, přímo na klice. Říkal jsem si, že tohle namontovat na motor malý benzín, tak je otázka Hybridu vyřešena. Netvrdím elektromobilu, ale hybridu. Asi je problém s cenou, jak jinak.

P.
10. února • 13:15

Motor podobneho rozmeru byl namontovan do naseho SuperB, ktere bylo z tovarni verze s klasickym motorem prestaveno na elektromobil. V aute zustala prevodovka, spojka, jen zmizel spalovaci motor a misto nej byly vlozeny baterie + tento malej elektromotor pred spojku.
Vysledek je ten, ze auto nepribralo az tak moc na vaze, bylo misto na baterie vpredu a nezabralo to misto v kufru, coz by pri ponechani spalovaciho motoru muselo byt reseno jinak. Navic elektormotor toci velmi slusne otacky a jeste diky prevodovce lze vykon prijemne parovat a dosahovat velmi slusbych rychlosti i dojezdu... vice na google.. vyhledejte si Superbel https://www.google.cz/...

Dagmarrr
9. února • 22:24

Vozík by asi bylo opravdu lepší nahradit elegantním kufrem naklapnutým na závěsném zařízení. Snad by zhruba 80 kg mohlo stačit. K tomu ještě vrtuli na střechu, solární panely, přenosnou vodní elektrárnu (tu případně hodit na chvíli do potoka nebo do řeky), elektrocentrálu na líh a můžeme bez starostí o dojezd vyrazit...

Driver
10. února • 12:45

Jenže ty nechápeš, že bys tak překročil užitečnou nosnost auta, proto je to na samostatné nápravě, na vozíku.

Milda
10. února • 18:06

Dělá si pr el dube...:-D

P.
9. února • 19:29

;-) No tak toto reseni me napadlo uz hooodne davno, ale protoze mi je jasne, ze velka hmotnost + naprava navic + aerodynamicky odpor zpusobi, ze bude take vetsi spotreba, tak jsem naznal, ze to je pitomost... proto to asi musi dostat docace, jinak se to neopati delat... (pokriveni trhu) daleko sikovnejsi mi pride uplne malej malej vozejk na kterem by byla elektrocentrala na dobijeni za jizdy... z cisteho elektroauta by byl razem hybrid se spalovaci jednotkou na dobijeni... hmotnost privesu by byla urcite mensi, pripadne by to mohlo byt sikovne vlozene treba i do vetsiho privesu, kam si lidi taky neco nalozi, kdyz uz jedou daleko... ne jen todle s baterkama a nulovym prostorem pro naklad. Ale i tak to stale bude zhovadilost...

Marekx
9. února • 13:50

Holt není nad elektromobil, akorát je potřeba se naučit parkovat s vozíkem :-P

Zelí
9. února • 13:35

Toto je myšlenka stará asi 30let.

Zelí
9. února • 14:02

Jenom doplním, nové je na tom pouze ta dotace 2 mega ojro. To tenkrát nebylo.

Mio
9. února • 12:04

Pořád lepší než ta rakovinotvorná komedie se vznětovými motory v osobácích. Tohle jen rozšíří možnosti pro ty, co je rozšířit chtějí.

tom
9. února • 13:33

Jasne, a elektrina se vyrabi sama z kyticek, bez spalovani, bez tezeni a bez zateze pro krajinu v podobe dalkovych prenosovych soustav. Hlavne ze si potahnem vozik:-). A on diesel s adblue zase tak spatne emise nema, rozhodne je cistota plynu vyssi nez u uhelnych elektraren

Kuk Vykuk
28. února • 6:40

Jasně, a benzín s naftou se vyrábí samospádem že, vůbec k tomu není potřeba tolik elektriky jako k rozsvícení okresního města, vůbec se nemusí někde vrtat a těžit ropa, vůbec se to nemusí vozit tankerama co dohromady vyhulej do astmosféry víc sr**ek než všechny auta dohromady. Prostě pohoda džéz. :-D
Benzín se zčista jasna vobjeví na pumpě a všechno je v ažůru.
Tak a teď když sis osvěžili učivo ze základky, tak popadni kalkukačku a spočítej nám jak velkou uhlíkovou stopu má auto na spalovák a jak velkou elektroauto napájený čistě z uhelný elektrárny. ;-)

mpolan
9. února • 12:40

Sám vidíš v diskusi, jak to asi vypadá... To jsou zase názory.

Net
9. února • 11:52

Tak lepší mít baterie ve vozíku za autem než v "rakvi" na střeše", ale třeba s tím nápadem ještě někdo přijde.

inspirace
9. února • 23:06

Pokud by takové baterky na střeše vážily víc jak 50 kg, tak by to asi bylo víc, než nosnost střechy. A kdyby vážily jen těch max. 50 kg, tak by se asi dojezd moc neprodloužil, protože by tam nebylo uloženo větší množství energie než malé? ;-)

Net
10. února • 8:45

Tak nosnost střechy v praxi je často výrazně přes 50 kg, ale co se děje se stabilitou v zatáčkách je jiná:)

jehoVista
9. února • 11:11

Je jen otazkou casu, kdy tam zacnou davat i slapky.

inspirace
9. února • 23:14

Šlapky z E55 by v nouzi mohly sloužit i jako šlapací pohon pro elektromobily vybavené šlapkami.

Tomáš Marný
9. února • 11:05

A co na ten vozík přidat ještě elektrocentrálu a ty baterky dobíjet? Když to dělají někteří zoufalci s elektrokoly...

Filip
9. února • 12:14

To mna uz dávno napadlo:-) Ale vtedy neni treba ani vozík. Stačilo by zavesiť elektrocentrálu na gulu a , nejaku designovú a máš dojazd aký chceš, záleží od nádrže na benzín na elektrocentrále a výkone elektrocentrály a hlavne na dlhé dialničné presuny nemusíš dodržiavať rýchlostné limity pre prívesy a takisto poplatky za prívesy. V meste to niekde odložíš prípadne. Alebo si to môžeš takisto požičať a pred cielovým miestom vrátiť a jazdíš na elektrinu. Odpadá aj vodičák na prívesy a s tým spojená schopnosť s takým prívesom manipulovať. Sa ma mohli hneď opýtať:)

Radon
9. února • 18:39

Zni to zajimave, ale obavam se ze aby to melo smysl, musela by ta elektrocentrala mit tak 50kW a to uz by spolu s tou nadrzi bul takovy macek, ze bych ji nezvedl ze zeme ...

Nikoloki
9. února • 12:40

A možná by dokonce šlo tu elektrocentrálu zabudovat přímo do toho auta. A když už by v něm byla, tak by dokonce možná šlo vynechat ten elektrický mezistupeň a to auto pohánět přímo tím spalovacím motorem B-] …

martin
10. února • 19:14

Dobry napad, ja tiez vidim ten spalovaci motor ako celkom prakticke riesenie:-P

Sarcasticus
9. února • 10:28

Kolik asi takový bateriový vozík může vážit? Jak ovlivní jeho pravděpodobně vysoká hmotnost dojezd, jízdní vlastnosti a rychlost elektromobilu? ;-)

jehoVista
9. února • 11:00

To je jedno, hlavne kdyz se sypou dotace.

runner42
9. února • 9:58

Krásná ukázka intelektuální degenerace takzvané západní společnosti.
Postavme křivou stavbu a pak ji dodatečně podepřeme dřevěnými trámy. Opravu "inteligentní" a efektivní řešení hodné Evropské unie.
Zdá se, že přirozený výběr jako motor evoluce se nám pěkně zadrhává.

brk77
9. února • 18:51

To vidíš zbytečně černě. Ano, vypadá to naprosto legračně a debilně. O tom žádná. Na druhou stranu, jsou tu mraky řidičů, kteří dlouhé trasy jezdí zřídka a na dálnici vjedou jednou, dvakrát do roka. Přesně pro tyhle jsou desetidenní dálniční známky a pro cizince, ale ty nás teď nezajímají. Jednou, dvakrát do roka mě na zahrádce chytne liják, že na cestě domů vezmu za vděk deštníkem po babičce, nebo se zdržím a ochladí se tak, že jdu domů v 20 let staré vytahané mikině s infantilním obrázkem. Ano, vypadá to strašně, ale účel to splní a mé ego to taky jednou za čas zvládne. S tím vozíkem s bateriemi by to mohlo být podobné. Prostě berlička pro ty, co by jim klasický elektromobil jinak vyhovoval. Půjčím si to na benzínce na exitu, v podobném duchu to vrátím, takže ani to obávané couvání nebude třeba. Neskáču z toho nadšením, ale v praxi si to představit umím.

kiks
21. února • 12:46

Elektromobil na baterie jako takový, jak ho známe nyní je nepraktická, zastaralá, překonaná a především neekologická hloupost, která žije jenom kvůli masivním subvencím, které platím já svými daněmi.

Franta
23. února • 19:35

A pritom ten "zastaraly" elektromobil Tesla Model X aktualne prekonal nejlepsi casy na 1/8 a 1/4 mile pro seriove vyrabene SUV :-)A jiny "prekonany" elektromobil Tesla Model S ma v USA vetsi prodeje ve sve cenove kategorii nez jakakoli konkurence (Tesla Model S - 25%, Mercedes S-class - 21%, BMW 7 - 9%, ...). Ale chapu vas, casem se to dostane i k vam a az si to osahate treba taky zmenite nazor.

Petr
9. února • 9:54

Připomíná mi to dobu (kterou znám jen z článků :-) ), kdy se uvažovalo o stavbě umělých, tankovacích, ostrovů v atlantiku, aby se mohlo létat přes moře do ameriky. Jen dolet letadel se oproti elektromobilům rychle zvýšil tak, že žádných ostrovů nebylo potřeba.

Kankunen
9. února • 9:48

10 let čtu, že do dvou let budou vyvinuté revoluční baterie a oni vymyslí člunek za 50 mil.

Kuk Vykuk
28. února • 5:43

Kdyby ses radši místo toho čtení ptákovin podíval co se děje ve světě, tak by si zjistil, že kapacita, výkon a výdrž Li-ion a LiFePO4 baterek je oproti starejm olovnatej kyselinovejm akumulátorům fantastická. Tesla už to dávno cpe do svech aut, který maj dojezd 400-500 km a garanci životnosti baterek 8-10 let. To jenom výrobci spalováků se nám do ksichtu vysmívaj a brzděj nástup elektroaut seč můžou. Dělaj pidi série megadrahejch elektrovozidel se směšně poddimenzovanejma baterkama, který nikam nedojedou, nemaj rychlonabíjení, nekompatibilní konektory. Prostě zdržovací šaškárna, ale dobrá ekologická imidž. V americe už na tydle sranda auta maj termín - compliance cars, čili auta, ketrá jen vyhovují nějakem úřednickejm předpisům, ale kašlou na uživatele.Když se vezme 20 let starej elektrickej Golf 3 CityStromer, vyhoděj se z něj starý kyselinový Varta akumulátory a naloží se to moderníma LiFePO4 Winston baterkama tak to dojede o 70 km dál než ta navoněná karbonová zdechlina BMW i3 za milión! :-D Tak to mi teda řekněte, esli voni si z nás soudruzi z Mnichova nedělaj jenom dobrej den. 3-[
Testováno už před 6ti lety!!! v ČR
http://gwl-power.tumblr.com/post/187801396/the-lithiu... ...
http://www.hybrid.cz/rozhovor-petr-dvorak-dlou... ...

Damyen
9. února • 9:46

To je ale pí...... Nikdo neumí vymyslet lepší baterie tak je budem tahat v batozích a ve vozíkách.

tito
9. února • 15:30

Se inspirovali powerbankami k mobilům co taky nic nevydrží, tak houby zle, jen jim poněkud uniklo, že powerbanku v kapse uneseš zatímco 500kg akuvozík za autem taky nějakou energii sežere..
A jak s tím ekojouda bude couvat, to už se vysloveně těším. Na parkovištích u marketů pukneme smíchy.

Wolfsteen
9. února • 9:38

Teda to je další dementní výmysl z Bruselu3-[

Defekt
9. února • 9:39

Asi málo čteš!

wolff
9. února • 9:12

Teď ještě ty ekoteroristy naučit couvat s vozíkem... :-D

Lubomír Vrána
19. února • 16:24

Proč. Ten koumák, který tuhle blbost vymyslel, určitě vymyslí i software na ovládání vozíku při couvání.

tito
9. února • 15:32

Jo, to bude velká taškařice B-]B-]

Doporučujeme

Články odjinud