Definitivní konec? Valmet demontuje výrobní linku pro Fisker Karma

Definitivní konec? Valmet demontuje výrobní linku pro Fisker Karma

Osud automobilky Fisker Automotive je už delší dobu poněkud nahnutý. Značce se nepodařilo nastartovat prodeje modelu Karma tak, jak se to podařilo Tesle u Modelu S. Přibližně před rokem vyhlásil Fisker bankrot, přičemž celá značka skončila v dražbě. Aktuálně dorazila pro případné příznivce další špatná zpráva. Společnost Valmet, která Karmu vyráběla, demontuje výrobní linku.

Řešení pro Fisker Karma? Osmiválec 6,2 l z Cadillacu CTS-V

Řešení pro Fisker Karma? Osmiválec 6,2 l z Cadillacu CTS-V

Karma se vyráběla v továrně Uusikaupunki, jenže výroba tohoto modelu stojí už od července 2012. Valmet údajně udržoval linku v pohotovosti tak, aby bylo možné rychle obnovit výrobu. Nicméně to se stále ještě nestalo a s největší pravděpodobností už se to ani nestane. Alespoň ne pod taktovkou Valmetu. Mimochdem stejná společnost aktuálně vyrábí Mercedes-Benz třídy A

V únoru letošního roku byl Fisker Automotive vydražen za 149,2 milionu dolarů. Novým majitelem je od té doby čínská společnost Wanxiang. Ta už také vlastní firmu, která pro Fisker dodávala akumulátory. 

bazar

Mercedes C 2,7
Rok výroby: 2001
Stav: 49 329 km
Cena: 158 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2012
Stav: 44 856 km
Cena: 310 000 Kč
Mercedes GLK 2,1
Rok výroby: 2010
Stav: 125 544 km
Cena: 350 000 Kč
Mercedes Viano 2,1
Rok výroby: 2006
Stav: 187 647 km
Cena: 290 000 Kč
Mercedes CLS 3,5
Rok výroby: 2005
Stav: 185 012 km
Cena: 250 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2014
Stav: 34 727 km
Cena: 470 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků