Audi A4 prošla loni na podzim faceliftem. Ten se ale netýkal jen vzhledu, ale především motorů. Staré šly pryč a nahradily je nové. My jsme pro test zvolili druhou nejsilnější benzínovou motorizaci 2.0 TFSI s výkonem 200 koní a pohonem všech kol.
Kapitoly článku:
- Facelift, nové motory, vzhled
- Palubní deska, interiér, sportovní sedačky
- Prostor na zadních sedadlech, zavazadlový prostor, motor
- Pružnost a dynamika, spotřeba
- Slovo závěrem, plusy a minusy, přehled výbav, parametry
- Oficální fotografie + fotogalerie (část 1.)
- Fotogalerie, část 2.
Stručně o faceliftu
Facelift, který loni dostal model střední třídy Audi A4, se vzhledově dotknul přední masky a zadních světlometů. Audi postupně sjednocuje základní designové prvky svých vozů a všem dává jednodílnou přední masku. Tu brzy dostane i Audi A8; zatím ji má pouze dvanáctiválcová verze. Současně s novou přední maskou se pozměnil i vzhled světlometů, nová je i spodní část nárazníku. Ačkoliv je to už dlouho, co k faceliftu došlo, na novou masku si stále nemohu zvyknout. Zatímco na A6 vypadá dobře, na A4 mi přijde jakási našroubovaná. Ani zadní světlomety protažené do víka zavazadlového prostoru s lomenou spodní linkou mne nijak nepřesvědčily, starší řešení se mi líbilo více, bylo osobité. Takto byla A4 unifikována s ostatními modely a to samé brzy čeká i A3. Design je ale věci osobního vkusu a proto raději otočím list.
Tip: Podrobnosti o faceliftu; český ceník; test staršího modelu A4 Avant 1.8T 140 kW quattro
Daleko důležitější změny – z hlediska potenciálních zákazníků – se odehrály pod kapotou. Nové motory zvyšují šanci A4 uspět v ostrém konkurenčním boji, zejména teď, když se na trhu objevilo nové BMW 3 a když Mercedes-Benz třídy C prošel technologickým faceliftem a dostal nové motory (C230K, C280, C350, C320 CDI). Odpadly motory 1.8T 140 kW (s tímto motorem jsme loni v létě testovali Avant), 2.4 V6, 3.0 V6, 1.9 TDI 96 kW a 2.5 TDI V6 132 kW, zůstaly jen motory 1.6 75 kW, 2.0 96 kW, 1.8T 120 kW, dále 1.9 TDI 85 kW a 2.5 TDI V6 120 kW. Z nových motorů přibyl přeplňovaný čtyřválec s přímým vstřikem 2.0 TFSI 147 kW, šestiválec s přímým vstřikem 3.2 V6 FSI, z naftových jsou pak nové 2.0 TDI 103 kW a 3.0 TDI 150 kW.
Motor |
Výkon |
Točivý moment |
0-100 km/h |
Max. rychlost |
1.6 |
75 kW/102 k |
148 Nm |
12,6 s |
190 km/h |
2.0 |
96 kW/130 k |
195 Nm |
9,9 s |
212 km/h |
1.8T |
120 kW/163 k |
225 Nm |
8,6 s |
228 km/h |
2.0T FSI |
147 kW/200 k |
280 Nm |
7,3 s |
241 km/h |
3.2 FSI |
188 kW/255 k |
330 Nm |
6,4 s |
250 km/h |
S4 |
253 kW344 k |
410 Nm |
5,6 s |
250 km/h |
1.9 TDI |
85 kW/115 k |
285 Nm |
11,2 s |
201 km/h |
2.0 TDI |
103 kW/140 k |
320 Nm |
9,7 s |
212 km/h |
2.5 TDI V6 |
120 kW/163 k |
350 Nm |
8,8 s |
227 km/h |
3.0 TDI |
150 kW/204 k |
450 Nm |
7,2 s |
235 km/h |
Základní výbava
Motory lze různě kombinovat s pohonem všech kol quattro (samosvorný diferenciál Torsen) a automatickými převodovkami multitronic a tiptronic. Všechny možné kombinace najdete v tabulce s cenami. Testovaný motor 2.0 TFSI lze koupit jako předokolku s manuálním šestikvaltem nebo s multitronicem, dále s pohonem všech kol s manuálem nebo tiptronicem. Testovaný model s manuálem a quattrem stojí v základu 1 150 800 Kč, což není právě málo.
Motor |
Převodovka |
Sedan |
Kombi |
2.0 T FSI |
6rychlostní |
1 015 000 |
1 076 000 |
2.0 T FSI |
multitronic |
1 098 500 |
1 159 500 |
2.0 T FSI quattro |
6rychlostní |
1 150 800 |
1 211 800 |
2.0 T FSI quattro |
tiptronic |
1 205 700 |
1 266 700 |
V základní výbavě jsou téměř všechny důležité prvky jako duální automatická klimatizace, CD přehrávač, el. ovládaná všechna okna a zpětná zrcátka, 16" litá kola, ABS, ESP či šestice airbagů. Chybí ale takové drobnosti jako palubní počítač, tempomat nebo loketní opěrka. Není to nic tristního, nějakých dvacet tisíc to spraví, ale od takto drahého vozu bych zkrátka očekával něco jiného; takový Mercedes-Benz třídy C má toto všechno v základu. Naopak nové BMW 3 je o poznání holejší než Audi A4, natož céčkový mercedes; má ale nižší základní ceny než A4 i Céčko.
Styl faceliftované masky je možná dravější, ale auto díky tomu zapadlo mezi ostatní modely
Zadní světlomety mají lomenou spodní křivku, která se nemusí líbit
2.0 TFSI má dvě koncovky výfuku
Přední jednodílná maska je rámovaná chromem
17" litá kola 235/45 jsou za příplatek --- Chromované lemy okolo dveří rovněž stojí peníze