Opel Corsa není na českém trhu žádným nováčkem. Starou známou jsme testovali s malým přeplňovaným dieselem o objemu 1.3 l a výkonu 51 kW/70 k. Přednosti motoru spočívají především v příznivé spotřebě, stydět se nemusí ani za dynamiku.
Kapitoly článku:
Motor neoslní, ani nezklame
Malý motor se systémem common-rail se
povedl, neschází mu úspornost ani relativní živost
Poznámka: více o motoru si můžete přečíst v našem starším testu Fiatu Punto, který pohání motor stejné konstrukce.
Naše zkušenosti s jízdou to potvrzují. Vůz patřičně akceleruje už od hranice 1500 otáček a ve chvíli, kdy se ručička otáčkoměru blíží 3000, tendence zrychlovat výrazně upadá. Kdo zbytečně motor v Corse vytáčí, dělá chybu. Jednak auto ztrácí dynamiku, a potom se také zbytečně zvyšuje spotřeba. Čím víc se motor točí, tím víc paliva spotřebuje. Maximální otáčky sice leží u hranice 5300, ale vytáčet motor až tam nemá příliš smysl.
Ideální do města
Projekční čočky ve světlometech se stávají samozřejmostí
i u automobilů nižších kategorií --- Musíme počítat s tím,
že vzadu je místa poskrovnu
Ze všech současných motorů Opelů by měl být ten nejnovější také nejúspornější. Technické parametry udávají ve městě spotřebu 5,7 l/100 km a mimo město dokonce jen 3,8. Praxe ukázala, že i ve městě se opravdu dá jezdit velmi úsporně, zhruba za šest a půl litru nafty. Mimo město je hranice pod čtyři litry jen ryze teoretická, ale do pěti litrů se vejde Corsa s velkou rezervou. Celkově jsme tak dosáhli průměrné spotřeby 5,3 l nafty na 100 km.