Ford Fiesta: konkurence pro Fabii (kompaktní test)

Ford Fiesta: konkurence pro Fabii (kompaktní test)

Ford měl v posledních desetiletích dva velké hity – Escort a Fiestu. Větší Escort před lety skončil, nahradil ho Focus, ale Fiesta je nesmrtelná. Dočkala se teď další generace, ve které trochu povyrostla a zmohutněla. Testovali jsme verzi 1.6 Trend. Zajímavé video

Kapitoly článku:


Ford už potřeboval něco nového jako sůl, přestávalo se mu dařit – s výjimkou užitkových vozů. Fiesta tedy přišla v pravý čas a oživila zájem. V případě tohoto vozu nejde jen o facelift, ale skutečně nový vůz se starým názvem. Karoserie může být i pětidveřová, na výběr je ze čtyř motorů. Zepředu  maska silně připomíná větší Focus


Nepřehlédněte: Podívejte se na zajímavé video jízdy s Fordem Fiesta.

Malý nebo velký?

Než přišel typ Ka, byla Fiesta nejmenším fordem na evropském kontinentu. V našich podmínkách odjakživa sloužila i jako rodinný vůz, protože uvnitř poskytovala vždycky dost prostoru. To se s posledními změnami ještě zlepšilo. Obestavění vnitřního prostoru je na velmi dobré úrovni. Existuje i řada stupňů výbav, Trend je druhý nejlepší po Fiestě a Ambiente. Pak už následuje jenom Ghia, výraz vyhrazený pro skutečně luxusní provedení fordů.

   
Ford Fiesta - kompaktní vůz s vynikajícím podvozkem

Trend se neliší od nižších typů ani tak vnitřkem, jako spíš zevnějškem. Uvnitř jsou dva čelní airbagy, ale dají se přikoupit i boční a hlavové. Seřizování zrcátek je jen manuální, okna se spouštějí elektricky. Za příplatek je tu rovněž klimatizace a rádio. Naopak zvenku je nejvýraznějším rozdílem velikost kol. Vozy s motorem 1.3 l mají výhradně 14palcová kola, agregáty 1.4 l, 1.6 l a 1.4 TDCi pak doprovází i alternativa 15palcová nebo dokonce 16palcová.

   
Na předních sedadlech je dostatek prostoru -- Vzadu by mohlo být více místa,
neschází ale řada zajímavých prostorů --  Zrcátka se seřizují jen manuálně,
okna mají spouštění elektrické

Jinak je vzhled identický. Tedy kromě počtu dveří, protože Fiesta může být buď tří nebo pětidveřová.
Třídveřová, jako v tomto případě, má samozřejmě křídlo dveří delší. To působí pozitivně při nastupování a vystupování, ale negativně při otevírání, když jsou blízko po stranách další vozy. Vnější rozměry karoserie jsou stejné, liší se jen vnitřním uspořádáním. Nepatrně jiné jsou parametry interiéru. Ve třídveřové karoserii je například zavazadlový prostor velký 261 l, což není moc, v pětidveřovém autě je to o 23 l víc.

     
Ukazatel stavu paliva a teploměr chladicí kapaliny mají nevšední podobu LCD displeje
-- Nezvyklá třídílná audiosoustava -- Zavazadlový prostor je spíše menší

Pokud bychom chtěli využít prostoru až po strop, pak se kufr zvětšuje na 945, respektive 947 l. Součástí příplatkové výbavy bylo v tomto případě rádio s přehrávačem s kódovým označením 3500. Ještě nikdy jsme se nesetkali s tím, že by rádio reagovalo na rychlost vozu svou hlasitostí tak, jako v tomto případě. Nereaguje ovšem plynule, ale skokově, což je dost nepříjemné. Jedna hranice je kolem 50 km/h, takže při jízdě po městě, kdy rychlost osciluje právě kolem této hodnoty, se rádio neustále výrazně zesiluje a zeslabuje. Paradoxně tak řidič musí úroveň hlasitosti neustále dorovnávat a jinak příjemné zařízení spíše obtěžuje.

Škoda Fabia

Škoda Fabia je českým zástupcem v konkurencí nabitém segmentu B. Jako poslední vůz své třídy nabízí i karoserii kombi a mimo soukromých zákazníků je oblíbená také jako referentský vůz ve firmách na leasing. Čtvrtá generace modelu měla světovou premiéru 4. května 2021 prostřednictvím unikátní virtuální prezentace.

První jízdy s prototypy 4. generace • Ceny a výbava • Nejlevnější verze • Minitest Škoda Fabia III Combi 1.0 TSI • Historie Škody Fabia 

Doporučujeme

Články odjinud