Dealer Toyoty přišel na to, jak nejlépe prezentovat bezpečnost svých vozů

Už vás nebaví marketingové řeči automobilek a oficiální nárazové testy berete pouze jako zdroj informací pro srovnání? V tom případě se vám bude líbit nápad jednoho z amerických dealerů Toyoty.

Výsledky nárazových testů mají pro řadu zájemců o nový vůz nepochybně velkou váhu, a je to tak dobře. S čím dál větším počtem aut na silnicích a zoufale pomalým rozvojem infrastruktury je dobré být ve střehu, a přestože v testech občas brbláme nad někdy až příliš citlivými elektronickými systémy, stačí chvíle nepozornosti a i drobné ťuknutí do brzd může znamenat rozdíl mezi bezpečným dojetím do cíle a nehodou.

Řidič ve starém BMW narazil VW Polo na sloup osvětlení. Kdo je ale na vině?

Řidič ve starém BMW narazil VW Polo na sloup osvětlení. Kdo je ale na vině?

Elektronické bezpečnostní systémy už dnes zohledňují i organizace zabývající se nárazovými testy, v praxi ale nakonec stejně více záleží na tom, jak pevnou karoserii má ten či onen vůz. Dobře si je toho vědom jeden z amerických dealerů Toyoty, který ve svém showroomu vystavil zdevastovanou Toyotu Camry roku 2018. A na svém profilu na facebooku zveřejnil její příběh.

První smrtelná dopravní nehoda se stala před 120 lety. Jak k ní došlo?

První smrtelná dopravní nehoda se stala před 120 lety. Jak k ní došlo?

Jeden ze zaměstnanců dealerství byl na cestě na letiště, aby vyzvednul zákazníka. Byla ranní špička a Toyota Camry se nikoliv vinou svého řidiče dostala do řetězové nehody, když do ní zezadu narazil tahač a namáčkl ji na náklaďák jedoucí vpředu. První náraz musel být dost silný, protože z kufru sedanu zůstala pouze slisovaná placka, řidiči však z vozu v pohodě vystoupil díky tomu, že samotná kabina zůstala neporušená. Všechny dveře bylo dokonce možné otevírat a zavírat jako obvykle.

Takto vypadá nehoda v rychlosti 322 km/h. Zázraky se však dějí

Takto vypadá nehoda v rychlosti 322 km/h. Zázraky se však dějí

Camry používá platformu TNGA určenou pro přední pohon a příčně uložené motory, u níž je často zmiňovaná její tuhost. U nás se s ní v budoucnu setkáme s novou generací Toyoty Auris či Lexusu ES, který v nabídce nahradí dosluhující GS s klasickou koncepcí pohonu. Rovněž ji používá excentrický crossover C-HR.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 33 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků