Dealer Toyoty přišel na to, jak nejlépe prezentovat bezpečnost svých vozů

Už vás nebaví marketingové řeči automobilek a oficiální nárazové testy berete pouze jako zdroj informací pro srovnání? V tom případě se vám bude líbit nápad jednoho z amerických dealerů Toyoty.

Výsledky nárazových testů mají pro řadu zájemců o nový vůz nepochybně velkou váhu, a je to tak dobře. S čím dál větším počtem aut na silnicích a zoufale pomalým rozvojem infrastruktury je dobré být ve střehu, a přestože v testech občas brbláme nad někdy až příliš citlivými elektronickými systémy, stačí chvíle nepozornosti a i drobné ťuknutí do brzd může znamenat rozdíl mezi bezpečným dojetím do cíle a nehodou.

Řidič ve starém BMW narazil VW Polo na sloup osvětlení. Kdo je ale na vině?

Řidič ve starém BMW narazil VW Polo na sloup osvětlení. Kdo je ale na vině?

Elektronické bezpečnostní systémy už dnes zohledňují i organizace zabývající se nárazovými testy, v praxi ale nakonec stejně více záleží na tom, jak pevnou karoserii má ten či onen vůz. Dobře si je toho vědom jeden z amerických dealerů Toyoty, který ve svém showroomu vystavil zdevastovanou Toyotu Camry roku 2018. A na svém profilu na facebooku zveřejnil její příběh.

První smrtelná dopravní nehoda se stala před 120 lety. Jak k ní došlo?

První smrtelná dopravní nehoda se stala před 120 lety. Jak k ní došlo?

Jeden ze zaměstnanců dealerství byl na cestě na letiště, aby vyzvednul zákazníka. Byla ranní špička a Toyota Camry se nikoliv vinou svého řidiče dostala do řetězové nehody, když do ní zezadu narazil tahač a namáčkl ji na náklaďák jedoucí vpředu. První náraz musel být dost silný, protože z kufru sedanu zůstala pouze slisovaná placka, řidiči však z vozu v pohodě vystoupil díky tomu, že samotná kabina zůstala neporušená. Všechny dveře bylo dokonce možné otevírat a zavírat jako obvykle.

Takto vypadá nehoda v rychlosti 322 km/h. Zázraky se však dějí

Takto vypadá nehoda v rychlosti 322 km/h. Zázraky se však dějí

Camry používá platformu TNGA určenou pro přední pohon a příčně uložené motory, u níž je často zmiňovaná její tuhost. U nás se s ní v budoucnu setkáme s novou generací Toyoty Auris či Lexusu ES, který v nabídce nahradí dosluhující GS s klasickou koncepcí pohonu. Rovněž ji používá excentrický crossover C-HR.

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 87 příspěvků