De Tomaso se vrací k životu s novým P72. Tato nádhera vznikne v limitované edici

Vypadá jako italský speciál pro okruhové závody z šedesátých let. Ve skutečnosti je to ale pár dnů staré auto, které míří do výroby.

Jedna z automobilek, která dokázala v minulosti skloubit americkou sílu s italskou krásou, se opět hlásí ke slovu. Nový model P72 navazuje na jednu z prvních kreací značky, model P70, který pomáhal konstruovat i Carroll Shelby, a který bohužel nikdy nebyl dokončen.

Velký návrat značky De Tomaso? Nová Pantera je jen předražené Lamborghini

Velký návrat značky De Tomaso? Nová Pantera je jen předražené Lamborghini

Vůz na fotografiích ale skutečně vznikne. Znovuzrozená automobilka vyrobí přesně 72 kusů. K představení došlo na právě probíhajícím Festivalu rychlosti v Goodwoodu a o technických detailech se toho zatím moc neví. S výjimkou toho, že šasi P72 pochází od Apollo Intensa Emozione.

Apollo, tedy automobilka, která vznikla ze zbytků jiné automobilky Gumpert, má obecně na vzkříšení značky De Tomaso lví podíl. I když se zatím neví, co bude pod kapotou, lehkou nápovědou by nám mohla být zpráva od samotné značky.

De Tomaso v ruinách. Takto smutně skončila kdysi slavná italská značka

De Tomaso v ruinách. Takto smutně skončila kdysi slavná italská značka

Ta totiž tvrdí, že v zájmu zachování tradice a uctění původního P70 bude novinka osazena pouze manuální převodovkou. To znamená, že elektřinu, a to nejspíš ani v podobě hybridu, pod kapotou nenajdete. Cena je stanovena na 750.000 eur, tedy v přepočtu přes 19 milionů korun.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 9 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků