De Dion Bouton Et Trepardoux získal pátý majitel za 4.6 milionu dolarů

De Dion Bouton Et Trepardoux získal pátý majitel za 4.6 milionu dolarů

Prodej nejstaršího stále pojízdného automobilu světa De Dion Bouton Et Trepardoux z roku 1884 překonal všechna očekávání. Byl prodán za pozoruhodných 4.6 milionu dolarů. Stalo se tak na aukci RM Auctions v Hershey v Pennsylvanii.

De Dion vstoupil do historie aukcí. Jeho konečná cena téměř dvakrát překonala částku, za kterou se očekávalo, že bude prodán. Vyvolávací cena začala na 500 000 dolarech, rychle skočila za potlesku přihlížejících na 1 milion. K údivu všech pak byl historický automobil odklepnut novému majiteli za rekordní částku 4.6 milionu dolarů. 

Klepněte pro větší obrázek 
Prvním majitelem automobilu De Dion byl hrabě de Dion. Pojmenoval ho podle své matky La Marquise.

Nový vlastník vzácného automobilu se stal jeho teprve pátým majitelem během 127 let. Historie vozu La Marquise je velmi dobře zdokumentovaná. V roce 1887 se třeba zúčastnil prvního automobilového závodu, kde dosáhl maximální rychlosti 59 km/h.

Zakladatel a předseda RM Auctions Rob Myers k tomu řekl: „Byli jsme poctěni, že právě my jsme mohli tento skvost ze sbírky zemřelého sběratele Johna O´Quinna prodávat. Pro největší světové sběratele to byla mimořádná událost.“

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků