DC Design Avanti: supersport za 1 127 000 Kč

Indická společnost DC Design představila svůj koncept supersportovního vozu za rozumné peníze.

Stejným tempem, s jakým v posledních letech velkosériové evropské automobilky opouštějí kategorie čistě sportovních modelů, rostou snahy společností z rozvojových zemí nahradit uvolněná místa. Zářným příkladem se stává indický projekt DC Design Avanti, jehož název jednoznačně odkazuje na legendární americký sportovní automobil Studebaker Avanti.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
DC Design Avanti: nová studie indického supersportu

O přípravách stroje DC Design Avanti jsme vás informovali již v úterý, kdy jsme vám ukázali také první snímek, zahalený ještě rouškou tajemství. Pod jeho kapotou se má zprvu objevit přeplňovaný čtyřválec Ford s výkonem 268 koní (197 kW) a později také šestiválec Honda o výkonu 406 koní (298 kW).  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Novodobé Avanti má ve své standardní verzi vážit 1 560 kg a v kombinaci s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou prý zrychlí z 0 na 100 km/h za méně než 7 s. Skelet karoserie je z hliníkových slitin a povrchové díly z uhlíkových kompozitů, motory mají být připravovány ve Velké Británii a ke konečné montáži dopravovány do továrny DC Designu Talegaon v Pune.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

I přes moderní a agresivní vzhled a slušné jízdní výkony má být cena tohoto indického supersportu poměrně rozumná, v přepočtu by měla začínat na 1 127 000 Kč. DC Design hodlá zprvu vyrábět 200 vozů ročně a v případě většího zájmu produkci navýšit na 2 000 aut. Zvláštní, ještě před několika dny DC Design sliboval 300, resp. 3 000 vozů...

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků