DC Design Avanti: supersport za 1 127 000 Kč

Indická společnost DC Design představila svůj koncept supersportovního vozu za rozumné peníze.

Stejným tempem, s jakým v posledních letech velkosériové evropské automobilky opouštějí kategorie čistě sportovních modelů, rostou snahy společností z rozvojových zemí nahradit uvolněná místa. Zářným příkladem se stává indický projekt DC Design Avanti, jehož název jednoznačně odkazuje na legendární americký sportovní automobil Studebaker Avanti.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
DC Design Avanti: nová studie indického supersportu

O přípravách stroje DC Design Avanti jsme vás informovali již v úterý, kdy jsme vám ukázali také první snímek, zahalený ještě rouškou tajemství. Pod jeho kapotou se má zprvu objevit přeplňovaný čtyřválec Ford s výkonem 268 koní (197 kW) a později také šestiválec Honda o výkonu 406 koní (298 kW).  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Novodobé Avanti má ve své standardní verzi vážit 1 560 kg a v kombinaci s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou prý zrychlí z 0 na 100 km/h za méně než 7 s. Skelet karoserie je z hliníkových slitin a povrchové díly z uhlíkových kompozitů, motory mají být připravovány ve Velké Británii a ke konečné montáži dopravovány do továrny DC Designu Talegaon v Pune.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

I přes moderní a agresivní vzhled a slušné jízdní výkony má být cena tohoto indického supersportu poměrně rozumná, v přepočtu by měla začínat na 1 127 000 Kč. DC Design hodlá zprvu vyrábět 200 vozů ročně a v případě většího zájmu produkci navýšit na 2 000 aut. Zvláštní, ještě před několika dny DC Design sliboval 300, resp. 3 000 vozů...

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků
Test: Kiu Rio jsme vyzkoušeli v základní výbavě. Je to dobrá koupě?

Kia Rio 1,25 CVVT

Nová Kia Rio si chce v segmentu B ukousnout větší kus koláče, než kdy předtím. Po týdenním soužití už víme, že na to předpoklady rozhodně má.

11.  6.  2017 | Milan Lažanský | 9 příspěvků