David Richards daroval svým jezdcům v Praze vozy Aston Martin

David Ricahrds, šéf společnosti Prodrive, která provozuje také závodní divizi Aston Martin, navštívil Prahu. Stalo se tak za účelem tiskové konference spolu s týmem Charouz Racing Systém o tom, jak bere britsko-český projekt LMP1 v závodech Le Mans series.

Své piloty, kterými jsou Stefan Műcke, Jan Charouz a Tomáš Enge, obdaroval kromě malých modelů také skutečnými vozy Aston Martin Vantage. Tato trojice jezdců se objeví v tomto roce i v legendární čtyřiadvacetihodinovce Le Mans.

V posledním závodu v Monze se dvojici Műcke/Charouz z týmu Charouz Racing System nedařilo tolik jako v prvním závodě. Vůz Lola Aston Martin mírně protestoval, tedy konkrétně jeho palivové čerpadlo. Posádka proto byla nucena absolvovat delší zastávku boxech. Nakonec se jim podařilo vybojovat celkově osmé místo ve třídě LMP1.

O to větší radost zaznamenala posádka Enge/Garcia britské stáje Modena, která dokázala svůj Aston Martin DBR9 přivést do cíle na prvním místě ve své třídě LMGT1.

Výsledky, 1000km Monzy:

1. Lamy, Sarrazin (Por.Fr./Peugeot 908 HDi FAP) 173 kol 
2. Premat, Rocknefeller (Fr., Něm./Audi R10 TDI) -47,672
3. Primat, Tinseau (Švýc., Fr./Pescarolo Judd) -4 kola
4. Kerr, Hall, Jouanny (oba Brit.,Fr./Creation –Aim) -4 kola
5. M. Gene, Minassian (Špa. Fr./Peugeot 908 HDi FAP) -6 kol
6. Capello, McNish (It.Brit./Audi R10 TDI) -7 kol
7. Tappy, Ickxová, Short (Brit., Belg, Brit/Pescarolo Judd) -7 kol
8. Charouz, Mücke (ČR, Něm./Lola Aston Martin) -15 kol

LMGT1:

1. Enge, Garcia (ČR, Špa./Aston Martin DBR9) 159 kol
2. Beretta, Moreau, Goueslard (Mon., oba Fr/Corvette C6R) -12,254
3. Blanchemain, Dumez, Manopoulos (Fr/Corvette C6R) -4 kola

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lola Aston Martin LMP1 týmu Charouz Racing Systems

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Aston Martin DBR9 týmu Modena

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 6 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků