Datsun mi-DO a on-DO jsou nová kladiva na levné Dacie

Seznam kapitol
  1. Datsun mi-DO a on-DO
  2. Fotogalerie: Datsun mi-DO a on-DO

Znovuzrozená značka Datsun, což je divize levných vozů automobilky Nissan, uvádí na ruský trh nové modely Datsun on-DO a Datsun mi-DO. Oba modely vůbec neskrývají, že cílí především na spořivou klientelu a například Dacia Logan a Sandero v nich budou mít velmi vážné soupeře.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hlavním prodejním argumentem bude zajisté cena, praktičnost a velikost kufru. Nicméně v nabídce bude i automat a několik luxusních prvků výbavy jako třeba klimatizace, centrální zamykání a dotyková navigace

Datsun on-DO je sedan, který byl naznačen už dříve na prvních skicách. Výroba probíhá v závodě AVTOVAZ v Togliatti. Ten totiž patří alianci Renault-Nissan, pod kterou spadá i ruská Lada.

Nissan 360 živě: První znovuzrozený Datsun se jmenuje Go

Nissan 360 živě: První znovuzrozený Datsun se jmenuje Go

Sedan on-DO je dlouhý 4337 mm a v jeho kufru najdete prostor pro 530 litrů nákladu. To je solidní. Atmosférická osmiventilová šestnáctistovka s výkonem 87 koní bude na tohle jednoduché auto určitě stačit. Pětistupňový manuál je základem, na přání je ale možné dodat čtyřstupňový automat.

Hatchback Datsun mi-DO je dlouhý necelé čtyři metry, ale oba vozy jezdí na konstrukčně stejném podvozku původem v Ladě Kalina s rozdílným naladěním a rozvoru 2476 mm. Hatchback je prý naladěn více pro dynamickou jízdu, ale asi se nedá předpokládat, že to bude nějaký sporťák.

Datsun GO+ MPV: mnoho krásy nepobral, ale sveze sedm pasažérů

Datsun GO+ MPV: mnoho krásy nepobral, ale sveze sedm pasažérů

Datsun v Rusku otevřel už 25 dealerů a plánuje dalších 75. Výhodou prý má být – vedle nízké ceny – také dostupnost náhradních dílů a solidní zázemí pro zákazníky. Protože se auto vyrábí v domácím Rusku, jsou na něj i nížší daně, neplatí se clo a to všechno snižuje koncovou cenu pro zákazníka.

Ačkoli by po tomto zajisté levném a jednoduchém voze byla poptávka nejen u nás, na jiný než ruský trh se tento Datsun s nejvyšší pravděpodobností nepodívá. Podobné vozy pak půjdou do prodeje hlavně v Číně a Indii.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Datsun mi-DO a on-DO
  2. Fotogalerie: Datsun mi-DO a on-DO
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků