Datsun mi-DO a on-DO jsou nová kladiva na levné Dacie

Seznam kapitol
  1. Datsun mi-DO a on-DO
  2. Fotogalerie: Datsun mi-DO a on-DO

Znovuzrozená značka Datsun, což je divize levných vozů automobilky Nissan, uvádí na ruský trh nové modely Datsun on-DO a Datsun mi-DO. Oba modely vůbec neskrývají, že cílí především na spořivou klientelu a například Dacia Logan a Sandero v nich budou mít velmi vážné soupeře.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hlavním prodejním argumentem bude zajisté cena, praktičnost a velikost kufru. Nicméně v nabídce bude i automat a několik luxusních prvků výbavy jako třeba klimatizace, centrální zamykání a dotyková navigace

Datsun on-DO je sedan, který byl naznačen už dříve na prvních skicách. Výroba probíhá v závodě AVTOVAZ v Togliatti. Ten totiž patří alianci Renault-Nissan, pod kterou spadá i ruská Lada.

Nissan 360 živě: První znovuzrozený Datsun se jmenuje Go

Nissan 360 živě: První znovuzrozený Datsun se jmenuje Go

Sedan on-DO je dlouhý 4337 mm a v jeho kufru najdete prostor pro 530 litrů nákladu. To je solidní. Atmosférická osmiventilová šestnáctistovka s výkonem 87 koní bude na tohle jednoduché auto určitě stačit. Pětistupňový manuál je základem, na přání je ale možné dodat čtyřstupňový automat.

Hatchback Datsun mi-DO je dlouhý necelé čtyři metry, ale oba vozy jezdí na konstrukčně stejném podvozku původem v Ladě Kalina s rozdílným naladěním a rozvoru 2476 mm. Hatchback je prý naladěn více pro dynamickou jízdu, ale asi se nedá předpokládat, že to bude nějaký sporťák.

Datsun GO+ MPV: mnoho krásy nepobral, ale sveze sedm pasažérů

Datsun GO+ MPV: mnoho krásy nepobral, ale sveze sedm pasažérů

Datsun v Rusku otevřel už 25 dealerů a plánuje dalších 75. Výhodou prý má být – vedle nízké ceny – také dostupnost náhradních dílů a solidní zázemí pro zákazníky. Protože se auto vyrábí v domácím Rusku, jsou na něj i nížší daně, neplatí se clo a to všechno snižuje koncovou cenu pro zákazníka.

Ačkoli by po tomto zajisté levném a jednoduchém voze byla poptávka nejen u nás, na jiný než ruský trh se tento Datsun s nejvyšší pravděpodobností nepodívá. Podobné vozy pak půjdou do prodeje hlavně v Číně a Indii.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Datsun mi-DO a on-DO
  2. Fotogalerie: Datsun mi-DO a on-DO
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků