Datsun mi-DO a on-DO jsou nová kladiva na levné Dacie

Seznam kapitol
  1. Datsun mi-DO a on-DO
  2. Fotogalerie: Datsun mi-DO a on-DO

Znovuzrozená značka Datsun, což je divize levných vozů automobilky Nissan, uvádí na ruský trh nové modely Datsun on-DO a Datsun mi-DO. Oba modely vůbec neskrývají, že cílí především na spořivou klientelu a například Dacia Logan a Sandero v nich budou mít velmi vážné soupeře.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hlavním prodejním argumentem bude zajisté cena, praktičnost a velikost kufru. Nicméně v nabídce bude i automat a několik luxusních prvků výbavy jako třeba klimatizace, centrální zamykání a dotyková navigace

Datsun on-DO je sedan, který byl naznačen už dříve na prvních skicách. Výroba probíhá v závodě AVTOVAZ v Togliatti. Ten totiž patří alianci Renault-Nissan, pod kterou spadá i ruská Lada.

Nissan 360 živě: První znovuzrozený Datsun se jmenuje Go

Nissan 360 živě: První znovuzrozený Datsun se jmenuje Go

Sedan on-DO je dlouhý 4337 mm a v jeho kufru najdete prostor pro 530 litrů nákladu. To je solidní. Atmosférická osmiventilová šestnáctistovka s výkonem 87 koní bude na tohle jednoduché auto určitě stačit. Pětistupňový manuál je základem, na přání je ale možné dodat čtyřstupňový automat.

Hatchback Datsun mi-DO je dlouhý necelé čtyři metry, ale oba vozy jezdí na konstrukčně stejném podvozku původem v Ladě Kalina s rozdílným naladěním a rozvoru 2476 mm. Hatchback je prý naladěn více pro dynamickou jízdu, ale asi se nedá předpokládat, že to bude nějaký sporťák.

Datsun GO+ MPV: mnoho krásy nepobral, ale sveze sedm pasažérů

Datsun GO+ MPV: mnoho krásy nepobral, ale sveze sedm pasažérů

Datsun v Rusku otevřel už 25 dealerů a plánuje dalších 75. Výhodou prý má být – vedle nízké ceny – také dostupnost náhradních dílů a solidní zázemí pro zákazníky. Protože se auto vyrábí v domácím Rusku, jsou na něj i nížší daně, neplatí se clo a to všechno snižuje koncovou cenu pro zákazníka.

Ačkoli by po tomto zajisté levném a jednoduchém voze byla poptávka nejen u nás, na jiný než ruský trh se tento Datsun s nejvyšší pravděpodobností nepodívá. Podobné vozy pak půjdou do prodeje hlavně v Číně a Indii.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Datsun mi-DO a on-DO
  2. Fotogalerie: Datsun mi-DO a on-DO
Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Dacia Duster II 1.5 dCi 4x4

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné podmínky pro testování nové generace oblíbeného SUV Dacia Duster. Jezdili jsme s ním v hlubokém bahně i na zasněžených silnicích.

dnes | Radek Pecák | 6 příspěvků
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 28 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků