Datsun Go přijíždí, kdysi slavná značka vstává z popela

Znovuzrozená automobilka Datsun (rozuměj Nissan) představuje svůj první model. Jeho jméno Go je stejně jednoduché jako vůz sám.

Již na počátku loňského března začaly na veřejnost prosakovat první informace o tom, že značka Nissan plánuje obnovit svého času věhlasnou značku Datsun (nesmrtelnou se stala zvláště v souvislosti se sportovním modelem Datsun 240Z). Tyto informace jen o několik dní později potvrdil šéf Nissanu Carlos Ghosn (nově zároveň šéfem AvtoVAZu).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Datsun Go míří na nejméně solventní zákazníky

Připomeňme, že pod jménem Datsun až do počátku osmdesátých let minulého století prodával Nissan své výrobky na většině exportních trhů a nyní by mu tento název měl posloužit podobně, jak dnes slouží značka Dacia spřízněnému Renaultu. Letos v únoru do éteru z Evropského patentového úřadu unikly první náčrtky prvního modelu obnoveného Datsunu. Teprve nyní vám ale můžeme novinku představit takříkajíc v plné parádě.

Datsun je zpět: vyzyvatel Dacie na prvních oficiálních kresbách

Datsun je zpět: vyzyvatel Dacie na prvních oficiálních kresbách

Datsun se stává po jménech Nissan a Infiniti třetí značkou koncernu Nissan Motor Company a v rámci aliance Renault-Nissan jakýmsi odrazem značky Dacia zaměřeným na nejméně movité motoristy. Nyní byl v indické metropoli Novém Dillí představen její první model Datsun Go, přičemž pozadí jeho vývoje jsme vám načrtli výše. Vůz byl postaven převážně právě v Indii, kde se má na počátku příštího roku začít prodávat v přepočtu za 133 000 Kč.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Datsun Go vyniká dominantní maskou chladiče, po technické stránce vychází z Nissanu Micra

V průběhu roku 2014 mají být zahájeny vývozy, jako první se dočkají zákazníci v Indonésii, Rusku a JARu, přičemž představitelé Nissanu slibují, že pro každý trh bude Datsun Go speciálně upraven. Nejvyšší muž Nissanu Carlos Ghosn tvrdí, že díky tomuto modelu jsou „(…) ženy a muži v Indii o krok blíže ke splnění snu o novém autě“.

Nissan Micra 2014: facelift na desítkách nových snímků (69x foto)

Nissan Micra 2014: facelift na desítkách nových snímků (69x foto)

Jak jsme předesílali již dříve, po technické stránce je nový Datsun Go upravenou verzí aktuálního provedení modelu Nissan Micra. Stojí na podvozku s rozvorem náprav 2 450 mm a je 3 785 mm dlouhý, 1 635 mm široký a 1 485 mm vysoký. Vůz bude dodáván výhradně s pětidveřovou karoserií a atmosféricky plněnou zážehovou jednotkou 1,2 l v kombinaci s pětistupňovou, manuálně řazenou převodovkou a pohonem předních kol.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér prvního novodobého Datsunu je velmi jednoduchý

Jak je vidět z připojených snímků, interiér Datsunu Go je mírně řečeno velmi spartánský. Všimneme si především jednoduchého přístrojového štítu se stupnicí tachometru a kombinovaným displejem a „dokovací stanice“, jež nahrazuje běžné rádio a umožňuje pouze přehrávat hudbu z externích zařízení včetně mobilních telefonů. Holt jiný kraj, jiný mrav…

 

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků