Datsun GO+ MPV: mnoho krásy nepobral, ale sveze sedm pasažérů

Druhým modelem staronové značky Datsun se stává sedmimístné kompaktní MPV s názvem GO+.
Seznam kapitol
  1. Datsun GO+
  2. Fotogalerie

Už letos v březnu jsme vás informovali o záměru koncernu Nissan vzkřísit jméno Datsun, pod nímž svého času prodával své vozy na většině exportních trhů. A to se také stalo. Prvním modelem se stal Datsun GO, který si svoji výstavní premiéru odbyl na konci srpna v Jakartě. Nyní přichází z typu GO odvozená novinka GO+, jež po vzoru nepatrně větší Dacie Lodgy přináší prostornější karoserii schopnou usadit až sedm cestujících.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Datsun GO+ jako druhý model znovuzrozené značky

Zatím jsou obě verze modelu GO určeny výhradně pro Indonésii, ovšem v dohledné době by se měly objevit i na dalších exportních trzích jako alternativa právě ke značce Dacia, s níž Renault slaví úspěchy hlavně na trzích rozvojových zemí. Datsun GO+ je kompaktní MPV se sezením 5+2, takže podobně jako třeba u nového modelu Fiat 500L Living jsou sedadla v třetí řadě brána spíše jako nouzová.

Nissan 360 živě: První znovuzrozený Datsun se jmenuje Go

Nissan 360 živě: První znovuzrozený Datsun se jmenuje Go

Nový Datsun GO+ má celou přední část karoserie až po sloupky B stejnou jako kompakt Datsun GO, navazují pak pozměněné zadní dveře, prodloužená střecha a další pár oken. Rozvor náprav zůstal, možná překvapivě, na nezměněné hodnotě 2 450 mm, novinka je dále 3 995 mm dlouhá (+ 210 mm), jen 1 635 mm široká a 1 485 mm vysoká, což jsou hodnoty shodné s Datsunem GO.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zadní řada sedadel je brána spíše jako nouzová

Také motory a výbava jsou prakticky stejné jako u menší verze Datsun GO, takže se zákazníci mohou těšit i na zemitě působící panel rádia s možností přehrávat hudbu z chytrého telefonu. O pohon se stará zážehová „dvanáctistovka“ v kombinaci s pětistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol. Výroba obou modelů bude probíhat v indonéské továrně Purwakarta a na místním trhu se objeví na počátku příštího roku. Základní ceny obou verzí mají začínat v přepočtu pod hranicí 6 500 eur.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Datsun GO+
  2. Fotogalerie
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků