Datsun a Swift mají za sebou nárazový test s výsledkem 0 hvězd

Datsun a Swift mají za sebou nárazový test s výsledkem 0 hvězd

Indické Suzuki Swift a znovuzrozená automobilka Datsun prezentovaná modelem Go mají za sebou nárazové testy uspořádané pod taktovkou Global NCAP. Auta byla vyslána proti bariéře podle běžných standardů, tedy v rychlosti 64 km/h s přesazením 40 %. Výsledek si ani jeden model za rámeček nedá. Důvod je velice prostý, protože ani Maruti Swift, ani Datsun Go ve svých výsledcích nemají zapsanou žádnou hvězdu.

Datsun je definitivně zpět. První zákazník si převezme model Go

Datsun je definitivně zpět. První zákazník si převezme model Go

Zajímavá situace je především u Maruti Swift. Testem prošly dva exempláře. Oba dva sice pochází z indické produkce, jeden ale byl určen pro indický trh, druhým byla verze exportovaná na jihoamerické trhy. Rozdíl je v tom, že indičtí zákazníci nemají v základní výbavě ABS a hlavně airbagy. 

Není proto žádné překvapení, že indický Swift dostal nula hvězd, zatímco ten jihoamerický dostal hvězdy tři. I tak má tento test ještě jeden zajímavý rozměr. Euro NCAP otestovalo Swift vyrobený v Maďarsku s pětihvězdičkovým výsledkem. Důvodem nejsou pouze airbagy, ale mnohem odolnější karoserie evropské verze. 

Datsun Go přijíždí, kdysi slavná značka vstává z popela

Datsun Go přijíždí, kdysi slavná značka vstává z popela

Datsun Go pak prostě a jednoduše propadl, což nejlépe dokumentuje přiložené video. 

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků