DAT Amphicruiser je návratem k Toyotě FJ40, ale jede i vodou

Nizozemský DAT vyrábí výrazně modifikovanou Toyotu Land Cruiser. Pokud zrovna neholdujete vlně retro, jistě oceníte alespoň obojživelnou povahu tohoto vozu…

Toyota Land Cruiser se za posledních šest dekád stala skutečnou legendou mezi terénními automobily, přičemž aktuální Land Cruiser byl představen na sklonku loňského léta. Ačkoli se ve svých posledních generacích posouvá spíše k luxusnímu cestování, stále zůstává všestranným a respektovaným hráčem. Nizozemská společnost DAT (Dutch Amfibious Transport) se nyní vrací k odkazu původního FJ40, ovšem ve specifické aplikaci umožňující pohyb nejen po souši, ale i vodou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
DAT Amphicruiser je moderním obojživelným automobilem moderní konstrukce

O pohon modelu DAT Amphicruiser se na souši stará řadový šestiválec Toyota s objemem 4,2 l přenášející svůj točivý moment na kola obou náprav. Ve vodě pak přichází ke slovu tryska v zadní části vozidla, Amphicruiser tam dosáhne rychlosti až 13 km/h a lze jej přitom řídit volantem. DAT Amphicruiser má speciální karoserii z nerezové oceli, jež sice částečně vychází z mechanických skupin Land Cruiseru, ale její spodek z pochopitelných důvodů připomíná spíše loď než auto.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Už z těchto poznámek je jasné, že tato stavba nebude nijak levná. Malosériová výroba vozů DAT Amphicruiser byla údajně zahájena již na sklonku loňského roku, přičemž ceny v přepočtu začínají někde na 3,6 mil. Kč. DAT nabízí celou škálu verzí a účelových nástaveb, ovšem lze předpokládat, že za tyto ceny jejich vozy zůstanou pro většinu případných zájemců jen zbožným přáním…

Předchozí KAPITOLY Následující
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků