Nový motor se jmenuje Mjølner, jde o ručně vyráběný dvanáctiválec o objemu 6,6 litru s čtveřicí turbodmychadel, vyvinutý ve spolupráci se společností Mahle a stavěný u Mahle Powertain v britském Northamptonu. Zdroj: Zenvo

Nový motor se jmenuje Mjølner, jde o ručně vyráběný dvanáctiválec o objemu 6,6 litru s čtveřicí turbodmychadel, vyvinutý ve spolupráci se společností Mahle a stavěný u Mahle Powertain v britském Northamptonu. | Zdroj: Zenvo

Jde o první jednotku z chystané modulární řady motorů pro vozy Zenvo, která by měla díky vstřikování Mahle Jet Ignition plnit emisní limity na různých trzích. Zdroj: Zenvo

Jde o první jednotku z chystané modulární řady motorů pro vozy Zenvo, která by měla díky vstřikování Mahle Jet Ignition plnit emisní limity na různých trzích. | Zdroj: Zenvo

Výrobce zdůrazňuje, že jde o samostatně vyvinutý projekt a ne jen ořezaný závodní motor – spalovací část poskytuje výkon zhruba 932 kW, zbytek do celkového výkonu 1380 kW (1876 k) pak poskytne hybridní část ústrojí. Zdroj: Zenvo

Výrobce zdůrazňuje, že jde o samostatně vyvinutý projekt a ne jen ořezaný závodní motor – spalovací část poskytuje výkon zhruba 932 kW, zbytek do celkového výkonu 1380 kW (1876 k) pak poskytne hybridní část ústrojí. | Zdroj: Zenvo

Pro srovnání, aktuální novinka od Bugatti, model Tourbillon, má motor V16 s objemem 8,3 litru, hybridní technikou s třemi elektromotory a systémovým výkonem 1324 kW (1800 k). Zdroj: Zenvo

Pro srovnání, aktuální novinka od Bugatti, model Tourbillon, má motor V16 s objemem 8,3 litru, hybridní technikou s třemi elektromotory a systémovým výkonem 1324 kW (1800 k). | Zdroj: Zenvo

Motor Zenvo V12 Mjølner Zdroj: Zenvo

Motor Zenvo V12 Mjølner | Zdroj: Zenvo

Motor Zenvo V12 Mjølner Zdroj: Zenvo

Motor Zenvo V12 Mjølner | Zdroj: Zenvo

Motor V12 6.6 pro model Aurora Zdroj: Zenvo Automotive

Motor V12 6.6 pro model Aurora | Zdroj: Zenvo Automotive

Motor V12 6.6 pro model Aurora Zdroj: Zenvo Automotive

Motor V12 6.6 pro model Aurora | Zdroj: Zenvo Automotive

Motor V12 6.6 pro model Aurora Zdroj: Zenvo Automotive

Motor V12 6.6 pro model Aurora | Zdroj: Zenvo Automotive

Výrobce již nyní pracuje na zcela novém nástupci, kterého hodlá představit v třetím kvartálu příštího roku. Zdroj: Zenvo

Výrobce již nyní pracuje na zcela novém nástupci, kterého hodlá představit v třetím kvartálu příštího roku. | Zdroj: Zenvo

Power paket obsahuje i senzor, umožňující ve spolupráci s jiným systémem čerpání paliva provoz na E85. Poslední vůz na platformě TS vznikne ve třech exemplářích, které už mají své majitele. Zdroj: Zenvo

Power paket obsahuje i senzor, umožňující ve spolupráci s jiným systémem čerpání paliva provoz na E85. Poslední vůz na platformě TS vznikne ve třech exemplářích, které už mají své majitele. | Zdroj: Zenvo

Po šesti letech se sporťákem TS je čas jít dál a rozloučení má formu modelu TSR-GT. Ten obětoval přítlak ve prospěch maximální rychlosti - dostal například pevné zadní křídlo, aerodynamické kryty kol a jinou příď.  Zdroj: Zenvo

Po šesti letech se sporťákem TS je čas jít dál a rozloučení má formu modelu TSR-GT. Ten obětoval přítlak ve prospěch maximální rychlosti - dostal například pevné zadní křídlo, aerodynamické kryty kol a jinou příď.  | Zdroj: Zenvo

Má také delší stálý převod a je osazen novým Power paketem, který zvyšuje výkon na 1014 kW (1378 k). Úpravy společně vyústily v maximální rychlost 424 km/h – elektronicky omezenou. Zdroj: Zenvo

Má také delší stálý převod a je osazen novým Power paketem, který zvyšuje výkon na 1014 kW (1378 k). Úpravy společně vyústily v maximální rychlost 424 km/h – elektronicky omezenou. | Zdroj: Zenvo

 Zdroj: Zenvo

| Zdroj: Zenvo

 Zdroj: Zenvo

| Zdroj: Zenvo

Cena TSR-S je začíná na 1,45 milionu eur (asi 37,2 milionu korun) a produkce je limitována na pět kusů ročně. Zdroj: Zenvo

Cena TSR-S je začíná na 1,45 milionu eur (asi 37,2 milionu korun) a produkce je limitována na pět kusů ročně. | Zdroj: Zenvo

Na zemi pak hypersport udržuje patentovaný aktivní zadní spoiler, jenž se umí během jízdy naklánět i do stran. Zdroj: Zenvo

Na zemi pak hypersport udržuje patentovaný aktivní zadní spoiler, jenž se umí během jízdy naklánět i do stran. | Zdroj: Zenvo

Od té doby se již automobilka ustálila na poli malosériových výrobců hypersportovních aut a nyní představuje další novinky z vlastního vývoje. Zdroj: Zenvo

Od té doby se již automobilka ustálila na poli malosériových výrobců hypersportovních aut a nyní představuje další novinky z vlastního vývoje. | Zdroj: Zenvo

Uprostřed TSR-S se nadále objevuje dvakrát přeplňovaný V8 o objemu 5,8 litru, který poskytuje 1194 koní (878 kW). Zdroj: Zenvo

Uprostřed TSR-S se nadále objevuje dvakrát přeplňovaný V8 o objemu 5,8 litru, který poskytuje 1194 koní (878 kW). | Zdroj: Zenvo

Jde o první jednotku z chystané modulární řady motorů pro vozy Zenvo, která by měla díky vstřikování Mahle Jet Ignition plnit emisní limity na různých trzích. Zdroj: Zenvo
Výrobce zdůrazňuje, že jde o samostatně vyvinutý projekt a ne jen ořezaný závodní motor – spalovací část poskytuje výkon zhruba 932 kW, zbytek do celkového výkonu 1380 kW (1876 k) pak poskytne hybridní část ústrojí. Zdroj: Zenvo
Pro srovnání, aktuální novinka od Bugatti, model Tourbillon, má motor V16 s objemem 8,3 litru, hybridní technikou s třemi elektromotory a systémovým výkonem 1324 kW (1800 k). Zdroj: Zenvo
Motor Zenvo V12 Mjølner Zdroj: Zenvo
19
Fotogalerie

Dánští šílenci Zenvo už mají nevýkonnější silniční V12 všech dob. Slibuje výkon skoro 1900 koní

Novinku z první ligy chystá malá ale úspěšná značka už tři roky. Nyní má první exemplář motoru, vyvinutého společně s Mahle – a čísla vypadají slibně!

Vývoj hybridního sporťáku Aurora oznámila automobilka Zenvo koncem srpna roku 2022 – jeho podoba se představila o rok později, stejně tak dvě plánované verze s názvy Tur a Agil, přičemž první jmenovaná se soustředí na maximální rychlost přes 400 km/h, druhá pak na optimální přítlak při jízdách na okruhu. Aerodynamiku má Zenvo v malíku, ostatně jeho předchozí výtvor TSR-S měl aktivní zadní křídlo, které se v zatáčkách umělo naklápět do stran a při brzdění fungovat jako aerodynamická brzda v extrémních úhlech. Ale jak to má být u chystané novinky s pohonem? Už to víme a zdá se, že míří na rekord.

Nový motor se jmenuje Mjølner, jde o ručně vyráběný dvanáctiválec o objemu 6,6 litru s čtveřicí turbodmychadel, vyvinutý ve spolupráci se společností Mahle a stavěný u Mahle Powertain v britském Northamptonu. Jde o první jednotku z chystané modulární řady motorů pro vozy Zenvo, která by měla díky vstřikování Mahle Jet Ignition plnit emisní limity na různých trzích. 

Výrobce zdůrazňuje, že jde o samostatně vyvinutý projekt a ne jen ořezaný závodní motor – spalovací část poskytuje výkon zhruba 932 kW, zbytek do celkového výkonu 1380 kW (1876 k) pak poskytne hybridní část ústrojí. Pro srovnání, aktuální novinka od Bugatti, model Tourbillon, má motor V16 s objemem 8,3 litru, hybridní technikou s třemi elektromotory a systémovým výkonem 1324 kW (1800 k).

Doporučujeme

Články odjinud